Jump to content
Annons

M-powered med pro tools vill ej funka

Recommended Posts

guten (oregistrerad)
Postat

Jag har införskaffat pro tools m-powered, då jag redan innehar Delta 10/10 lt kortet, ansåg jag detta som en bra idé. Jag har kört Cubase ett tag men har även kört pro tools med en m-box första versionen. Nu med detta pro tools m-powered verkar det som om programmet inte hittar den korrekte hårdvaran för delta kortet, utan istället säger den vid starten av pro tools, Digidesign couldn´t find hardware", nått i den stilen, fast att jag installerat m-powered drivrutinen för delta kortet så verkar programmet fortfarande leta efter m-boxen, men jag har tagit bort all hårdvara för digidesign, eller kan jag har missat nått sätt att ta bort det på, snälla ge alla möjliga tips om hur man skall gå till väga.

/Guten

Annons
Postat (redigerat)

Du behöver uppdatera din drivrutin för ljudkortet. Hämta den senaste drivrutinen här. Följ bara de 5 stegen. Sen borde det funka fint. 😏

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Postat (redigerat)

Edit: Jag är ett sånt jävla nöt.. bäst att radera allt jag skrivit, hehe.. *trött* 😉

Redigerat av illvaesen
guten (oregistrerad)
Postat

Tack för tipset, men bara för det uppstod ännu ett problem, delar av pro tools vill ej försvinna, har avinstallerat det genom lägg till/ta bort program flera gånger men ligger alltid kvar efter jag startat om datorn, och om jag försöker modify eller repair visar den ett error:" component transer error- felaktig syntax för filnamn, katalognamn eller volymetikett", någon som känner till om man kan tvinga bort programmet på annat sätt eller hur man kan åtgärda man kan åtgärda error meddelandet??

Tack på förhand!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.