Violiner Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Vart är forumet på väg? Jag vet att debatter om hur ett forum utvecklas och vad man kan göra åt det brukar sluta i allmänt kaos. Men jag kan ändå inte låta bli detta inlägg... En print screen på aktuella trådar talar egentligen för sig själv: Här är de ämnen som dyker upp när jag nyss gjorde en print screen: Nästan inget handlar om musikproduktion utan i stället om fobier, dumheter på fyllan, bilder på halvnakna damer, om man sitter som en kvinna eller har hästsvans, om man bör köpa jeans i Sverige, om man tror på Gud eller inte, det senaste poltergeistfenomenet, om man över huvud taget är vaken - etc... Det kanske är det forum vi vill ha, eftersom det utvecklas på det sättet. Är det så? Redigerat 12 april 2006 av Violiner
SyntaxError Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jag har hängt/hänger på en del andra forum och det är i stort sett likadant överallt, om man inte kör en stenhård linje så kommer man att hamna offtopic ganska snabbt. Personligen tycker jag inte det är ett problem så länge de "seriösa" frågorna behandlas med respekt och omdöme. Allt är inte inspelningsteknik ochVSTi:s här i livet 😆
suprapappa Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 .....tänkte själv starta denna tråd igår men hindrade mig då jag inte har så bra konkreta förslag på vad man gör åt saken. jag tycker väldigt mkt om detta forum och tycker att det förvisso är trevligt att det inte bara är stelbent teknik utan även en massa humor. men ofta rinner trådar bara igenom 1:a sidan på nolltid vilket säkert många upplever som irriterande. det är dock svårt för mig att avgöra vad som är relevanta inlägg och inte 😆
Snow Brigade Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Off-topic är ju just off-topic. Så det är väl inget problem? I alla sammanhang, även ens jobb, så blir det mycket (mestadels) off-topic? Det är ju bara att strunta att läsa dom trådarna. Fast, finns det nån funktion så man kan välja att off-topictrådarna inte visas? Kunde vara en idé annars kanske.
mornel Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Det är alltid full fart i Off Topic-forumet, extra mycket så idag när Overkill har varit runt och skrivit 288 inlägg sedan igår. Jag tror att en levande off topic-del är bra för forumets överlevande, men samtidigt är det väldigt tråkigt när trådar om saker som inte alls har med musik att göra tar överhanden. Efter hur det har sett ut idag funderar jag på att gå över till översiktssidan som inte visar Off Topic-trådar över huvud taget för att slippa bli distraherad.
Tilly Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Vart är forumet på väg? Jag vet att debatter om hur ett forum utvecklas och vad man kan göra åt det brukar sluta i allmänt kaos. Men jag kan ändå inte låta bli detta inlägg... En print screen på aktuella trådar talar egentligen för sig själv: Här är de ämnen som dyker upp när jag nyss gjorde en print screen: Det mesta handlar om musikproduktion och hur mycket handlar om fobier, dumheter på fyllan, bilder på halvnakna damer, om man sitter som en kvinna eller har hästsvans, om man bör köpa jeans i Sverige, om man tror på Gud eller inte, det senaste poltergeistfenomenet, om man över huvud taget är vaken - etc... Det kanske är det forum vi vill ha, eftersom det utvecklas på det sättet. Är det så? forumet blir vad man gör det till.. bara för du vill ha det på ett sätt så betyder inte det alla andra vill ha det så också.. Man måste inte enbart diskutera musik/produktion på ett studio forum. Men det är väl ändå det vi diskuterar mest tycker jag...
