Bajenuffe1 Postat 10 april 2006 Dela Postat 10 april 2006 Finns det någon bra 6-bands equalizer (VST) som är gratis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Dela Postat 10 april 2006 Här är en 7bands. http://www.kjaerhusaudio.com/classic-eq.php Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 10 april 2006 Trådstartare Dela Postat 10 april 2006 Fan denna användas med Cubase egna Eqalizer? Vill gärna ha ett hög/Lågpass filter. Finns det ingen som liknar cubase egna vst fast ned 2 band till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 10 april 2006 Trådstartare Dela Postat 10 april 2006 Gud... Jag stavar ju som en femsettare grus en söndagmorgon... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 10 april 2006 Dela Postat 10 april 2006 Du vill kanske ha en parametrisk eq istället för en grafisk? Testa Nyquist Eq vilken är gratis och bra, men jag tror inte att den har låg och högpass filter dock 😕 MvH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 10 april 2006 Dela Postat 10 april 2006 En vild gissning är att du läst Mixologin och är sugen på att följa tipsen. Om du bläddrar vidare till Cubasetipset så hittar du en adress till gratispluggar från G-Vst. Här finns hög- och lågpassfilter som enstaka pluggar vilket gör att du kan stoppa in ett filter före kompressorn och sedan ratta med Cubase inbyggda EQ. Ett annat alternativ kan vara en gratiseq med det mycket underliga namnet Posihfopit som om jag minns rätt har 6 band och massvis med olika filtertyper. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 10 april 2006 Dela Postat 10 april 2006 En vild gissning är att du läst Mixologin och är sugen på att följa tipsen. Om du bläddrar vidare till Cubasetipset så hittar du en adress till gratispluggar från G-Vst. Här finns hög- och lågpassfilter som enstaka pluggar vilket gör att du kan stoppa in ett filter före kompressorn och sedan ratta med Cubase inbyggda EQ. Ett annat alternativ kan vara en gratiseq med det mycket underliga namnet Posihfopit som om jag minns rätt har 6 band och massvis med olika filtertyper. /Majken Har du också fastnat för hans VSTs (GVST)? Jag gillar hans GComp2 som har ett särskilt ljud tycker jag. MvH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Dela Postat 10 april 2006 NWEQ, en EQ med hög pass, låg pass + 3 parametriska. Gollar den skarpt. http://www.kvraudio.com/get/1636.html JL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Dela Postat 10 april 2006 Varför inte använda Cubases egna hög/lågpass, en sen sköta finslipningen med Kjaerhus. Så gör jag, blir det fel då? (OK, jag använder oxkså Voxengos gratis-eq, för den träffar helt andra band än Kjaerhus). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 10 april 2006 Trådstartare Dela Postat 10 april 2006 Låter toppen.. Kan jag få verifierat att följande är ok att göra 1. Använda Låg/Högpassfilter (Cubase egna Equalizer) 2. Lägga på Equalizer (Fin-pilla) 3. Använda Gate för att få bort missljud. (Skall denna läggas på efter eller före Låg/Högpass filter?) 4. Kompressor. (Finns det behov att köra kompressor på enskilda kanaler. Eller räcker det att lägga kompressor på Masterspåret?) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Dela Postat 10 april 2006 Allt beror på vad du vill uppnå. Ja du kan köra allt samtidigt. Men sedan är frågan vad du faktiskt vill åstakomma med uppställningen. 1. Använda Låg/Högpassfilter (Cubase egna Equalizer) - Japp funkar 2. Lägga på Equalizer (Fin-pilla) - Du kan använda interna Cubase EQn till detta också. Du behvöer egentligen inte någon plugg. En vanesak skulle man kunna säga. Jag köra några olika EQ pluggar för de har lite olika karaktär och funktion. Mest för att det går och är ball. Cubase EQ är ok. 3. Använda Gate för att få bort missljud. (Skall denna läggas på efter eller före Låg/Högpass filter?) - Och så kommer vi till en klurig fråga. Bästa av världar är att köra en Gate med Sidechain och köra in en EQ signal som triggar rätt grejer på ditt spår. Lite överkurs. Alternativ som funkar är att klippa bort oljud om dem inte är för många. Här kommer säkert fler att fylla påmed tips. 4. Kompressor. (Finns det behov att köra kompressor på enskilda kanaler. Eller räcker det att lägga kompressor på Masterspåret?) - Ja kompressor är bra på enskilda spår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 det mycket underliga namnet Posihfopit Jag tror att programmeraren bara hamrade till med 8 fingrar rakt ner på tangentbordet. Då kan man få resultat som: fidasjfi öoifjaspfojåa puifajote posihfopit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.