Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Okej så alla vill se en förändring. Antar att vi måste göra något mer än att bara prata om det? 🙂

"vi" Kan ju inte direkt göra något åt saken. det är "dom" som måste... 🙁

Annons
  • Svar 79
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Okej så alla vill se en förändring. Antar att vi måste göra något mer än att bara prata om det? 😄

"vi" Kan ju inte direkt göra något åt saken. det är "dom" som måste... 🙂

Jag tycker vi grillar korv! Bostongurka någon..? 😄😄

Postat

Jag tycker det är ett fräckt nätsocialt fenomen att på ett forum för och med enbart studionördar diskuteras det mer offtopic än ontopic. Drivkraften att vara social är starkare än förmågan att vara fackmässig. Det bästa var när vi, enbart grabbar, hade en livlig debatt om jämnställdhet mellan könen. 😛

Det här helt enkelt en pågående utveckling av det digitala samhället som vi tar del av. Häng på eller hoppa av. 🙂

Postat
Jag tycker det är ett fräckt nätsocialt fenomen att på ett forum för och med enbart studionördar diskuteras det mer offtopic än ontopic. Drivkraften att vara social är starkare än förmågan att vara fackmässig. Det bästa var när vi, enbart grabbar, hade en livlig debatt om jämnställdhet mellan könen. 😛

Det här helt enkelt en pågående utveckling av det digitala samhället som vi tar del av. Häng på eller hoppa av. 🙂

WORD!

Postat

Är det ingen som tror att den här typen av problem beror på att folk i allmänhet är så trötta att diskutera samma frågor om och om och om igen...? Jag menar; vem har inte läst om varför man borde köpa Cubase istället för att piratkopiera, hur man sidechainar eller hur man sänker sin latency? Därutöver icke att förglömma: Teori om samplingsfrekvens. Kanske är det bara så att vi ligger på en för låg genomsnittlig nivå, vilket leder till att folk (inklusive jag själv) enbart ställer frågor som redan har blivit besvarade.

Jag tror det är en naturlig utveckling i ett forum att det blir såhär. På samtliga forum jag hängt på tidigare har exakt samma problem uppstått.

Postat
Jag tror det är en naturlig utveckling i ett forum att det blir såhär. På samtliga forum jag hängt på tidigare har exakt samma problem uppstått.

Eller väljer man att inte se det som ett problem, utan som ett väl fungerande fenomen.

Postat
Är det ingen som tror att den här typen av problem beror på att folk i allmänhet är så trötta att diskutera samma frågor om och om och om igen...? Jag menar; vem har inte läst om varför man borde köpa Cubase istället för att piratkopiera, hur man sidechainar eller hur man sänker sin latency? Därutöver icke att förglömma: Teori om samplingsfrekvens. Kanske är det bara så att vi ligger på en för låg genomsnittlig nivå, vilket leder till att folk (inklusive jag själv) enbart ställer frågor som redan har blivit besvarade.

Givet har du rätt i att samma frågor blir jobbiga att svara på hela tiden. Just därför vi proppsar så mycket att folk skall söka.

Just nu har det kommit en stor våg med nya pojkar och flckor som inte är helt insatta i detta forum, därav blir det som det blir. Inget ont i det, men måste säga att det har blivit lite smått rörigt sedan alla nya kommit. Dock tycker jag det är trevligt att så mycket nya folk hittat hit.

Angående OT diskusen:

Om man inte vill läsa ot så är det ingen som tvingar en att göra det.

Som hacke sa

Drivkraften att vara social är starkare än förmågan att vara fackmässig

Vi lever på 2000talet med internet som en del i vår vardagliga komunikation. Detta är ju bara ett steg i våran sociala utveckling

musik (oregistrerad)
Postat

Violiner.

Ifall Du tycker jag skrivit för mycket Off Topic. Men jag är ju en del i On opic också.

😉

:musik

Postat
Okej så alla vill se en förändring. Antar att vi måste göra något mer än att bara prata om det? 😄

"vi" Kan ju inte direkt göra något åt saken. det är "dom" som måste... 😉

Men ja menar, läser dom detta? Eller måste vi göra något mer - typ informera?

Postat

"vi" Kan ju inte direkt göra något åt saken. det är "dom" som måste... 😉

är övertygad att Olsberg och hans vänner läser detta och kommer att göraslag i saken för eller senare

Postat
Jag tycker det är ett fräckt nätsocialt fenomen att på ett forum för och med enbart studionördar diskuteras det mer offtopic än ontopic. Drivkraften att vara social är starkare än förmågan att vara fackmässig. Det bästa var när vi, enbart grabbar, hade en livlig debatt om jämnställdhet mellan könen. 😄

Det här helt enkelt en pågående utveckling av det digitala samhället som vi tar del av. Häng på eller hoppa av. 😉

Precis, och med den nya förändringen blir Off Topic mer promotat också, utan att fläcka ned det autentiska med forumet.

