Kribbe Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 LÅTNAMN:Me, pressure and downtown ARTIST/GRUPP: Pyromoney GENRE:Singer/song writer LÅTLÄNGD:3:12 KOMPOSITÖR:Pyromoney PRODUCENT:K.Wiik EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.39 mb STATUS: demo downtown.mp3
Kribbe Postat 12 april 2006 Trådstartare Postat 12 april 2006 En produktions idé från min sida, kom gärna med tips, kritik eller frågor. Detta är i stort sett ett utkast från ett kommande projekt från Pyromoney, produktionen på detta är mest ett smakprov av vad som komma skall! Mvh: Kribbe
freddie Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Hmm.. instrumenten känns väl ändå väldigt ostämda. Eller?
Kribbe Postat 12 april 2006 Trådstartare Postat 12 april 2006 Stämmer, är på jakt efter ett visst ljud, där jag tyvärr var tvungen att använda en inte alltför stämvänlig plug, men detta ska bytas ut och ersättas av bland annat banjos och kanske om turen är med, en trombon. Tack för att du lyssnade!
Frengers Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Shit! asbra låt! gillar allt det skeva o ostämda stuket. skulle gärna se att sången var lite skevare också ..... låten faller definitivt i min smak. Falsett-sången är mumma!.. o allt annat med.
Kribbe Postat 14 april 2006 Trådstartare Postat 14 april 2006 Jätte mycket tack för den snälla kommentaren, Ska tänka på det där med sången 🙂 Mvh: K.Wiik
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 haha, jättebra! Snygga break och bra sjunget, det hörs att du krämar ut hela biten. Och du har ett underbart vibrato, killen. Och bra röst. Bra dynamik genom låten. Det här borde du få ut till folket. Riktig kvalité! Jag ger den en femma. Ska lyssna på dina framtida saker. Keep it up!
Kribbe Postat 18 maj 2006 Trådstartare Postat 18 maj 2006 Tackar så hemskt mkt för kommentaren, jag ska snart lägga upp fler låtar, finns lite låtar till på adressen http://www.myspace.com/pyromoneymusic ,kika gärna in och tyck till! Mvh: Kristian
plickeplocke Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Tack för låten. Den är riktigt bra. Det låter eget och snyggt. Lägg på någon liten truddelutt med ett instrument som sticker ut så blir det perfa! 🙂
Hammock Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Unikt å bra ! Lite för mycket diskant på gitarrerna. Sen vill jag höra lite mer bas. Annars ascool ! 🙂
91:an Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Väldigt läckert får jag säja, hela arrangemanget! Det enda jag saknar är bilden av hela artisteriet som jag får skapa själv i mitt huvud 😄 Här ser jag ett proffsigt oupptäckt gatumusikgäng med stor spelglädje riva av ett egentillverkat stycke musik!
equality Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 (redigerat) Verkligen gott stuk. Otroligt charmigt! Gillar det där falska, ta inte bort det. Får samma bil i huvve som 91:an. edit: bild, menar jag Redigerat 18 maj 2006 av equality
yessongs Postat 18 maj 2006 Postat 18 maj 2006 Käck låt. Man blir glad 🙂 Är det Malmsteen på mandolin eller 😄 Snygga stämmor a cappella mot slutet.
Kribbe Postat 19 maj 2006 Trådstartare Postat 19 maj 2006 Tackar, man blir alldeles varm om hjärtat av kommentarerna! Mvh: Kristian
Grannen Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Låter ju hemskt i början men man vänjer sig! Och så kapitulerar man. Det ÄR charmigt absolut! Riktigt skön sång som är klasser bättre än låten. Vill gärna höra dig med lite bättre låtmaterial. Kommer att fortsätta lyssna på dig! 😏
Thom1 Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Sjukt snyggt gitarrljud och fin röst haru:D mycket bra låt
DåligtGehör Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Den vill jag gärna höra hur du/ni utvecklar. Mycket glädje, charm och känsla.
Tokai Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 (redigerat) Jag giller det här. Gillar dom spretiga instrumenten. Finns det nåt nästa steg? Typ bas, trummor? Skulle vilja säga mer, men andra åtaganden väntar... musikalska sådana Redigerat 20 maj 2006 av Tokai
Pluffo Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 (redigerat) Först tänke jag: "Vad in i helvette?!?!" Sedan tänkte jag: "Ah...Det blev mycket bättre när sången kom in!" Efter det tänkte jag: "Det här var rätt schysst, i all sin spretighet." Sist av allt tänkte jag: "Undra om det gör ont att få ett stort skåp i huvudet..." Redigerat 20 maj 2006 av Pluffo
Tokai Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Har lyssnat mera (i trots mot melodifestivalen) och tycker att detta är skitskönt!! Jag undrar lite hur mycket är inspelat live?
Kribbe Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Hej alla, här kommer en till Pyromoney låt i akustiskt tappning! Ge väldigt gärna kommentarer även på denna! Mvh: Kribbe Sunny_Road.mp3
Kribbe Postat 11 juni 2006 Trådstartare Postat 11 juni 2006 Väldigt trevligt att ni lyssnar, men ge väldigt gärna kommentarer oxå!! Mvh: Kristian! På denna låt är det tänkt att en marscherande virvel bygger upp hela "drivande" takten!
Kalle.T Postat 11 juni 2006 Postat 11 juni 2006 Väldigt trevligt att ni lyssnar, men ge väldigt gärna kommentarer oxå!! Mvh: Kristian! På denna låt är det tänkt att en marscherande virvel bygger upp hela "drivande" takten! Så klart jag kan kommentera! Jag tänkte först - det här kan vara hur dåligt som helst eller helt klockrent. Efter 10 sekunder föll jag pladask åt det senare hållet. Klockrent, alltså! Vilken känsla - lagom galet, härlig glädje, och perfekt slut med vräkigare sång. Jag är för trött för att lyssna på fler låtar nu, men jag kommer tillbaka! =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.