kallemio Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 # LÅTNAMN: Deep Sleep # ARTIST/GRUPP: Mio # GENRE: Trance/dance/house? # LÅTLÄNGD: 8.58 # KOMPOSITÖR: Jag # PRODUCENT: Jag # INSPELNINGSÅR:2006 # FORMAT: mp3 # STORLEK: 12mb # STATUS: Nästan klar # LÅTLÄNK: Mio's Deep Sleep Alternativ länk Your browser does not support the HTML5 audio tag Hellu! Nu har jag försökt mig på lite dance/trance/house. Den är nästan klar så det vore kul o höra vad ni tycker o tänker om allt. Sysslar nästan aldrig med sån här musik så jag vet inte riktigt vad som är rätt o fel (jajajaja det finns inget som är rätt eller fel). Alla kommentarer är välkomna! Bytt namn, har gjort den lite längre 😛 , tagit bort lite saker o gjort den lite mer tranceig kanske.. Your browser does not support the HTML5 audio tag Kallemio_-_Deep_Sleep.mp3
Danabacken Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 (redigerat) Inte första gången jag hör det där slipade, cleana, snygga soundet från dig! Inte illa. Men jag tycker att du har lite väl mycket syntblip-blop i alla hörn här. Det blir en enda stor gröt av det.... Nu överdriver jag lite, men låten glider snart ner i grytan om du inte gör nåt åt det. Plocka bort lite här och där, är mitt tips. (Tyvärr kunde jag inte höra hela, eftersom nerladdningen stannade på 50%) Det låter helt klart proffsigt! Du har talang!! ehm... det låter som att låten är gjord i reason? Ljuvligt! 🤪 Redigerat 9 april 2006 av Danabacken
kallemio Postat 9 april 2006 Trådstartare Postat 9 april 2006 Inte första gången jag hör det där slipade, cleana, snygga soundet från dig! Inte illa. Men jag tycker att du har lite väl mycket syntblip-blop i alla hörn här. Det blir en enda stor gröt av det.... Nu överdriver jag lite, men låten glider snart ner i grytan om du inte gör nåt åt det. Plocka bort lite här och där, är mitt tips. (Tyvärr kunde jag inte höra hela, eftersom nerladdningen stannade på 50%) Det låter helt klart proffsigt! Du har talang!! ehm... det låter som att låten är gjord i reason? Ljuvligt! 🤪 hey, tack för lyssning och kommentar! Jag tror jag förstår vad du menar, men är det typ reverb o delay du tycker jag ska sänka eller är det ljud du tycker jag ska plocka bort. För det är faktiskt inte så många ljud, bas, en synthstack, ett leadljud och en gitarr. Men ljuden är dock ganska stora.. Ska absolut kolla in det. va trist att du inte kunde höra hela låten 😆 Låten är inte gjord i reason, logic 5 är det.. Tack så mkt igen!
Danabacken Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Nej, inte reverbet. Det är helt enkelt för mycket godis i påsen! Logic 5? Jag tyckte jag hörde en ett combi-ljud från reasonbanken.
drloop (oregistrerad) Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Detta gillar jag! Bra mixat. Behöver man skriva mer?
kallemio Postat 9 april 2006 Trådstartare Postat 9 april 2006 (redigerat) Nej, inte reverbet. Det är helt enkelt för mycket godis i påsen! Logic 5? Jag tyckte jag hörde en ett combi-ljud från reasonbanken. Ja du då vet jag inte vad jag ska göra, har du nått tips på ett specifikt ljud du tycker är överflödigt? Hmm, kanske finns nått liknande ljud i reason. Vilket ljud är det? Redigerat 9 april 2006 av kallemio
kallemio Postat 9 april 2006 Trådstartare Postat 9 april 2006 Detta gillar jag!Bra mixat. Behöver man skriva mer? Tack då mkt! Inte om man inte vill
starboy (oregistrerad) Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Väldigt fin ljudbild, som vanligt. Kan inte den här genren riktigt, men är låten inte ngt lång? Saknar den där grymma hooken som sätter sig direkt. I övrigt toppen. /cheers
mornel Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Låter jättebra, riktigt schysst "lunkig", den liksom trampar på trivsamt. Inget för dansgolvet kanske, men absolut något att lyssna på hemma.
kallemio Postat 9 april 2006 Trådstartare Postat 9 april 2006 Väldigt fin ljudbild, som vanligt.Kan inte den här genren riktigt, men är låten inte ngt lång? Saknar den där grymma hooken som sätter sig direkt. 😆 I övrigt toppen. /cheers tjo Jadu, jag hade fått för mig att sån här musik ska vara lång men den kanske är i längsta laget.. jag vet inte Ja fan det där med hook är ju omöjligt i instumentalmusik.. Jag är ju van med att jobba med sång och då brukar det va sången som står för hooken.. Men jag ska se om jag kan klura ut nått! Tack för lyssning och kommentar!
