Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en liten fråga.. Kunde inte hitta svar när jag sökte så får väll testa med en ny tråd.

Det jag vill åstadkomma är att ändra volymen på en melodislinga gradvis, eller hela "pattern" raden.

Alltså, om jag tillexempel har en fin liten melodi på Pattern 5, så kanske jag vill efter ett tag att den melodin (som återupprepas) sakta dör ut, eller kanske sakta börjar låta bassig eller distad.

Hur fixar man sådant ?

Tack i förhand.

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det var ett bra tag sedan jag jobbade i FL, men tryck rec, sen play och vrid på dom rattar du vill ska vridas?

EDIT: När du är nöjd trycker du stop.

Redigerat av MarcusRombo
Postat

Eller så tar du och högerklickar på just den ratten du vill arbeta med och väljer "Edit events" eller "Create automination clip" fast för att kunna använda "create auto. clip" så måste du ha FL 5 eller 6. det är ett mycket bättre alternativ för att få jämnare kurvor än en hackig liten mushandsrörelse om du spelar in det. 😄

Postat
Eller så tar du och högerklickar på just den ratten du vill arbeta med och väljer "Edit events" eller "Create automination clip" fast för att kunna använda "create auto. clip" så måste du ha FL 5 eller 6. det är ett mycket bättre alternativ för att få jämnare kurvor än en hackig liten mushandsrörelse om du spelar in det. :rolleyes:

Jupp det går på vanliga ljud men om man ska styra en vst´s knappar så funkar det inte. :rolleyes:

pulsen (oregistrerad)
Postat

... eller så gör du såhär:

lägg till ett vst instrument, klicka på current project (i den vänstra spalten) och sen på undermenyn generators så får du upp en lista på alla instrument du lagt till.. klickar du sen på intstrumentet i den listan så får du en fin lista på allting du kan automatisera.. bara o högerklicka på det du vill ändra o tryck edit events

Postat

Om det är ett VST instrument du vill få fram den gamla "edit events" som du hittar på enkla FL inbyggda plugins. Rör den knob du vill ändra sen går du upp i menyn på ditt VST och väljer "last tweaked parameter"->"edit events" så kan du ändra den senast rörda knobens events.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.