Jump to content
Annons

Hållare för axelband

musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har idag fått min beställda akustiska gitarr. Tänkte komplettera med axelband. Det var då jag märkte det! Den har bara en enda sån där hållare för axelbandet, men det krävs väl alltid två? Den lilla svarvade plast(?)kulan sitter i sargen undertill. Men det finns ingen på halsen (som på min elgitarr) eller överst på kroppen vid fästet för halsen.

Är detta ett tillverkningsfel eller finns det axelband som man i ena ändan fäster under strängarna med snören och med andra ändan runt plastknoppen i sargen nedtill?

Jag har tre axelband sedan tidigare. Alla kräver två plastknoppar på gitarren...

🙂

:musik

Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Tack Pelle! Då behöver jag inte lämna in den för kompletteringsbygge...

Men det är väl rätt ovanligt? De gitarrer jag sett har väl alltid haft två plastknoppar. Tror jag.

🙂

Dela på andra sajter

Jag borra upp och satte in en knopp...var för oskön och hängde för långt bak när man knöt i halsen. I början hade jag den högt upp (nästan så man såg bältet) för att få fram dem, men var aldrig riktigt bekväm med det. Och såg konstigt ut.

Satte knoppen på baksidan så att bandet vrider sig 90 grader, snodde det från en video med Tom Delonge när han spela akustiskt.

Hänger skönare med knoppen på baksidan och bättre (plattare) fästpunkter på gitarren.

Dela på andra sajter

HAr för mig att jag sett nåt som man har runt halsen, och fäst bara med en slags krok, i Släppa-ut-ljudet-hålet?

Dela på andra sajter

HAr för mig att jag sett nåt som man har runt halsen, och fäst bara med en slags krok, i Släppa-ut-ljudet-hålet?

mm, det finns band med krokar. jag har dock märkt att lacken kan repas bort runt ljudhålet. därför använder jag ej mer sådana. (om det inte är någon annans gitarr)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.