joachime Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Den som någon gång har laddat hem en demo från Elemental Audio Systems kan i dagarna köpa valfri plugg ur deras sortiment för $89. Välj och vraka bland: Firium (linear-phase EQ), Eqium (Multi-purpose EQ and noise reduction), Neodynium (compressor), Finis (peak limiter) InspectorXL (analysis and metering suite) Har du inte fått hem erbjudandet i mailboxen än borde det räcka med att anmäla sig till EAS mailinglista.
giggsy Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Mycket intressant! Har dom rea på några bundles också?
joachime Postat 13 april 2006 Trådstartare Postat 13 april 2006 (redigerat) Nej, tyvärr! Erbjudandet gäller en plugg ur sortimentet. Jag är lite sugen på Equim eftersom den har match-funktion (kopiera annat materials frekvensbalans). Och så kan jag inte få nog av filtertyper. Den verkar vara rätt flexibel! Edit: Skrev till lite Redigerat 13 april 2006 av joachime
giggsy Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Jag tror du tänker på Firium? Testade demon häromdan. Matchade en välproducerad låt med en mix jag gjorde. Resultatet blev lysande! Cymbalerna riktigt skimrade. 🙂
joachime Postat 13 april 2006 Trådstartare Postat 13 april 2006 🙂 Jag lyckas jämt blanda ihop namnen på pluggarna! Hursomhelst, det är EQ'arna jag är mest intresserad av.
Hans Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 (redigerat) Firium var ju faktiskt väldigt intressant! Har precis laddat hem och testat den och den funkar kanon måste jag verkligen säga 😄! Om man tar en gammal version och en man jobbat mer med och sedan jämför mot en "riktig", tog Craig David "Fill me in" som enligt mig låter bra på alla anläggningar (ljudteknkiskt v.s.), så är den versionen man jobbat med betydligt mer lik "Fil me in" och efter att lite försiktigt ha dragit min låt mot "Fil me in"´s eq-kurva så ljuder den faktiskt bättre (min låt alltså, inte "Fill me in" 🙂!)... så en helt perfekt plugg m.a.o! I.a.f. för en amatör som Hans! Redigerat 13 april 2006 av Hans
BozoB Postat 15 april 2006 Postat 15 april 2006 Hmm.. låter i mina öron som helt sjukt sätt att arbeta.. Jag kan förstå om man vill använda matchfunktion i mixläge för att få bättre frekvensförhållande av olika instrument i en mix.. Men att lägga på hela låtar och tro att det ska bli bra.. näe .. det köper jag inte..
giggsy Postat 16 april 2006 Postat 16 april 2006 Hmm.. låter i mina öron som helt sjukt sätt att arbeta.. Jag kan förstå om man vill använda matchfunktion i mixläge för att få bättre frekvensförhållande av olika instrument i en mix.. Men att lägga på hela låtar och tro att det ska bli bra.. näe .. det köper jag inte.. Testa demon innan du slänger pluggen och konceptet på soptippen. Den kan vara till stor hjälp t ex där du inte hittar hela vägen hem pga att du mixar i ett svagt akustikbehandlat rum.
Hans Postat 18 april 2006 Postat 18 april 2006 (redigerat) Hmm.. låter i mina öron som helt sjukt sätt att arbeta.. Jag kan förstå om man vill använda matchfunktion i mixläge för att få bättre frekvensförhållande av olika instrument i en mix.. Men att lägga på hela låtar och tro att det ska bli bra.. näe .. det köper jag inte.. Är väl inte konstigare än att finputsa med vanlig eq på en hel låt, som det ändå görs i mastering fall ex basen är för hög/låg? Eller har jag missat något väsentligt? Om jag vet med mig att låten X frekvensmässigt låter bra överallt men kanske sitter i ett dåligt rum med dåliga monitorer och har svårt att höra ordentligt så kan jag med Firium ändå matcha min egen frekvenskurva till att vara mer som låten X´s dito. Självfallet så gör man ju först sitt allra bästa innan man sen använder Firium. Redigerat 18 april 2006 av Hans
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.