Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hej gott folk. 😄

lite kommentarer vore fint

är relativt ny på det här med inspelning..

LÅTNAMN: Cooking past eight

ARTIST/GRUPP: JCollin

GENRE:

LÅTLÄNGD: 3:45

KOMPOSITÖR: JCollin

PRODUCENT: JCollin

INSPELNINGSÅR: 06

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,15mb

STATUS: Färdig demo, eller? 😛

Cooking_Past_Eight.mp3

Redigerat av collin
Annons
toiletbrush deluxe (oregistrerad)
Postat

gillade verkigen låten fram till ca 1.40 när det blir uppbeat, skön kännsla som försvinner där..hmm...lite väl utdraget slut, bra ljudbild

Postat (redigerat)

tack för svaret och lyssningen,

själv så är jag rätt stolt över just uptempo partiet, lite pet shop boys vibbar tycker jag nog allt att jag strött över den, det är en fm7:a som står för 80's synthen.. :rolleyes:

Redigerat av collin
Postat

Böjd hålla med Toilet..delvis. Låter mer som en musikalisk resa än en låt - inget fel med det - men det känns lite splittrat. Jag skulle nog satsa mer på delarna i resan och det kanske bli 2 låtar? Annars låter allt väldigt bra 🙂 (förutom trumvispen som irritrerar lite..)

Rockypop

Postat
c'mon, är det ingen mer som är sugen på att ge lite kritik?

OK, då hämtar vi sågen... 😱

Jag tycker att det låter bra fram tills det blir upbeat. Kanske är det virvelljudet som jag stör mig mest på. Byt ut denna mot något mer krispigt, typ en sampling av ett riktigt ljud istället för en stel synthtrumma, eller så får du åtminstonde slänga in ett par lfo-er som varierar pitch/klang eller nån annan effekt (flanger?). När du gör dina fills, kan du lägga dessa i lite svagare volym, man spelar inte trummor i samma styrka hela tiden om man vill ha dynamik.

Istället för att smyga in upbeat-delen tycker jag att du skall suga på introt och låta den gå igång som när man lägger in den extra växeln på bilen. Wrroom....

Rösten låter lite mumlande i bakgrunden, hur vore det om den trädde fram lite mer, lätt kompresserad?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.