starboy (oregistrerad) Postat 11 april 2006 Dela Postat 11 april 2006 LÅTNAMN: Prime time ARTIST/GRUPP: Starboy GENRE: house LÅTLÄNGD: 5:22 KOMPOSITÖR: Starboy PRODUCENT:Starboy EV. MEDVERKANDE:- INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: ca 5 megabyte STATUS: Skiss Hej, Jag håller på att lära mig stava till monoton 😉 Skämt åsido, har haft lite skrivkramp på sistone. Tycker allt man gör låter skunk. Hur dåligt är det här på en skala? Vill nån remixa, så skrik till. /cheers Starboy___Prime_time.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 11 april 2006 Dela Postat 11 april 2006 Tjo! Fan det här va ju inte sååååå monotont ändå! Tycker den va riktigt svängig och jag gillar den där basslingan som är pytte lite svängigt otajt. En grejj som jag tyckte va lite små flummig va att snaren verkar trycka bort kicken, men det kanske är avsiktligt? Hur som helst skulle jag lätt stanna kvar på golvet om den här kom på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 11 april 2006 Dela Postat 11 april 2006 Äsch, inte en gnutta monotont! 😠 Låter bra, nog inget jag skulle spela, men inget fel på det. 😎 Gillar basen. Men tycker inte om riktigt om att snaren följer kicken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 (redigerat) Svänger gött!....bra melodislingor!.. Musik är upp o ner ibland..och det är svårt att själv se det man gjort men du kan gott o väl vara stolt över denna skapelse! Edit: skrev "för" denna och ändrade till "över" denna.. 😠 Redigerat 12 april 2006 av Valdez Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Gött sväng. Tilltalar min mörka 80tals sida. Remixar mer än gärna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Legal Element Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 ouff låter fett 80 det hära.. vi skulle nog kunna göra nåt lite techigare o mer mekaniskt av detta om du vill? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Tjo! Fan det här va ju inte sååååå monotont ändå! Tycker den va riktigt svängig och jag gillar den där basslingan som är pytte lite svängigt otajt. En grejj som jag tyckte va lite små flummig va att snaren verkar trycka bort kicken, men det kanske är avsiktligt? Hur som helst skulle jag lätt stanna kvar på golvet om den här kom på! najs du tycker att det svänger kick/snare var ju inte avsiktligt, får kolla vad det beror på tack för lyssning och comments Äsch, inte en gnutta monotont! Låter bra, nog inget jag skulle spela, men inget fel på det. Gillar basen. Men tycker inte om riktigt om att snaren följer kicken. Tackar Svänger gött!....bra melodislingor!.. Musik är upp o ner ibland..och det är svårt att själv se det man gjort men du kan gott o väl vara stolt över denna skapelse! schysst med lite uppmuntran, är redan gladare tack Gött sväng. Tilltalar min mörka 80tals sida. Remixar mer än gärna. ok, thanx PM:ar länk till filer ouff låter fett 80 det hära.. vi skulle nog kunna göra nåt lite techigare o mer mekaniskt av detta om du vill? samarbeten e kul klart du får testa, skickar PM Tack för alla omdömen. /cheers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Berra Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Tjena starboy Cool 80tals-känsla! jag diggar såna trummor som kommer in vid 2.00.. bra basgång dessutom. låter helt klart kvalitativt. blir kul att se hur denna låten står sig i eventuella remixar, kan säkert bli grymma resultat. bra jobbat berrish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Tjena starboy Cool 80tals-känsla! jag diggar såna trummor som kommer in vid 2.00.. bra basgång dessutom. låter helt klart kvalitativt. blir kul att se hur denna låten står sig i eventuella remixar, kan säkert bli grymma resultat. bra jobbat berrish Kul att du diggar Berra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Bra jobb där.. Som någonannan sa så är det ju ändå inte FÖR monotont.. Men nått jag saknar är sång.. eller iaf någon söt sampling på nå liten flicksnärta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 alltid denna sång, jaja får väl fixa på nåt sätt :-) tack för lyssningen i alla fall /cheers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 (redigerat) Jävlar va du gör hårda låtar! Dom är ju som sten! 😄 Faktiskt måste jag säga, att sälva produktionen och soundet inte är 100%, men det kan helt klart bli det om du kör vidare, o finputsar lite mer. Själva låten tycker jag är skoj! Monotont, ja, men ändå skoj at lyssna på, och platsar skitbra på dansgolvet! Najs 80-tals-feeling där! 😆 Kör på, full farrt! PS. det var främst trummorna jag tänkte på, som inte var 100% DS. Redigerat 12 april 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrickon Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Svänger ett gäng och skitbra bas ljud. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jarlo Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Äh, inte fan låter det skunk! Snarare vaniljmunk 😆 Jag diggar dina grejer som fan. Skulle vara hur glad som helst om jag kunde få till sväng och mix som i dina låtar. Låten skulle ju vara monoton, men jag kan inte låta bli att önska lite mer grejer som framhäver ackorden. Jag skulle nog uppskatta 80-talsslingorna bättre då... I övrigt låter det grymt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Dana, chrickon & jarlo Supernajs att ni är positiva. Blir uppriktigt glad över sån här respons. Dana, förutom kick/snare-problemet ä det nåt annat som inte funkar för dig? Hihatsen har jag haft svårt att eq:a den här gången, vet inte riktigt varför ... tack än en gång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Dana, förutom kick/snare-problemet ä det nåt annat som inte funkar för dig? Nä, det är mest kick, snare som inte går helt i mål. Dom är för hårda för mig. Du kanske har nån snärrtig snärrt-kompressor just där? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 Hårt ska det va! ;D Speciellt kickar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 13 april 2006 Dela Postat 13 april 2006 Dana, förutom kick/snare-problemet ä det nåt annat som inte funkar för dig? Nä, det är mest kick, snare som inte går helt i mål. Dom är för hårda för mig. Du kanske har nån snärrtig snärrt-kompressor just där? 🙂 Yes, helt rätt gissat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.