Pluffo Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Får man rösta mot ett förslag? I sådana fall röstar jag mot förlag nummer två som verkar aptråkigt.
pwayne Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Får man rösta mot ett förslag? I sådana fall röstar jag mot förlag nummer två som verkar aptråkigt. Och då röstar jag emot Pluffos förslag... 🥰 dvs för 2:an!
Baktakt Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Nr. 22 Beastie Boyz temat -kan ju bli hur crazy som helst! Tjohopp!
Pluffo Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Får man rösta mot ett förslag? I sådana fall röstar jag mot förlag nummer två som verkar aptråkigt. Och då röstar jag emot Pluffos förslag... 😠 dvs för 2:an! Attans! Får man rösta två gånger? 😆
ViktorDenStore Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Får man rösta mot ett förslag? I sådana fall röstar jag mot förlag nummer två som verkar aptråkigt. Instämmer helt o hållet...
TUFFTUFFTUFF Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 Asså sorry guys and gals,men regeln är ETT förslag per person,om man har röstat på 2 olika förslag kommer ett medelvärde att beräknas. Röstar man på förslag nummer 2 och 14 kommer detta alltså att räknas som förslag nummer 8(2+14/2=8)..jiiivla dumt om man råkat rösta på nummer 2 och 13,förslag nummer 7 och ett halvt,lixom.. 😉
Christofer Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 (redigerat) Helt klart Förslag 4, jag har en grymm låt på G 😉😲 Redigerat 10 april 2006 av Christofer
Egghuvud Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Eller så får det bli en hybrid mellan en hård cover som bygger på en recension som låter som en porrfilmsbakgrund fast spelad av Ramones i baktakt.... 😉
Cloudsurfer Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 eftersom jag röstade dubbelt ändrar jag till förslag Nr # 7
martinm Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 5. Jävla Kritiker får min röst Gillar av princip alla förslag som innehåller svordomar 😛
slaptap Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Eller så får det bli en hybrid mellan en hård cover som bygger på en recension som låter som en porrfilmsbakgrund fast spelad av Ramones i baktakt.... 😄 😄
TUFFTUFFTUFF Postat 13 april 2006 Trådstartare Postat 13 april 2006 Röstningen är över,har jag förstått rätt,är det så här ni tycker??(fan,jag glömde ju att rösta själv) Signert: Jävla kritiker! Linus: Jävla kritiker Phobos14 tonsätta något klasiskt foruminlägg bimbambopförslag 2 drloopSamarbetsfestivalen Twilight_Zound:2 sixtiesnr. 2 DebreeFörslag 2 OdelNr 2 VallhagenJävla Kritiker giggsy14 kallemionr.2 starboy 2 Egghuvudnr.2 dede2 ViktorDenStore 16.5 AXL THE ROCKERNR 4 slaptap7 mattebaljaFörslag 7:"tema Hård" tbruce5 HellpigFörslag 9 claypoolJävla kritiker SnakeNr 2 RogerNr 2 pwayne2:an Snow BrigadeNr 8. BaktaktNr. 22 Cloudsurfer 7 Lådan 8 Christofer 4 yessongsjävla kritiker martinmJävla Kritiker ..i så fall blir temat för nästa festival....pammparraaamm....olidlig och onödig vem-blir-utröstad-den-här-gången-tystnad...FÖRSLAG NUMMER 2.. Sixties förslag lyder alltså så här.. ”Förslag 2: Någon tillhanda håller en låt och separata spår av tex. sång, bas, trummor och nått mer. Sedan får alla remixa eller göra låten i en egen cover version. Då kan alla vara med även remixkillarna och den som vill spela och sjunga själv gör det.”. Ja och så var det det där med vilken låt vi ska ta. De förslag som har kommit upp är i stort sett tidigare festivalvinnare och Beastie Boys, men Beastie Boys hade ju en egen punkt i rötningen och den var inte så populär, så den går väl bort..Ska vi säga så att alla tidigare festivalvinnare som vill lägga upp sina låtar för remix/cover får vara med?? Istället för att bara välja en låt så blir det ju i så fall några låtar att välja mellan och gör ju säkert att flera vill delta 😄
Egghuvud Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Det är ju bra om det är en hyfsat enkel låt med hyfsat enkal harmonier så att desto fler har chansen att medverka. 😄
sixties Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 du får kanske pm:a alla festivalvinnare och se vilka som vill lägga upp sina låtar som separata spår. sedan kan du starta en ny tråd när festivalen startar med länkar till alla låtar och material man får använda. studio kanske rentav kan lägga upp det på sin sida med en mapp per låt under tex. en vecka så hinner alla som vill vara med ladda hem filerna. kanske rent av skriva nått i tidningen om festivalen men den är väl redan tryckt.
