Zyan Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Jag ska spela in akustisk gitarr och har redan en adk a51s inkopplad. Och nu vill jag kompletera det ljudet med en sm57 i samma tagning. Har två ingångar i datorn, men nu är problemet mixern. Jag vill köra in 57an på en xlr ingång, men har bara en fantommatningsknapp som matar alla de ingångarna. Måste jag koppla in den på på line med tele? Eller tål micken fantommatning? Det sista alternativet är att skaffa en preamp för adk´n, men känns lite onödigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 12 april 2006 Trådstartare Dela Postat 12 april 2006 Med andra ord, går det att fantommata en dynamisk mickrofon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 ja... dock gäller det att akta när man har rör eller bandmick. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 12 april 2006 Trådstartare Dela Postat 12 april 2006 Oki...tack...då vet jag.. Då blir det att investera i en ny mick... Tjohopp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Oki...tack...då vet jag..Då blir det att investera i en ny mick... Tjohopp Men det är inga problem att köra fantommatning till en sm57, så du behöver inte köpa någon ny av den anledningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.