Jump to content
Annons

GeKås i Ullared


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag tänkte satsa på annat än kläder, men så blev jag plötsligt tvungen att köpa en kostym. Då sa nån Ullared. Det går resor dit från hela Sverige! Hmm... Även om jag bara bor 1.5 timme därifrån, så har jag aldrig varit där.

Berätta därför för den okunnige: Vad har de för kläder där? Är det möjligt att hitta en schysst kostym där? Finns det märkesvaror? Jag vet bara att det är billigt. Kostymerna lär kosta mellan 599-799 SEK. Är det så? Hoppas på en fräsig modell, som inte är gubbaktig.

Net on Net ligger tydligen utanför GeKås varuhus. De har också en del...

😄

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

...det kanske inte e nån som vet vad ja' pratar om?

Peter Wahlbeck gjorde ju t.o.m. en låt om Ullared.

Den gick Ullared - Ullared; mellanspel; Ullared - Ullared... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min sambo försökte oss på GeKås i Ullared förra helgen. Hade varit på Cabaret och övernattat på Hotel Gothia i Göteborg natten innan och ville göra något annat än att köra hem. Ullared låg nära till hands, tyckte vi. Men jösses! Att bara hitta en parkering på Ullared var en traumatisk upplevelse!! Fyfan så mycket folk, fä och bilar! 😉

Väl inne på GeKås gick vi raka vägen ner på undervåningen som är teknikavdelningen. Sånt är kul. Skulle aldrig ge mig på stora avdelningen där uppe, får fan torgskräck och prestationsångest. Astronimiskt mycket varor!! Och alla dj-vlar fyller MINST en fet vagn vardera. Och vilka människor! Hälften ser ut som de bor i husvagn året om.

När vi sen fyllt en liten korg med teknikprylar, och skulle betala i kassan där uppe, finner vi alla dessa dj-vlar med sina feta och fulla vagnar i fasansfullt långa köer i kassorna!! Panik! I helvete att vi ställer oss i en sån kö! Vi ställde korgen på marken och skyndade ut från det stora skrämmande varuhuset.

Istället gick vi rakt in på NetOnNet, köpte en portabel GPS, och körde sedan kors över Sverige och hamnade på Öland. 😉 Checkade förresten in på Hotell Borgholm och provade på Karin Franssons omtalade kök. Visst var det bra, men fan inte prisvärt. Galet dyrt att käka. Samma gällde vinutbudet. Många bra viner, men de bästa låg på femsiffriga belopp.

Vad har detta med din fråga att göra? Inte fan vet jag. Men jag skulle aldrig i livet handla kläder på GeKås i Ullared. Oavsett vad det är för märke de säljer. Netonnet kanske kan vara värt ett besök, men deras webshop är bättre än deras IRL shop.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ok? Är det tröökkläder? Dålig kvalitet? Eller bara gubbigt? Eller är det bara känslan av att "nä, denna tröja kan jag inte bära, den var för billig"?

Varför var kassan där uppe, om ni befann er därnere bland elektroniken. Finns det inte kassor på varje plan?

😉

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok? Är det tröökkläder? Dålig kvalitet? Eller bara gubbigt? Eller är det bara känslan av att "nä, denna tröja kan jag inte bära, den var för billig"?

Varför var kassan där uppe, om ni befann er därnere bland elektroniken. Finns det inte kassor på varje plan?

😉

Det finns ett enda stort plan med ALLT på, utom teknikavdelningen som ligger på ett mindre nedre plan.

Kolla här. Där kan du också se att just nu är parkeringen tom, det är ingen kö, och Sanna Nielsen, Velvet och Andreas Johnson ska uppträda imorgon. Ja, djävlar. 😉

Jag har ingen aning om det är tröökkläder (?) eller vad. Vi kollade lixom inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Kan tänka mig att det ser ut som ett enda stort lager...med 10-15 likadana plagg bredvid varann...av varje sort...

Kan väl finnas en anledning till att jag inte varit där.

Hotell Borgholm var nice!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nån beskrev det som att "bara herrklädesavdelningen är som en halv fotbollsplan". Man får vara pigg för att orka alla avdelningar. 😉

Är inte den som åker till IKEA heller direkt... Men jag har ett par prylar därifrån.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki, min åsikt om Ullared.

Har hängt på min kära hustru dit två gånger, men kommer inte att åka dit igen om jag inte tvingas.

Helt hysteriskt, och det är oftast extremt lite pengar på prislappen, och nu till min personliga åsikt

Inte många kronor på prislappen, men kvaliteten är lika låg som priset. Om man köper en T-shirt för 9.90:- så håller den inte lika länge som en standard T-shirt för 149:- på KapAhl.