kallemio Postat 9 april 2006 Trådstartare Postat 9 april 2006 Låter jättebra, riktigt schysst "lunkig", den liksom trampar på trivsamt. Inget för dansgolvet kanske, men absolut något att lyssna på hemma. Tack! Ja precis, den är inte menad för dansgolv.. Lite skön relaxmusik typ Tack för kommentar
Danabacken Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Nej, inte reverbet. Det är helt enkelt för mycket godis i påsen! Logic 5? Jag tyckte jag hörde en ett combi-ljud från reasonbanken. Ja du då vet jag inte vad jag ska göra, har du nått tips på ett specifikt ljud du tycker är överflödigt? Hmm, kanske finns nått liknande ljud i reason. Vilket ljud är det? Panorera litegrann, använd lite eq. Sprid ut godisarna lite mer. Reason Factory soundbank -> Combinator patches -> Rhytmic -> Ice Cream [Run] Hörde hela nu, btw! 😆
kallemio Postat 9 april 2006 Trådstartare Postat 9 april 2006 Nej, inte reverbet. Det är helt enkelt för mycket godis i påsen! Logic 5? Jag tyckte jag hörde en ett combi-ljud från reasonbanken. Ja du då vet jag inte vad jag ska göra, har du nått tips på ett specifikt ljud du tycker är överflödigt? Hmm, kanske finns nått liknande ljud i reason. Vilket ljud är det? Panorera litegrann, använd lite eq. Sprid ut godisarna lite mer. Reason Factory soundbank -> Combinator patches -> Rhytmic -> Ice Cream [Run] Hörde hela nu, btw! 😆 haha men vilka är godisarna då? menar du alla små swisch o swosch ljud? Ok, jag tänkte mer på vilket ljud i låten, har inte reason så jag vet inte vilket ljud du syftar på 🥰
kallemio Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 (redigerat) Uppdaterat den nu Bytt namn, gjort den lite längre, tagit bort lite grejjer o lagt till lite annant.. fixat lite med arret Enjoy Redigerat 10 april 2006 av kallemio
Majken Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Läskigt bra, precis som vanligt 😠 Galet snyggt kring 4:40 när den nedstämda synten kommer in. Herrejösses, jag tror visst att jag sagt det förut men Kallemio, du gör några av de absolut snyggaste produktionerna här på forumet. Ska jag leta efter något negativt så ska det vara att det låter det som att basen snudd på distar lite. Jag gissar att det är en kompressor som jobbar ganska hårt. Kanske en bassänkning innan kompressorn skulle kunna göra en skillnad till det bättre. /Majken
kallemio Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 Läskigt bra, precis som vanligt 😳 Galet snyggt kring 4:40 när den nedstämda synten kommer in. Herrejösses, jag tror visst att jag sagt det förut men Kallemio, du gör några av de absolut snyggaste produktionerna här på forumet. Ska jag leta efter något negativt så ska det vara att det låter det som att basen snudd på distar lite. Jag gissar att det är en kompressor som jobbar ganska hårt. Kanske en bassänkning innan kompressorn skulle kunna göra en skillnad till det bättre. /Majken åhh tack, nu blir jag glad 😳 Shit det där med basen hade jag helt missat, har nog blivit lite döv för låten. Blir lätt så när man jobbar intensivt med 1 låt under en kort period. Ska fixa det så fort jag kan! Tack igen för kommentar och lyssning!
starboy (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Jeezzz, Världsklass!! Jobbar Du med musik på heltid, eller har du nåt annat jobb på sidan om ?!
NormaN BeatZ Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 låter bra det här man, gungigt och sånt 😄 tycker stabben i början ligger lite i "otakt" kommer inte riktigt in som jag vill att den ska göra men det är mycket möjligt att det bara är jag som är psy skadad också ^^ testa att leka lite mer med effekter typ dra reverben in och ut så syntharna får en mer elegant touch lät riiiiiktigt skönt i helhet så fortsätt med att köra din grej 🙂 peace robin
kallemio Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 Jeezzz, Världsklass!! Jobbar Du med musik på heltid, eller har du nåt annat jobb på sidan om ?! tjo! Nej jag jobbar inte med musik, mer som en hobby som jag hoppas kunna börja leva på en dag. Nu jobbar jag lite extra i en telefonväxel, bor hemma så jag har inte så mkt utgifter, på det sättet kan jag ju syssla med musik nästan på heltid. kul att du lyssna igen och gillade! (antar att du menade att du gillade den med din första kommentar) Tack!
