Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

När jag använt upp dom 8 audio spåren som finns i logic när det startar så vill jag göra ett nytt. Jag dubbelklickar under track 8 så att det bildas ett nytt spår. Sen när jag byter namn på det så byts det namn på track 8 också! Hur gör jag för att göra ett helt nytt track, inte en kopia av det föregående?

//Farbror Blå

Annons
Postat

Jag har MicroLogic 4.7 till PC och där väljer jag helt enkelt track--->Create Audio track. Vet dock inte hur det ser ut i Mac-versionen.

Postat

Och det är inga problem att skapa ett nytt spår om du har 7 innan?

I sånna fall låter ju det som att du har en strypt version av Logic där du inte får använda mer än 8 spår.

Postat

Nej, nej! Fulla orginal Logic Platinum 4.7 till mac, dock utan manualen.

Skapar jag ett nytt track genom att dubbelklicka under det sista blir det bara en kopia, eller rättare sagt en genväg av den sista. Byter jag namn på genvägen så byts det namn på det sista audiotracket också.

• 2 veckor senare...
pledge (oregistrerad)
Postat

Du måste skapa ett nytt "Audio object" gå in i "Environment fönstret sedan new/audio object..." Då kommer det upp en symbol för en ny kanal, dubbelklicka på den... Och sedan på vänstra kanten står det "Cha ... Off" klicka på off och välj vad du vill att kanaken ska vara... T.ex. track 9 i ditt fall....

peter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.