Postat
Jag tycker det är ett fräckt nätsocialt fenomen att på ett forum för och med enbart studionördar diskuteras det mer offtopic än ontopic. Drivkraften att vara social är starkare än förmågan att vara fackmässig. Det bästa var när vi, enbart grabbar, hade en livlig debatt om jämnställdhet mellan könen. 😱

Det här helt enkelt en pågående utveckling av det digitala samhället som vi tar del av. Häng på eller hoppa av. 😱

Precis, och med den nya förändringen blir Off Topic mer promotat också, utan att fläcka ned det autentiska med forumet.

Uhm. Hur blir offtopic mer promotat menar du? 😱

Postat
Violiner.

Ifall Du tycker jag skrivit för mycket Off Topic. Men jag är ju en del i On opic också.

😱

Musik:

OK, då förstår jag.

Nej jag tycker inte att du skrivit för mycket Off topic. Det måste väl var och en avgöra vad han eller hon vill snacka om? Att jag - och andra tydligen - tycker att Off topic blir litet flamsigt ibland är ju vår sak? Jag har dock full respekt för att det finns andra som har en helt annan smak!

Jag tittade tillbaka nu och såg att det var flera av dina trådar som kom med på min lista, men det var bara en slump eftersom de råkade finnas på den "förstasida" jag gjorde en skärmdump av när det i stort sett endast var Off topicposter som fanns med på aktuella ämnen...

Nej, vad jag menar är att man bör kunna välja bort Off topic när det har blivit så omfattande som det nu blivit. Det finns, uppfattar jag det som, många som går in för att titta enbart på musikproduktionsrelaterade ämnen, och då blir det med nuvarande ordning ibland ganska många Off topic-trådar att sortera bort...

Och andra som upplever att deras musikrelaterade frågor nu bara "rinner igenom" på listan över aktuella trådar.

Postat (redigerat)
Jag tycker det är ett fräckt nätsocialt fenomen att på ett forum för och med enbart studionördar diskuteras det mer offtopic än ontopic. Drivkraften att vara social är starkare än förmågan att vara fackmässig. Det bästa var när vi, enbart grabbar, hade en livlig debatt om jämnställdhet mellan könen. 😱

Det här helt enkelt en pågående utveckling av det digitala samhället som vi tar del av. Häng på eller hoppa av. 😱

Uhm. Hur blir offtopic mer promotat menar du? 😱

Om man bara ser det såhär:

Latest Topics

<-- Alla Off Topic ämnen blir ju gömda i Latest Topics på det viset.

Men om vi säger att det är utformat såhär

Latest Topics

Latest Off Topics

Då ser man ju ANTINGEN alla seriösa eller alla oseriösa ämnen...

Det är samma sak om vi säger att alla ämnen som handlar om Godis ligger i Off Topics, så blir det ju mer märkbart/promotat om man utformar det såhär:

Latest Topics

Latest Off Topics

Latest Godis Topics

Kändes som att det blev en liten våg MOT denna revolutionära idé, men lustigt nog blir förändringen till eran fördel också D 🙁😄

Redigerat av Kricke
Postat
Okej så alla vill se en förändring. Antar att vi måste göra något mer än att bara prata om det? 🙂

"vi" Kan ju inte direkt göra något åt saken. det är "dom" som måste... 🙂

är övertygad att Olsberg och hans vänner läser detta och kommer att göraslag i saken för eller senare

Jag bettar emot 😳

(På det viset provocerar jag fram motsatsen, om de nu läser 🙂)

musik (oregistrerad)
Postat

Violiner.

Jag håller med om att "Off Topic" kanske vuxit. Jag har inte tänkt på det så mycket, för när man skriver in webbadressen i adressfältet, så kommer det ju först upp en bild där de senaste trådarna står...och där finns ju ALDRIG några Off-Topic-trådar med. Om man väljer att gå vidare och logga in, så hamnar man också där. Om man därefter klickar på "studio Forum" så får man först då upp listan med de olika avdelningarna. Väljer man då att gå längst ned nästan i den listan, så finns alternativet "Off Topic". Klickar man där så kommer man in på "Off Topic". Väl där kan man i listan se vilka trådar det finns. Därefter kan man välja att klicka på en intressant tråd för att gå in och läsa i den. Om man vill.

Men jag håller med. Personligen tycker jag ett Forum av denna typ mest ska handla om studiofrågor. Själv kommer jag kanske att främst fokusera på studio- och musikinstrument- samt testavdelningarna framöver. Mest beroende av tidsbrist och att nya plattan ska börja spelas in.

Men tråden är väl kanske främst en uppmaning till alla de som skriver i Off Topic att hellre gå in och skriva i On Topic? Jag tillhör en av dem som nog kommer att göra det iaf.

🙂

musik (oregistrerad)
Postat

Jaså den! Den använder jag aldrig!

😉

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Fascinerande huru långt definitionsprojektet var för att komma fram till specifikationen:

"Slutanvändaren borde kunna välja om han/hon vill se OT-ämnen i 'Visa nya tillägg'"

Postat
Fascinerande huru långt definitionsprojektet var för att komma fram till specifikationen:

"Slutanvändaren borde kunna välja om han/hon vill se OT-ämnen i 'Visa nya tillägg'"

Jag menar det! WÖRD! 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.