kallemio Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 låter bra det här man, gungigt och sånt 😄 tycker stabben i början ligger lite i "otakt" kommer inte riktigt in som jag vill att den ska göra men det är mycket möjligt att det bara är jag som är psy skadad också ^^ testa att leka lite mer med effekter typ dra reverben in och ut så syntharna får en mer elegant touch lät riiiiiktigt skönt i helhet så fortsätt med att köra din grej 🙂 peace robin tja hmm stabben, vilket ljud är det du syftar på? Mm jag tänkte göra den lite mer psykadelisk med roligare effekter o grejjer, men sen kom jag på att jag vill att den ska va mer enformig/malande/hypnotisk så jag la ner den idén.. Men det hade säkert också blivit tufft! Tack för lyssning och kommentar!
drloop (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Hur mycket go botten var det inte på den basen! Snyggt, underbart tjatigt (positivt). När jag körde i mina lurar trodde jag först hade på mina högtalare, djupbasen sög fysisk tag i mig :-)
kallemio Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 Hur mycket go botten var det inte på den basen!Snyggt, underbart tjatigt (positivt). När jag körde i mina lurar trodde jag först hade på mina högtalare, djupbasen sög fysisk tag i mig :-) Va glad jag blir att basen låter bra.. För jag har nämligen inte så stor kontroll över basen i min lyssning! Ska bara fixa det där med att det distar lite. Grymt att du lyssnade igen o kommenterade! tack!
kallemio Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 Hur gör man för att lyssna på denna då? 😏 Har du windows mediplayer så ska det gå att lyssna! Men prova här kanske Your browser does not support the HTML5 audio tag
drloop (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Det distar inte i min anläggning. Men jag tror säkert att du knäcker många anläggningar med den subbasen. Du kan nog skära en hel del under 40-55 hz.
kallemio Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 Det distar inte i min anläggning. Men jag tror säkert att du knäcker många anläggningar med den subbasen. Du kan nog skära en hel del under 40-55 hz. ok tack, lägger på en lowcut o skär lite!
Danabacken Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 (redigerat) Nej, inte reverbet. Det är helt enkelt för mycket godis i påsen! Logic 5? Jag tyckte jag hörde en ett combi-ljud från reasonbanken. 😏 Ja du då vet jag inte vad jag ska göra, har du nått tips på ett specifikt ljud du tycker är överflödigt? Hmm, kanske finns nått liknande ljud i reason. Vilket ljud är det? Panorera litegrann, använd lite eq. Sprid ut godisarna lite mer. Reason Factory soundbank -> Combinator patches -> Rhytmic -> Ice Cream [Run] Hörde hela nu, btw! 😳 haha men vilka är godisarna då? menar du alla små swisch o swosch ljud? Ok, jag tänkte mer på vilket ljud i låten, har inte reason så jag vet inte vilket ljud du syftar på 😱 Låten är ju en påse godis! Men det är för mycket godisar i påsen. Det blir för mycket på en gång, och sen orkar man inte mer godis. 😎 ursäkta godispåsen, men det var det bästa jag kunde komma med! 😠 Redigerat 10 april 2006 av Danabacken
kallemio Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 Nej, inte reverbet. Det är helt enkelt för mycket godis i påsen! Logic 5? Jag tyckte jag hörde en ett combi-ljud från reasonbanken. 😏 Ja du då vet jag inte vad jag ska göra, har du nått tips på ett specifikt ljud du tycker är överflödigt? Hmm, kanske finns nått liknande ljud i reason. Vilket ljud är det? Panorera litegrann, använd lite eq. Sprid ut godisarna lite mer. Reason Factory soundbank -> Combinator patches -> Rhytmic -> Ice Cream [Run] Hörde hela nu, btw! 😳 haha men vilka är godisarna då? menar du alla små swisch o swosch ljud? Ok, jag tänkte mer på vilket ljud i låten, har inte reason så jag vet inte vilket ljud du syftar på 😱 Låten är ju en påse godis! Men det är för mycket godisar i påsen. Det blir för mycket på en gång, och sen orkar man inte mer godis. 😎 ursäkta godispåsen, men det var det bästa jag kunde komma med! 😠 haha ok... tror jag kanske fattar! Har du lyssnat på nya versionen? Är påsen fortfarande överfylld?
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Jomen visst för fan! Jag tror det här skulle funka ganska bra 02-03 på Fabric. Det är dock en sak som inte känns så gjuten, och det är tempot. Borde skruvas upp 5 bpm. Annars verkar allt sitta tajt 😉
kallemio Postat 10 april 2006 Trådstartare Postat 10 april 2006 Jomen visst för fan! Jag tror det här skulle funka ganska bra 02-03 på Fabric. Det är dock en sak som inte känns så gjuten, och det är tempot. Borde skruvas upp 5 bpm. Annars verkar allt sitta tajt 😉 hey.. hmm.... tempot har jag faktiskt inte tänkt på, jag gillar tempot, men jag ska prova o höjja den bara för att kolla, men det känns som den skulle bli lite för stressad då. Är inte riktigt menad för att dansa till, mer att chilla till tack för lyssning och kommentar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.