TUFFTUFFTUFF Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Okej,nu har jag sammanfattat alla förslag, kanske jag har missat nåt, men då får ni bara säga till: Rösta på det förslag ni tycker är bäst..1 röst per skalle..På onsdag natt kl.00.00 avslutas röstningen och så räknar vi,okej?? 😏 Sixties tråd där man kan läsa en del av förslagen mer utförligt Förslag 1: Vi bestämmer 3 ackord som alla måste använda i versen och 3 andra till refrängen, så får vi se vad alla hittar på. man får givetvis använda fler ackord men dessa måste vara med. Förslag 2: Någon tillhanda håller en låt och separata spår av tex. sång, bas, trummor och nått mer. Sedan får alla remixa eller göra låten i en egen cover version. Då kan alla vara med även remixkillarna och den som vill spela och sjunga själv gör det. Förslag 3: Idrottsmusikfestival. Förslag 4: Hårdrocksballad! Förslag 5: Jävla Kritiker"-festival Förslag 6: En färdig sångslinga att sätta musik till Förslag 7: "tema Hård" Förslag 8: SammarbetsFestivalen Förslag 9: Porrfilmsmusik tema Förslag 10: "ljudsätta" en MIDI fil Förslag 11: Musik som illustration Förslag 12: bossafestival Förslag 13: Cover på en studiofestival vinnare Förslag 14: tonsätta något klasiskt foruminlägg Förslag 15: drum 'n bass break beat style? Förslag 16: Barnmusik Förslag 17: Ny nationalsång Förslag 18: Olsbergs visa Förslag 19: Känslor festival Förslag 20: Soundtracket till Pet Sematary 3 Förslag 21: göra en låt till en färdig text Förslag 22: Beastie Boys tema
Emil Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 (redigerat) Förslag 14 "tonsätta något klasiskt foruminlägg", gärna nåt av Chris Snyder. Redigerat 9 april 2006 av Phobos
bimbambop Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Well, jag hade tänkt go for Nr 9, och även tänkt erbjuda några hemfilmade alster att musiksätta - men när jag skulle tanka upp provsnuttar att inspireras av så började frugan gapa och skrika om skilsmässa - så.... min röst får bli på: förslag 2 Det verkar kul.
sixties Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 kan tänka mig beastie boys, jävla kritiker vet man ju inte vad det blir förrän man läst resencionen så den törs jag inte rösta på. nr. 2 kan bli kul och så slipper man sjunga själv om man inte vill!!
Debree Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Förslag 2 tycker jag verkar som en skoj grej, så det faller min röst på.
Twilight_Zound Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Jag röstar för tvåans växel... Just det, har ju redan röstat
Vallhagen Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Fan, jag ser en 6-8 förslag som jag tycker verkar skitkul. Förslag 6 och 18 (jag tänker på Olsbergfestivalen) har vi väl dock haft. Svårt. Jag röstar på "Jävla Kritiker" (förslag 5). tjing Bengan
giggsy Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 14. Till skillnad mot nr 2 finns det ju redan ett fantastiskt råmaterial att jobba med...
dede Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Jag röstar på nåt man inte kan komma sist i. 😄 Ah vad fan. Tvåan blir väl bra. 😄
Linus Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 starboy & Viktor, ni måste bestämma er för ETT alternativ!
starboy (oregistrerad) Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 starboy & Viktor, ni måste bestämma er för ETT alternativ! får väl bli 2 då
slaptap Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Bara jag får spela bas så är jag glad...men 7an låter lockande så här efter uppvärmningen med punkfestivalen...
tbruce Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 (redigerat) Kritikergrejen verkar hel-lattjo, röstar på den. EDIT: alltså nr 5... Redigerat 9 april 2006 av tbruce
ViktorDenStore Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 starboy & Viktor, ni måste bestämma er för ETT alternativ!
hackeman Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Misstänker att jag missat nån tråd som säger mer om bakgrunden till förslagen... Vad innebär egentlligen en "Jävla Kritiker"-festival? 😛
giggsy Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Misstänker att jag missat nån tråd som säger mer om bakgrunden till förslagen... Vad innebär egentlligen en "Jävla Kritiker"-festival? 😛 https://www.studio.se/index.php?showtopic...ndpost&p=359455
Hellpig Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Förslag 9:Porrfilmsmusik tema Jajaja. 😱 Fast tråden kan ju vara till nytta för kommande festivaler! 😳
Snake Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Nr 2! ...det självklara valet om man vill att så många som möjligt ska vara med.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.