KillwithSkill Postat 13 maj 2006 Dela Postat 13 maj 2006 Okej. Kör på det påståendet. Vad händer om du slänger ett högtalarelement i en stor tank med låt oss säga olja? Vad "Flyttar" det då? När det går vågor på sjön inte förflyttar sig sjön? Tyvärr är det fel att säga att ljud flyttar luft. Det börja ju inte blåsa bara för att man går på en konsert där det spelas hög volym eller hur? 🙂 Vad som händer är att molekyler krockar med varandra. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 13 maj 2006 Dela Postat 13 maj 2006 Tyvärr är det fel att säga att ljud flyttar luft. jag vet inte var du befinner dig i universum, men i min värld där jag ständigt pratar och umgås med både tekniker av alla de slag och musiker---där pratar vi så här: att flytta luft,för att beskriva just det som händer i tidigare ordalag här i tråden!!! 😏 vad är rätt och fel här i livet är på intet sätt intressant om du vill köra med hårklyverier eller filosofiska funderingar med fysikaliska förtecken,varsågod-men påstå inte att något är fel för det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 13 maj 2006 Dela Postat 13 maj 2006 Det är faktiskt sant att luften inte direkt förflyttas. Det bildas bara en vågrörelse iden. Däremot så förlfyttar skinnet på bastrumman luften 😏 haru stått med handen brevid hålet på frontskinnet när någon spelar? Rätt bra luftpuffar som kan komma därur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 13 maj 2006 Dela Postat 13 maj 2006 @ Florian le Sage Jag fattar väl när folk snackar om att flytta luft. Men saken är att det är fel. Ljud flyttar INTE luft. Men sen skrev jag inlägget mest för att jävlas 😆😏 Men håll med om att jag väkte den björn som sov? Hehehe 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 13 maj 2006 Dela Postat 13 maj 2006 de e cool,men till slut så flyttar baskaggen luft,likaväl som högtalarmembran osv,så varför jävlas om detta simpla faktum... ljud flyttar inte bara luft,det hela beror på vilken frekvens vi talar om,vi människor uppfattar ju endast en liten begränsad del av spektrat,de har ju framkommit inom kvantfysiken osv att ALLT består av små energisvängningar,micromusik-sfärernas om man så vill,det omfattar mer än vad vi fattar och kommer sannolikt att bli mer mentalt greppbart framöver-har du tillgång till kunskap om detta så kan du bota sjukdomar,tränga igenom materiella begränsningar etc etc,men däri ligger ju alltid faran som lockar oss till dåliga dåd eftersom vi är hopplöst förtappade varelser till 99%...missbruk av kraft/energi etc för makt över andra...djupt? nej inte direkt,det är bara vi som ligger efter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 finns riktigt klena kisar som kan lira skiten ur ett trumset,behöver inte vara muskelknippen för detta... Ok, det var väl inget nytt, men vad menar du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 @ Florian le Sage Jag fattar väl när folk snackar om att flytta luft. Men saken är att det är fel. Ljud flyttar INTE luft. Men sen skrev jag inlägget mest för att jävlas 😄🙂 Men håll med om att jag väkte den björn som sov? Hehehe 😛 Jo det var ju skojigt. Men ska vi lägga oss på en korrekt fysikalisk nivå kommer detta inte att bli ett forum som passar tidningens profil direkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 de har ju framkommit inom kvantfysiken osv att ALLT består av små energisvängningar,micromusik-sfärernas om man så vill Det är bara teorier än så länge 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.