Jump to content
Annons

Plastfilm


musik (oregistrerad)

Plastfilm - Vad betyder den för Dig?  

9 röster

  1. 1. Plastfilm - Vad betyder den för Dig?

    • Köper en till och sätter över den gamla direkt, dubbelt skydd
      0
    • Låter den sitta kvar tills den börjar lossna, sätter då på en ny
      0
    • Låter den sitta kvar tills den lossnar, sedan ingenting
      3
    • Drar bort den efter ett halvår om den delvis lossnat då
      1
    • Drar bort den efter en vecka, oavsett...
      0
    • Drar bort den med en gång, det är snyggare utan
      5


Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Med anledning av att jag köpt en Yamaha-gitarr från UK som kom idag skriver jag denna tråd. Den plastfilm som satt över plektrumskyddet hade mängder med fula repor. Då drog jag bort plastfilmen och såg att även plektrumskyddet har en hel del repor, men de syns bara i vissa vinklar och vid viss belysning.

Tycker det verkar jobbigt att sända tillbaka den nu när den äntligen kommit. Dessutom tycker jag att "alla" gitarrer i affärer har repor, om man tittar efter riktigt noga... Gitarren låter bra och är fin i övrigt.

Kan man byta ett plektrumskydd förresten?

Köpte även en klocka för 3 1/2 månad sedan. Den hade repiga plastfilmer på under- och översidan, men dessa lät jag sitta kvar. När de föll av naturligt så hade klockan inga repor alls.

Plastfilm. Vad betyder det för Dig?

😏

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, vad ska man säga?

Om du stör dig på att plastfilmen (som sitter där som skydd mot just repor) är repig men inte saken den ska skydda, tycker jag du är alldeles på tok för pedant.

Och du borde kanske söka för det problemet..(skojar lite nu...hahaha..)

Men de är klart om varan oxå är repig så visst ska du reklamera!!

Men, det är skillnad på repor och repor. Antingen kan det ju va en RIKTIG repa, som uppkommit av oaktsamhet, fraktskada eller liknande.

Sen kan det ju även vara en repa så, så, och så fruktansvärt liten att det bara är en fullkomligt normal repa som bara helt enkelt blir vid tillverningen av plektrumskydd.

Syns inte riktigt med blotta ögat, utan man måste verkligen titta nära och vända och vrida i olika vinklar. En sådan repa tycker JAG man ska skita i, annars blir livet bara fruktansvärt jobbigt.

Reklamera riktiga repor!!

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Axl the Rocker och alla andra - tack för de snabba svaren!

Som jag skrev så är det ju repor även på plektrumskyddet. Men men...

Ta gärna en tur till en musikaffär och kolla själva nån dag. Jag har för mig att nästan "alla" gitarrer har dylika repor, på plektrumskyddet...

Yamaha är ju inte nåt okänt märke precis. Vad kan man få pröjsa för ett plektrumskydd? det borde ju gå att avlägsna om x antal år, när det är riktigt dassigt...

Tydligen har personalen på Imuso UK tagit ut gitarren ur pappkartongen och sedan lagt den i mitt hardcase. det var iofs väldigt bra ur storskadesynpunkt! Tänkte själv lägga det förslaget, men visste inte om jag var jobbig då... 🙂

Kom nu på att jag körde med Johnson Polish-medel på min parkett i en lägenhet jag bodde för några år sedan (min första bostad). Där fanns rejäla repor kan jag säga!!! Efter en dust med Johnson syntes i princip ingenting. Kan man köra med Johnson polish på ett plektrumskydd? Vad menas med att det är snäckskal? Är det inte bara plast och mönstret ser ut som snäckskal? Eller hur tillverkas plektrumskydd om de är gjorda av riktiga snäckor?

*ser på mitt repiga skrivbord - klarlackat är bara jobbigt*//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Nepp, plastfilmen måste bort tycker jag. Det ser ju så b ut annars, som de som har det lilla tygmärket vid handleden kvar på kavajen...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Shaidar - bra jämförelse tycker jag! Den där "namnplåten" i tyg på kavajen kanske man kan sy fast inuti?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...