Jump to content
Annons

house

Berra

Recommended Posts

yo!

Skiss på en houselåt.. min första houseskiss.. (jag antar att det kategoriseras som house..)

Kommentera gärna!

fridens!

# LÅTNAMN: -

# ARTIST/GRUPP: johan

# GENRE: techhouse..ish

# LÅTLÄNGD: 2:41

# KOMPOSITÖR: Johan Berggren

# PRODUCENT: Johan Berggren

# EV. MEDVERKANDE: inga

# INSPELNINGSÅR: 06

# FORMAT: MP3

# STORLEK: 5,23 meg

# STATUS: skiss

Redigerat av Berra
Dela på andra sajter

Annons

tjipp tjopp.. Detta läter varmt o skönt, basen är "mjuk o gullig men ändå hård" sånthär gillar jag. Vinylknastret är jag ett stort fan av i allla möjliga samanhang.

Men, det fattas något.. Ett par melodislingor till skulle inte skada, fast iofs så skall detta nog låta såhär.

<brorduktig>LÄS DETTA

</brorduktig>

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

härligt, Tack för svaret mr lådan!

Jo, lite mer melodi hade nog inte skadat. Får lägga till det om jag kan arbeta fram något. Dock så kan det ju vara coolt med minimalistiska prylar med.

Fixade infon!

Finns det ytterligare kommentarer angående produktionen?

mvh

Redigerat av Berra
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Tjena Berra,

Kul att du pysslar med house.

Hihaten tyckar jag är lite vass i diskanten. (möjligen även snare:n)

Sen kanske basen dominerar väl mkt.

Annars gött sväng. Bra (hög) nivå på mixen.

Keep it up.

/cheers

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tjena!

Tack för åsikterna Starboy, det är första låten jag använt eq i (det var på tiden) så det var värdefulla synpunkter.

instämmer med basen, lutar nog åt att jag slipar till och sänker den i en slutgiltig version av låten.

Tack för inlägget!

Redigerat av Berra
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Overall? Bra.

Din hatt är rätt vass och din snare skriker i öronen på mig, håller inte. Vinylknastret? Icke.

Din lilla svävande synth? Super. Mördarbasen? Skruva upp mer detune, annars super.

Absolut inget mer melodiöst.

Även om det känns en liten aning gjort, så är det bra och med lite förändringar blir det nog väldigt bra.

EDIT: Kör igång med allt, inte bara kicken, direkt efter breaket. Ta exempelvis 2/16 eller 4/16 tystnad, sen poff. Och; den rätta benämningen borde vara tech house.

Redigerat av MarcusRombo
Dela på andra sajter

hmmm... När första breaket blire alldelles för tomt! hela låten dör. och som sagt så bör nog hela skiten börja efter breaket. Såsom markus nämnde. Mer detune på huvudslingan också. Kanske sänka den lite. Jobba mer Eq på trummorna så låter de nog perfa sen 😠

Lite mer variation i trummorna skule nog inte skada. bygg på lite mer grejer på dem.

Vinylknaster?--->Nej....

😎

Duglig låt överlag

Dela på andra sajter

Den var skön i en minut sen blev det tyst i flera sekunder, ta bort det. Sen gillade jag inte det gnälliga synth ljudet som dök upp, jag skulle bytt det mot nåt trevligare.

Dela på andra sajter

allright, då kör vi på techhouse 🙂

vinylkknaster är ju en smaksak, jag gillar det.

tack för tänkvärda kommentarer.

mvh

Dela på andra sajter

Även om det inte är riktigt min genre så måste jag säga att jag är imponerad!

Bra melodispråk, bra mix, fantasifull produktion.

Dock kan jag hålla med om att hi-haten är lite vass och jag skulle nog även råda dig till att sänka vinylknastret lite i volym. Det krävs så lite för att få värmen...nu är den liiiite i starkaste laget. Det är irriterande både ljudmässigt och loop-mässigt (man hör alltså tydligt att det är en kort loop som går om och om igen...inte en äkta vinylskiva.

Men annars. Bra och tung mix! Det här borde många inom house-sektorn vara intresserade av.

/G

Dela på andra sajter

Gillar definitivt den tjocka basen, men sidechaina den mer, och låt kicken dunka på hela vägen ner. Bler mer pump då. Ganska diskant mix efter alla brussvep. Undvik gärna att lägga snaren så långt till vänster

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.