Jump to content
Annons

Speltråden


Danabacken

Recommended Posts

Nu när vi har en filmtråd, varför inte skapa en speltråd, och diskutera spel?

Nån som har provat det nya Oblivion? Skitkul spel! 😕

//Danne

Känns som att du och jag har en del gemensamt 😕

Älskar Oblivion, det är så förbannat bra 😕 Annars spelar jag ju Counter-Strike med jämna mellanrum. Battlefield 2 också. (de tre spel jag faktiskt har köpt).

Sen blir det ju alltid lite Hitman: Blood Money, som är helt suveränt. Väntar dock på en ny crack till version 1.1, p.g.a av massa prestandabuggar.

Och så har det ju varit Morrowind, föregångaren till Oblivion, ett bra tag.

Finns ju såklart massa andra, men det får räcka nu 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 119
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag var nog lite snål när jag nämde spel förut. Här kommer en bättre lista över spel som är värda att spelas. Eller som jag på något sätt kommer ihåg som bra.

C64:

Nuclear War - Strategispel där du ska ta över världen. Du kan välja att antingen skjuta sönder de andra nationerna eller att sända ut propaganda. I korthet alltså.

Stunt car - Rätt kul faktiskt att köra en stunbil och hoppa och härja. Du satt i bilen och grafiken var typ "virtual reality".

Det är faktiskt de enda två som jag just nu kommer ihåg namnet på. Efter tio år har man glömt det mesta.

Nes (nintendo 8-bit) :

Super mario spelen - Behöver knappast kommentera dem.

Zelda 1 - Genialt.

Gradius 1 - Kul och snabbt actoinflyg. Du ser allt från sidan och ditt skepp kan få en del upgrades.

Shadowgate - Detta har något alldeles magiskt i sig. Snacka om äventyr och fängslande musik.

Maniac Mansion - Fruktansvärt bra. Ett väldigt olinjärt spel där vad som helst kan hända. Närsomhelst.

Kid icarus

Tutles

Double dragon

mfl

Sega Megadrive:

Sonicspelen - Riktigt bra allihop

Nhl och elitserien - Snabbare än på Snes. Visst det var snyggare på Snes men det flöt bättre på megadrive. Observera att elitserien inte fanns på snes.

Road Rash - Motorcykelrace på vanliga vägar. Man kan slå av de andra med hjälp av kedjor och slagträn.

Theme park - Vilket spel. Snacka om beroende framkallande.

Mer orkar jag inte skriva nu märker jag. I nästa post kommer:

Snes

Gameboy

N64

Gamecube

PC

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, Elitserien till Megadrive minns jag, jag spelade det tills jag fick skavsår på vänsterhandens tumme... 😎

Ja, det var bra. Kommer ihåg att vi hade turneringar i det. Ritade på ett block olika slutspel och gruppspel. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som minns gamla Turtles 2 till NES? Det spelade jag också tills jag fick skavsår på tummen (jag får aldrig skavsår av dagens kontroller) och sedan lite till, vilket innebar att det till slut började blöda...åkte till och med in till akuten med det, då mina föräldrar blev vansinniga när dom såg det.

Ah, those were the days... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns tre spel jag spelar pendlar lite mellan just nu....."Civilization 4", "Oblivion" och "Need for speed Underground".

De senaste månaderna är det helt klart Oblivion som regerat....underbart spel.

Det enda jag kände mig lite besviken på vad gäller det spelet var att det kräver en sån jävla dator....jag har en laptop, 3,4ghz P4 med 1gb minne och Radeon X600 grafikkort(256mb)....datorn var knappt ett halvår gammal och ändå var jag tvungen att köra alla inställningar på medium och 800x600 upplösning(kan ju inte ens utnyttja min widescreen)....så det känns inte riktigt som att jag får uppleva hur snyggt spelet egentligen är, men kul som fan är det ändå! beroendeframkallande så det heter duga! 🙂😳😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser fram emot Prey, jag testade demot o tyckte de va skitfränt.

Annars är Heroes of Might and Magic V hett just nu för min del, plus Loco Roco på PSPn, asbra spel! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har inte live ännu!

Har ju fan inget bredband hemma än.. Men snart så!

då jävlar 🙂

Edit: för det är väl det du menar eller är jag helt ute och cyklar nu? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

håller på för fullt med Ghost Recon Advance Warfighter till 360:n just nu!

Så jävla fett va!

Förstår inte poängen med att köra de spelen till konsoll? Går ju aldrig att få till den där snabbheten och precisionen som gör att det käns realistiskt. Och i GHostrecons fall så handlar det ju om en realism shooter. Att då plocka bort sådana element känns underligt... brrr.... tacka vetja PC till shooters. Konsoller är mycket bättre på andra saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan jag spelade shooter på konsol så sa jag precis som du säger nu Neko!

Förstod mig inte på folk...

Men det är grymt hur fort man kan anpassa sig..

Det är nästan lättare nu att spela på konsol är va det är på PC..

Jag spelar ju självklart på PC också..

det som är så underbart med konsol det är att spelet laggar aldrig! på PC, även om man har en riktigt bra PC så laggar spelet.. hmm

Ghost Recon på 360:n är grymt bra!

du borde testa neko 😉

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Innan jag spelade shooter på konsol så sa jag precis som du säger nu Neko!

Förstod mig inte på folk...

Men det är grymt hur fort man kan anpassa sig..

Det är nästan lättare nu att spela på konsol är va det är på PC..

Jag spelar ju självklart på PC också..

det som är så underbart med konsol det är att spelet laggar aldrig! på PC, även om man har en riktigt bra PC så laggar spelet.. hmm

Ghost Recon på 360:n är grymt bra!

du borde testa neko 😆

Får väl göra det, men än sålänge är den enda shooter jag spelat på konsoll som faktiskt är något att ha Metriod Prime till GC. Men där funkar ju inte styrningen på samma sätt heller. Grymt spel för övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag slösar bort mitt liv! Installerade Mafia i Söndags kväll (tänkte bota lite bakfylleångest genom att glida omkring i mafiastan o spela några uppdrag av rent nostalgiska skäl) och har i stort sett spelat non-stop till idag. Det är livsfarligt att vara ledig OCH ha möjlighet att vara helt asocial. Hursomhelst har jag omvärderat Mafia till världens bästa spel genom tiderna med en varningsflagg på beroendeframkallningsfaktorn. Har sista uppdraget kvar och det ska jag köra efter en kopp kaffe. Men sen får det vara slut på datorspelandet för i år.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...