bimbambop Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 LÅTNAMN: Det var bättre förr ARTIST/GRUPP: Folkhemsorkestern GENRE: Folkhemspop LÅTLÄNGD: 1:40 KOMPOSITÖR, PRODUCENT: Mats J INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 vbr hq ca 2,5mb STATUS: svängig och glad Jomenvisst, det var bättre förr. Tänk bara på kokosbollar, förr kunde man äta hur många som helst - nu mår man illa efter bara ett par stycken. Och Merklinbilar - förr hade jag jättemånga som jag kunde sortera och leka med hur länge som helst - men nu tröttnar man snabbt på dom... Poppig uppåtsak snubblande nära (över?) gränsen till det banala. Jag behöver, as usual, sunpunkter, tips och råd angående det mesta - ljud, mix, arr osv osv... Tack på förhand 😆 folk_battre_forr_1.mp3
Grannen Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Trevlig och glad liten låt. Lite roligt med den svenska (ironiska?) texten. Tycker nog att det är den som är bäst och får låten att leva. Antar att detta bara är ett utkast eftersom låten är så kort och en utveckling av texten kommer. Eller? Basen låter väl stark och dominerande i mina lurar. Annars ok! 😆
equality Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Kul och kool i sin omedelbara, medryckande direkthet. För trovärdigheten kunde kompet låta än mer retro annars bra jobbat. 🙂
FredrikMikaelsson Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 fina grejer, som vanligt, från dig! Upp med sången, som jag dessutom vill ha mer reverb eller delay på. Sen behöver körerna snyggas till i refrängen. Gött mos, FredAsp
bimbambop Postat 11 april 2006 Trådstartare Postat 11 april 2006 (redigerat) Antar att detta bara är ett utkast Korrektamundo, skulle kanske vart tydligare med att det är en skiss jag slängde ihop under förmiddagen 😄 Basen lite stark.. ok eq: Mer retro.. jomenvisst, skall bara klura på hur asp: Sången upp, yep, jag hörde det också när jag lyssnade i stereon. Jag mixar i lurar som lurar (!) mig på ljudet ibland.. Lite torr också kanske. Körerna.. ja, vad skall jag säga, man är ju ingen finlirare på det sångtekniska 😛 Skall se om jag kan få det lite bättre. Thx för opinions! Och nej: det är inte ironiskt - det var bättre förr! Redigerat 11 april 2006 av bimbambop
Marrexxx Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 det var bättre förr.. jo, men en och annan bra låt görs allt nu förtiden också, den här till exempel
Harmonica mike Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Tja mats.. KUL LÅT!! Rockigt och skönt.. Det låter bra hos mig,kanske lite för mycket delay på gitarren..annars kanon!! Jag har nya studio monitorer,ledsnade på billiga data lådor i pris klass - nästan gratis 😄 MVH Harmonica mike
bimbambop Postat 12 april 2006 Trådstartare Postat 12 april 2006 (redigerat) småfixat: slightly mindre bas, aningens mindre delay på guran och en lätt touch av delay på sången och kören had to go Hade tänkt att göra en full version med solo och nån vers till... men i kind of enjoy it this way. Den får nog vara en liten trivselbagatell så här. Eller? direktlyssning sc Det_var_battre_forr_256.mp3 Redigerat 12 april 2006 av bimbambop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.