Jump to content
Annons

Vad är det här för mik? Bilder!

nurfen

Recommended Posts

Satt och glodde på en Goo Goo Dolls-spelning och tyckte de hade så gött gitarrljud, så jag bara måste få veta vad det är för mik de använder. Bilderna är dåliga, så det kanske inte går att se, men det är värt ett försök iallafall.

goo1.jpg

goo2.jpg

Tack!

Dela på andra sajter

Annons

Jag har ingen aning med vad det är för mick. Men hur lyckades du exportera videofiler till bilder. Jag har inget redigeringsprogam, antar att det är det som krävs. Funka inte med att ta print screen. Eller finns det något annat knep du kan dela med dig?

Diggar förövrigt "Dizzy upp the girl"

Dela på andra sajter

Jag har ingen aning med vad det är för mick. Men hur lyckades du exportera videofiler till bilder. Jag har inget redigeringsprogam, antar att det är det som krävs. Funka inte med att ta print screen. Eller finns det något annat knep du kan dela med dig?

Diggar förövrigt "Dizzy upp the girl"

Man måste stänga av maskinvaruaccelerationen för videouppspelning. Högerklicka på skrivbordet och välj Egenskaper, sen trippar du över till fliken Inställningar, och klickar på Avancerat längst ner. Hoppa vidare till fliken Felsök och dra ner Maskinvaruaccelereationen till Ingen. Då kan du ta printscreen på filmer. Glöm bara inte att sätta accelerationen till Fullständig när du är klar, annars går det väldigt segt.. 🙂

Dizzy Up The Girl är bra, men Gutterflower är bättre 😎

Dela på andra sajter

Ser ut som Shure SM81. Asbra mik till det mesta, bla ackesnurror. Rätt dyr dock, runt 5 papp.

sm81-big.jpg

Ska tillägga att om du tittar noga på första bilden så ser du att han även lajnar guran. Blandar man line och mik så brukar det bli riktigt bra ljud.

Jag brukar göra så, en kompressor på mik och en på line sedan bussa ihop dom två till en kanal och även där sätter man en kompressor. Fast det gäller att vara väldigt sparsam. Det ska vara så att kompressorerna knappt jobbar. Annars så kommer det att mest brusa och pulsera och låta skit.

Redigerat av KillwithSkill
Dela på andra sajter

Ser ut som Shure SM81.

Tror du? Jag tycker den ser lite för liten ut för att vara en SM 81.

Förresten, påminner inte kapseln lite om gamla Brüel & Kjaer-mickar? tillverkaren kallar sig idag DPA och deras småmembranskondensatormick ser idag ut såhär:

DM02109.jpg

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.