Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja nu var det dags igen.

* LÅTNAMN: Papanga

* ARTIST/GRUPP: Jeremy Irons & The Ratgang Malibus

* GENRE: techno/klassiskt

* LÅTLÄNGD: 3:28

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3, 160kbs

* STORLEK: 4 mb

* STATUS: Färdig låt, osäker på mixen

Det här är alltså en låt som vi tänkt lägga sist på skivan, just för att den har ett sånt slut. Mixade under några timmar idag men är inte helt nöjd, gitarrerna känns lite klena trots att jag körde med samma inställningar som på den tidigare uppladdade låten, Fatsong. Ska väl finputsa innan "släppet", men nu ser det ut som det ser ut.

Volymen är fortfarande för låg trots att wavelab säger att högsta nivån är 0 db, hur gör man egentligen för att få normal volym (som inte distar) utan att limitera järnet?

papmastercool.mp3

Annons
starboy (oregistrerad)
Postat

ha ha,

mixen kan nog jobbas med lite till.

Tycker kompgurorna tar för stor plats, det är nåt med ljudet också, ngt dova

sången är lite låg / långt bak i mixen

Men på det stora hela väldigt bra jobbat.

Fixa lite till för toppenresultat.

Postat

ha ha,

mixen kan nog jobbas med lite till.

Tycker kompgurorna tar för stor plats, det är nåt med ljudet också, ngt dova

sången är lite låg / långt bak i mixen

Men på det stora hela väldigt bra jobbat.

Fixa lite till för toppenresultat.

Sången behöver komma fram bättre ja, det håller jag med om. Det är nog bara en volymfråga, så jag får ta och höja. Gitarrerna borde komma fram när jag "mastrar" (höjer diskanten på hela mixen) sen.

Postat

Härligt slamrigt! Var köper jag cd/mp3:n?

Stopp och belägg, det behövs inte mer diskant i mastringen. Om det inte är fler låtar inblandade ser jag ingen anledning att mastra. Höj sången bara. Kanske lite mer botten behövs. Jamen mastra ra!

Kanske det bästa slutet nånsin! Lyssnar ni på tagningen eller? Hör jag ordet bajskorv?

Postat
Kanske det bästa slutet nånsin! Lyssnar ni på tagningen eller? Hör jag ordet bajskorv?

Ja och ja. "Du skrek ut en bajskorv" syftar på att det sista skriket innan slutgrejen såg lite ut som en bajskorv. 😉

Cd/mp3 kommer när allt är mixat. Ska kanske lägga lite orgel på vissa låtar också om det inte blir för mycket jobb.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.