Alla upplever kvalitet olika, men för mig är det i alla fall så.

Kostym på Ullared? NEJ inte för min del, typ ALDRIG!

Jag gillar att gå omkring i affärer, men här är det inte tillräckligt med ordning och det är tusentals helt hysteriska människor, oftast kvinnor (nästan uteslutande tror jag) som plockar sina superstora vagnar superöverfulla.

Bara det att man hela tiden hör i högtalarsystemet att det är någon som tagit fel vagn.. Hallå eller!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varjhe sommar åker vi (=min familj) med två andra familjer till en stuga i närheten där. Då åker vi alltid dit men jag köper aldrig nått 😄

Kostymer har de, det stämmer! De har nog allt där 😄

Min pappa åker alltid några gånger per år (mina föräldrar är skilda, jag åker till den stugan med mamma) och handlar sina kläder där, han är skitnöjd.

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Eehhh...så de har inte kostymer av Boss, Armani, Tiger...? Var kommer de ifrån? Tjootahajti?

😎

:musik

*tar väl en tur dit nästa månad eller så...*

Link to comment
Dela på andra sajter

Gekås....:::urk:::

Jag hade hellre gått till typ Wagner, Jack&Jones...typ.

Tänk på resväg, om du t.ex måste reklamera

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

"Men jag skulle aldrig i livet handla kläder på GeKås i Ullared. Oavsett vad det är för märke de säljer." [Citat Hackeman].

Intressant! Speciellt ordet oavsett. Det betyder alltså att det finns något annat än varumärke och därtill knuten kvalitet, som gör att Hackeman avstår klädesinköp på GeKås Ullared.

Är det för att priset är "för lågt"?

Pelle: Intressant att du nämner Jack & Jones. Jag var där för att handla en svart kavaj med brokiga sammetsapplikationer i januari-februari. Märkte i provrummet att jag bara kunde knäppa mittersta knappen på den. Frågade och då sa expediten att det skulle vara så, men betonade att den stilen inte passade mig eller som han sa "du ser inte klok ut i den!". Senare, för ett par veckor sedan så såg jag en reklamskylt med en som hade den kavajen. Den såg typ 2 storlekar för liten ut. Så Henkes provning av klubbkavajen i Länsförsäkringars reklam på TV är inte så fel ändå... Trendigt!! 😉😄

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

"Men jag skulle aldrig i livet handla kläder på GeKås i Ullared. Oavsett vad det är för märke de säljer." [Citat Hackeman].

Intressant! Speciellt ordet oavsett. Det betyder alltså att det finns något annat än varumärke och därtill knuten kvalitet, som gör att Hackeman avstår klädesinköp på GeKås Ullared.

Är det för att priset är "för lågt"?

Se Pelles svar. 😉

Pelle: Intressant att du nämner Jack & Jones. Jag var där för att handla en svart kavaj med brokiga sammetsapplikationer i januari-februari. Märkte i provrummet att jag bara kunde knäppa mittersta knappen på den. Frågade och då sa expediten att det skulle vara så, men betonade att den stilen inte passade mig eller som han sa "du ser inte klok ut i den!".

Alltså, du MÅSTE snart lägga upp bild på dig själv. Speciellt eftersom du aldrig lär dyka upp på nån IRL. Jag DÖR av nyfikenhet. Jag menar, om du ser ut som du verkar... vad ska man då vänta sig? 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha.

jag har varit på GeKås några gånger de senaste åren. Kläder är riktigt billigt. Jeans för 150:- osv (ofta många kända märken). Godis är hyffsat billigt också.

Jag har aldrig märkt att de kläder jag köpt där har varit av sämre kvalitet än nån annanstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke! Menar du jag?

Menar du nu? Bild?

edit: eller Musik?

Redigerat av Pelle Rylander
Link to comment
Dela på andra sajter

Ullared...

GeKås = Ångest, fy faen och gamla kärringar, slagsmål om vem såg den och den kappan först, folk som kommer bort, folk i kundvagnar, folk i varuautomaterna, folk överallt även i "gubbdagiset" i bottenvåningen, kundvagnar som kommer bort, röster i högtalare som talar om när och om någon har supit bort sin vagn...

Tro faen det, man tar helt enkelt den första bästa, billigaste och tommaste man ser för att komma därifrån..

NEJ du kommer inte att hitta en anständig kostym där...

Panik och rea, anarki regerar.

Frölunda syförening på grönbete.

Försöksutskrivna gamlingar i attackmode..

Önskar mig dock en vapenavdelning där..

Förståeligt är att de inte har det, det kunde å andra sidan korta köerna betydligt..

Tänk vad en schysst hagelspruta kan uträtta i problemlösningssammanhang...

Märkt för livet... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...