TUFFTUFFTUFF Postat 13 april 2006 Trådstartare Postat 13 april 2006 Ohh,så bra att du är här och ser efter mig 😄 ,men jag vet ju inte vilka festivalvinnarna är,har förstått att Signert knyckt 3 titlar,men förutom det?
sixties Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 men jag vet ju inte vilka festivalvinnarna är du får väl kolla under studiofestival annars kanske det räcker med din låt och några av signerts tex. den akustiska. Ojay vann sommar plågan kommer jag ihåg. odel vann festivalen före (nr5). Djonas vann nr. 4 det blir ju roligare att höra om alla gör samma låtar så att alla inte gör helt olika låtar då försvinner idéen med festivalen. det blir svårt att välja om det finns för många bra alternativ. men ta tex. goldcrush, signert, ojay + nån till (har inte hört de övriga) så slipper vinnarna göra om sina egna låtar.
Vallhagen Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Det är ju bra om det är en hyfsat enkel låt med hyfsat enkal harmonier så att desto fler har chansen att medverka. 🥰 ... Djonas vann nr. 4 😕
sixties Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 (redigerat) Låter bra,määän..Pm skickat.. har du pm:at olsberg eller majken och kollat om studio kunde bidra med server utrymme nån vecka? Redigerat 13 april 2006 av sixties
Snake Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Smartast är väl om vederbörande exporterar till OMF så att alla kan importera till sina respektive musikprogram!? Eller hur är det tänkt att materialet ska se ut?
sixties Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 nu vet jag inte vad OMF är men min tanke var att det skulle vara vanliga Wav filer eller mp3:or. som man får importera till sitt musik program.
tbruce Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 Måste det vara en tidigare festivalvinnare? Kan man inte bara göra en öppen förfrågan: Vem är villig att bidra med en låt? Och så röstar man om de bidrag som kommer in. Och ett tips: Starta en ny tråd för varje nytt moment, annars blir det snart omöjligt att hålla koll på vad som händer utan att läsa igenom hela tråden varje gång.
Snake Postat 13 april 2006 Postat 13 april 2006 (redigerat) nu vet jag inte vad OMF är men min tanke var att det skulle vara vanliga Wav filer eller mp3:or. som man får importera till sitt musik program. OMF är ett standardformat som innehåller ljud-filer samt all info om kanalers placering osv. "Alla seriösa" musikprogram kan exportera/importera detta format (Sonar, Cubase, ProTools mfl.) Exempel: Du ha en låt innehållande 6 audio kanaler i Sonar. Trummor, Bas, Gitarr, Synt, Sång, Kör. Dessa olika spår är ju sällan lika långa och börjar och slutar nästan aldrig samtidigt. Det är där OMF formatet kommer in. Markera alla spår och exportera som OMF. Denna OMF-fil kan sedan vem som helst importera till sitt eget favoritprogram med bibehållen info om kanalerna och dess placering. Bra va!? Redigerat 13 april 2006 av Snake
Egghuvud Postat 14 april 2006 Postat 14 april 2006 Jag kan gärna offra mitt bidrag till gratisfestivalen D.N:A. (fast det var nog många som tyckte den var dålig) Mycket enkel annars. Tre ackord, lite syntslingor. Går att göra i stort sett i vilket tempo om helst. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.