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Men alltså Off-Topic trådarna syns ju inte på forumets "startsida" eller vad man ska säga. Här alltså? Då är dte väl inget problem? Det är väldigt kul i OT delen i alla fall 😆
Majken Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Jag tror helt enkelt att vi är lite för bra kompisar här på forumet. Något som leder till att vi börjar prata om allt mellan himmel och jord. Visst tar det en del fokus från musiken men samtidigt känns det som att forumet skulle bli tråkigare om alla diskussioner tvingades handla om musik. EDIT: En lösning kanske skulle vara att man kunde filtrera bort Off Topic forumet helt om man ville så att det inte syns alls. /Majken Redigerat 12 april 2006 av Majken
Snow Brigade Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa mornel: Det är alltid full fart i Off Topic-forumet, extra mycket så idag när Overkill har varit runt och skrivit 288 inlägg sedan igår. Hur i helskotta kan man få in 288 inlägg på en dag? 😆
mornel Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa Majken: EDIT: En lösning kanske skulle vara att man kunde filtrera bort Off Topic forumet helt om man ville så att det inte syns alls. Det går ju på sätt och vis, bara att använda sig av översiktssidan på https://www.studio.se/
Violiner Postat 12 april 2006 Trådstartare Postat 12 april 2006 (redigerat) bara för du vill ha det på ett sätt så betyder inte det alla andra vill ha det så också.. Jag vill ännu en gång understryka att jag skrev: Det kanske är det forum vi vill ha, eftersom det utvecklas på det sättet. Och frågade: Är det så? ...för jag tyckte att det kunde vara intressant att se vad flera tyckte, alltså både de som tydligen skriver hundratals inlägg off topic/dag och de som har andra åsikter. Redigerat 12 april 2006 av Violiner
mornel Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa Snow Brigade: Hur i helskotta kan man få in 288 inlägg på en dag? 😆 Man kämpar och skriver meningslösa inlägg.
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa Snow Brigade: sa mornel: Det är alltid full fart i Off Topic-forumet, extra mycket så idag när Overkill har varit runt och skrivit 288 inlägg sedan igår. Hur i helskotta kan man få in 288 inlägg på en dag? 😆 På något sätt har dne inte ställts om sedan i förrgår... ....sen skulle jag slå Pazo's rekord... 😄 sa Majken: Jag tror helt enkelt att vi är lite för bra kompisar här på forumet. Något som leder till att vi börjar prata om allt mellan himmel och jord. Visst tar det en del fokus från musiken men samtidigt känns det som att forumet skulle bli tråkigare om alla diskussioner tvingades handla om musik. EDIT: En lösning kanske skulle vara att man kunde filtrera bort Off Topic forumet helt om man ville så att det inte syns alls. /Majken Visserligen en bra idé men jag förstår inte hur det stör andra forumiter? Ingen tvingar ju er/de att läsa där... 😄
mornel Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 sa Overkill: På något sätt har dne inte ställts om sedan i förrgår... Det gör den visst, den räknar de senaste 24 timmarna. Sedan halv elva i morse har du skrivt ungefär 200 inlägg. Men nu var det ju inte det vi skulle diskutera.
Violiner Postat 12 april 2006 Trådstartare Postat 12 april 2006 En lösning kanske skulle vara att man kunde filtrera bort Off Topic forumet helt om man ville så att det inte syns alls. /Majken Konstruktiva lösningar är alltid bra. Detta vet jag har fungerat bra på andra forum med liknande utveckling.
Snow Brigade Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jag gillar off-topic, men slå rekord i antal inlägg känns lite torftigt. Men jag kanske är gammalmodig. 😆 Skulle det vara krångligt att filtrera bort off-topicposterna, d v s att implementera en sån funktion? Det räcker kanske inte med första sidan eftersom man inte ser så många inlägg där.
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Men alltså på förstasidan visas väl inga inlägg från OT-delen? Eller har jag fel?
Majken Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Visserligen en bra idé men jag förstår inte hur det stör andra forumiter? Ingen tvingar ju er/de att läsa där... Om man som jag trycker på "Visa nya inlägg" en gång var femte minut så skulle man i såna fall slippa se tråden om hur forummedlemmarnas skor ser ut. Personligen har jag ingen användning av en funktion som gömmer vissa forum eftersom jag är moderator och gärna ser allt som händer på forumet. Men för de som bara vill titta in ibland och diskutera musik så slipper de se 100 trådar om dåliga ordvitsar när de trycker på visa nya inlägg 🙂 /Majken Redigerat 12 april 2006 av Majken
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jaha då förstår jag. Då är det ju verkligen en bra idé om man kan filtrera bort/välja att inte visa OT där, det är sant.
