Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det skall till ny text och voxen är en sur slask men jag undrar om det är något galet med musiken.

/emser

LÅTNAMN: Forgiven

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 3:50

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT:mp3

STORLEK: 5,6mb

STATUS: Skiss

Forgiven.mp3

Redigerat av emser
Annons
Postat

Riktigt tungt o fräckt intro med medföljande vers! Lite stark synthbas, kanske skulle skitas ner lite? (Ibland vet jag inte om det är mina lurar som höjer basen) Snyggt arr. Tycker inte att låten lyfter riktigt i reffen. Kanske lite stämmor hade gjort det. Du har någon överstämma där men jag tycker inte den gör jobbet så mycket som låten är värd. 😳

Annars, mycket bra!

Postat
Riktigt tungt o fräckt intro med medföljande vers! Lite stark synthbas, kanske skulle skitas ner lite? (Ibland vet jag inte om det är mina lurar som höjer basen) Snyggt arr. Tycker inte att låten lyfter riktigt i reffen. Kanske lite stämmor hade gjort det. Du har någon överstämma där men jag tycker inte den gör jobbet så mycket som låten är värd. 😄

Annars, mycket bra!

Tackar, ja reffen kommer nog lyfta med en bättre vokalist och lite mer feta stämmor. Kanske några små ändringar i melodin oxå.

/ems

Postat

Hög klass och tufft som alltid. Kompet för starkt i förh till sången. Borde funka på dansgolvet. Intressanta ljud. Solo? Blixtrande elgurra kanske? Thanks för sharing, som det heter.

Postat

Beredd att hålla med Grannen beträffande refrängen men stör mig inte på synthbasen...men WTH det känns befriande att höra en låt med ett eget tänk och som alltid "hyffsad" 😆 kvalite på produktionen 😆:rolleyes: Roligt att höra dig igen :rolleyes:😆

Postat

Snyggt intro och jätteläcker vers! Refrängen spelar dock i lägre division. Sången känns inte lika tuff, kompet skiljer sej inte tillräckligt från versen. Ett helt annat refrängspel på basen som är så dominant (och ska vara) som skulle förändra rytmkänslan tror jag skulle göra susen. Då skulle återgången till versens sköna rytm bli ännu påtagligare. Kraftigare refrängsång med skrikande gitarrer skulle jag provat i alla fall.

Postat

När jag hörde introt så blev jag lite rädda att Anders Glenmark skulle komma in o sjunga, men det löste ju sig. Till skillnad från 91:an så gillar jag refrängen bättre än versen. 😄

starboy (oregistrerad)
Postat

Fina grejer Emser!

Störtskönt intro, vers och bridge. Hade hoppats mer på reffen dock, det tycker jag låten förtjänar. Annan basgång, som 91:an föreslog, kanske + ett maffigt körarr?

Toppen prodd i övrigt. Keep it up

/cheers

Postat
Hög klass och tufft som alltid. Kompet för starkt i förh till sången. Borde funka på dansgolvet. Intressanta ljud. Solo? Blixtrande elgurra kanske? Thanks för sharing, som det heter.

Tacksan, ja sången är varken sjungen eller mixad med något större engagemang.

Solo? hajjar inte riktigt 🙂

Gurasolon suger ju generellt 😎

/ems

Postat
Beredd att hålla med Grannen beträffande refrängen men stör mig inte på synthbasen...men WTH det känns befriande att höra en låt med ett eget tänk och som alltid "hyffsad" 😛 kvalite på produktionen 😏😎 Roligt att höra dig igen 🙂😄

Cool, har inte mixat klar ännu, väntar tills jag har leaden och körerna lagda.

har ändå en känsla av att basen skall ner lite.

/ems

Postat
Snyggt intro och jätteläcker vers! Refrängen spelar dock i lägre division. Sången känns inte lika tuff, kompet skiljer sej inte tillräckligt från versen. Ett helt annat refrängspel på basen som är så dominant (och ska vara) som skulle förändra rytmkänslan tror jag skulle göra susen. Då skulle återgången till versens sköna rytm bli ännu påtagligare. Kraftigare refrängsång med skrikande gitarrer skulle jag provat i alla fall.

Ja visst blir det liksom inget riktigt lyft i reffen.

Jag tror att det kan fixas med lite gapiga körer.

Du kan oxå vara inne på något med basgången där, skall kollas.

Tack

/ems

Postat
När jag hörde introt så blev jag lite rädda att Anders Glenmark skulle komma in o sjunga, men det löste ju sig. Till skillnad från 91:an så gillar jag refrängen bättre än versen. 😎

Ja nu blev jag lite illamående plötsligt.

🙂

Ha, Glenmark.

/ems

Postat
Fina grejer Emser!

Störtskönt intro, vers och bridge. Hade hoppats mer på reffen dock, det tycker jag låten förtjänar. Annan basgång, som 91:an föreslog, kanske + ett maffigt körarr?

Toppen prodd i övrigt. Keep it up

/cheers

Word

/ems

Postat
Lägg upp en annan länk till låten, så kan vi med Norton Antivirus lyssna också! 😎 Saibot

Pm:a mig din mail så skickar jag, har ingen annan stans att lägga upp.

Sorry

/emser

Postat

Bra som vanligt 😏 .

Gillar bryggan bäst.. därefter ref och sist vers.

Basen känns lite dominant. Sången drunknar i gitarren på sticket.

Bara petitesser det är bra alltså 😏

Postat
Bra som vanligt 😠 .

Gillar bryggan bäst.. därefter ref och sist vers.

Basen känns lite dominant. Sången drunknar i gitarren på sticket.

Bara petitesser det är bra alltså 😆

Cool, menar du kanske att du gillar sticket bäst och att sången drunknar i gitarren i bryggan? 😄

Yepp, basen och kaggen är för hög. Skall göra en bättre mix när en vettig vox är lagd.

tack för tyck.

/emser

Postat
Solo? hajjar inte riktigt 😆

Gurasolon suger ju generellt 😆

/ems

Tycker du? 😆😄 Vad jag menar är att det låten kanske saknar ett riktigt solo och ett blixtrande gitarr d:o skulle sitta fint imo.

Postat
Solo? hajjar inte riktigt 🙁

Gurasolon suger ju generellt 😆

/ems

Tycker du? 😳🙂 Vad jag menar är att det låten kanske saknar ett riktigt solo och ett blixtrande gitarr d:o skulle sitta fint imo.

Jag var nog lite väl kategorisk där 😛

Ett lite galet gurasolo kankanske vara på sin plats.

/emser

• 2 veckor senare...
Postat

Blir lite förvirrad när jag lyssnar. Musiken är uptempo - glad - men "sångljudet" bjuder på lite svårmod? Musiken är skithäftig 😆 och känns ny för att komma från dig och sången låter bra men det passar liksom inte ihop 😱 ....förändra sångljudet / känslan är mitt recept... (börja med ta bort ekot i versen så rösten känns närmare..)

Rockypop

Postat
Blir lite förvirrad när jag lyssnar. Musiken är uptempo - glad - men "sångljudet" bjuder på lite svårmod? Musiken är skithäftig 😄 och känns ny för att komma från dig och sången låter bra men det passar liksom inte ihop 🤪 ....förändra sångljudet / känslan är mitt recept... (börja med ta bort ekot i versen så rösten känns närmare..)

Rockypop

Tack Rocky, voxen skall bort och ersättas av någon med bättre förutsättningar.

Och du har rätt, försökte klämma mig ur mitt invanda mönster och göra något nytt.

Tack för tyck

/ems

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.