Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå där!

klurar på en idé,

hade tänkt koppla två små starka myggor mono till en stereo tele för att kunna kunna spela in ljud från olika vinklar samtidigt.

har blivit varnad att fasfel och dyl. kan inträffa.

jag har idér som att sätta microfonerna i svänging som ett lasso över ljudkällan och trixa med olika effekter.

någon som tror att detta ger någon effekt, fungerar ?

• 4 veckor senare...
Annons
Postat
hade tänkt koppla två små starka myggor mono till en stereo tele för att kunna kunna spela in ljud från olika vinklar samtidigt.

har blivit varnad att fasfel och dyl. kan inträffa.

jag har idér som att sätta microfonerna i svänging som ett lasso över ljudkällan och trixa med olika effekter.

någon som tror att detta ger någon effekt, fungerar ?

Om jag förstått rätt vill du ha svar på två frågor. Den ena är om det funkar rent tekniskt att koppla som du tänker göra, den andra är vad det ger för effekt att spela in med roterande mickar. Den senare har Hegobald svarat på.

Har myggorna egen spänningsmatning (batteri el likn)? Till vad tänker du ansluta myggorna (dator, minidisc, mixerbord)?

Varför till en stereotele, är signalen balanserad eller tänker du använda myggorna som ett stereopar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.