Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla,

Jag kör på win2003Server och det har funkat utmärkt tills jag installerade ServicePack1. Är det någon som sett liknade förut?

============================

Application popup: Cubase SX: Cubasesx.exe - Application Error : The instruction at "0x02453a1f" referenced memory at "0x00000000".

The memory could not be "written".

Click on OK to terminate the program

Click on CANCEL to debug the program

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

=============================

/Kent J.

Annons
Postat (redigerat)

Prova att installera om Cubase.

BTW...är det några andra program som har börjat strula sen du installerade SP1?

Redigerat av djonas
Postat (redigerat)

Nja, har aldrig stött på det. Men före min tid med Cubase så hade jag samma operativ som du. Jag hade ett märkligt fel, alla program som startade med splash-screen hakade upp sig före det hann starta upp ordentligt. Kanske det är det ditt cubase lider av? ; )

Njaa förresten, har du provat med att köra i kompabilitetsläge för något annat operativ eller något (om det nu finns dvs.)

Redigerat av kaiNeN
Postat

Det var vissa som fick drivrutinsproblem ( ljudkort) vid övergång från SP1 till SP2 i Windows XP.. så att det kan vara liknande från den miljön du befinner dig i är inte helt orimligt, servermiljön använder väl ett NT-liknande operativ?

Kan du kolla någon logg var Cubase lägger av eller om du hinner se var Cubase fryser under initiering?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.