Pelle Rylander Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 🙂 methinks... Det är väl inte alltid man har en bynglig fråga att ställa, eller har ett förnumstigt träffsäkert svar att erbjuda? Men kanske vill tjata lite med kompisarna här i alla fall? 😱 Många här på forumet har enligt min åsikt en underbar humor, vars inlägg många gånger fått mig att skratta så högt att jag fått hämta en pappersnäsduk och torka av bildskärmen 😄 Så - det behöver väl inte vara svårare än att man ger fna i att läsa OT-trådarna? /Pelle
ThomasJ Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Vart är forumet på väg? Jag vet att debatter om hur ett forum utvecklas och vad man kan göra åt det brukar sluta i allmänt kaos. Men jag kan ändå inte låta bli detta inlägg... En print screen på aktuella trådar talar egentligen för sig själv: Här är de ämnen som dyker upp när jag nyss gjorde en print screen: Nästan inget handlar om musikproduktion utan i stället om fobier, dumheter på fyllan, bilder på halvnakna damer, om man sitter som en kvinna eller har hästsvans, om man bör köpa jeans i Sverige, om man tror på Gud eller inte, det senaste poltergeistfenomenet, om man över huvud taget är vaken - etc... Det kanske är det forum vi vill ha, eftersom det utvecklas på det sättet. Är det så? dessa trådar du talar om kan jag sätta en tunnaskit på att du hittat i OT. Klart det skall finnas utrymme för annat snack än enbart musik. tack o hej
tbruce Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Jag har inget emot trådar om andra ämnen än musik, men nånstans får det väl räcka... Om ungefär fem sjättedelar av en medlems inlägg är i off-topic (EDIT: upptäckte just att Pazo är ett ännu "värre" exempel: endast ca en niondel av hans inlägg är utanför off-topic) så kan man ju fundera över vad man gör på just detta forumet. Det finns mängder av communities som inte har något tema i sig som man kan hänga på isåfall. Jag har varit med om liknande situationer på andra forum, där det plötsligt dykt upp människor som inte har nån som helst koppling till ämnet och inte heller är intresserade av det, utan bara vill vara med i off topic-delarna. Och när det väl har börjat så finns det en risk att det exploderar, och plötsligt så handlar forumet inte alls om det som var tanken från början. Vilket skulle vara synd, tycker jag... 😳 EDIT: Särskilt tråkigt är det när en del trådar som faktiskt följer ämnet inte får många svar alls. När man kan misstänka att det beror på att tråden tar upp för "komplicerade" saker så har offtopicförslappningen kanske gått lite för långt... Redigerat 12 april 2006 av tbruce
Overkill Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jag ser inget problem att man är här och pratar istället för på någon annan community? Enda problemet är väl då om man kollar senaste inläggen men o mdte går och ordna vore det ju det allra bästa. Kanske att man kunde bocka för de forumen man vill se nya inlägg från?
Pelle Rylander Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Kanske att man kunde bocka för de forumen man vill se nya inlägg från? Det kan du väl göra i kontrollpanelen?
Neosus Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Jag förstår inte riktigt... Man väljer ju vad man vill läsa och vad man är intresserad av. Nästan som om OFF-topic forumet är livsfarlig!? Jag är inte ett dugg intresserad av logic och mac = jag läser inte dom trådarna helt enkelt. Och så vill jag understryka att trots att jag har över 10000 inlägg i offtopic forumet så försvarar jag inte av den anledningen... Tycker bara att det är lite löjligt med allt klagande över offtopic-forumet. Det är min åsikt iallafall. Det är ju iofs en bra idé att kunna helt enkelt filtrera bort trådar/forum man inte är intresserad av. Peace! 😳 Redigerat 12 april 2006 av Grahn
Pelle Rylander Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Kan man? 😄 well sort of... Om du klickar "bevaka denna tråd" så har du ju dem i "view topics" 🙁
hackeman Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 (redigerat) Studio Foum? Du menar Studio Foam? Om jag tvingas att välja hur jag vill ha det, skulle jag nog vilja ha det i håret i så fall. Dvs om jag nu haft nåt hår. Redigerat 12 april 2006 av hackeman
Neosus Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Studio Foum? Du menar Studio Foam? Om jag tvingas att välja hur jag vill ha det, skulle jag nog vilja ha det i håret i så fall. Dvs om jag nu haft nåt hår. Ska jag blanda en vargtass till dig? 😄
Pluffo Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Jag ser inget problem att man är här och pratar istället för på någon annan community? Pröva här istället
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.