Jump to content
Annons

Söker efter programlitteratur Sonar 5/Reason 3


Solfeggio

Recommended Posts

Hej!

Ny på forumet, så i ett tag framåt må ni stå ut med ögonhimlande frågor. Jag har dock sökt genom forumets äldre trådar utan att hitta svar på min fråga.

Jag har provat demoversionerna på Reason 3 och Sonar 5 och finner bägge vara mycket trevliga program som jag kommer att börja arbeta med. Jag har inte någon djupare erfarenhet av den typen av program (men väl inspelning på gammalt traditionellt sätt inne i varma studiorum), utan kan klassas som novis. Av den anledningen vill jag backa upp mig själv med lite litteraturläsning innan jag inhandlar programmen. Jag har tittar närmare på:

Sonar 5 POWER!

Reason 3 POWER!

Sonar 5 ignite!

Reason 5 ignite!

När de beskrivs i olika bokhandelsidor så låter det som om båda är av samma karaktär. Någon med erfarenhet kan uttala sig om dem? Är någon av dem att rekommendera över den andra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Reason 3 Power! känns mer som manualen och tillför inget särskilt nytt. Reason 3 Ignite! är intressantare och berättar även rent generellt om musikproduktion med datorn, digitalt ljud och sånt på ett sätt som känns motiverat. Jag skulle absolut satsa på den andra boken om du är intresserad av att lära dig om Reason. Har du använt det tidigare och vill utöka dina kunskaper skulle jag satsa på Power Tools for Reason, men den är inget för nybörjaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Välkommen nykomling! Tror att du kunde lagt denna tråd i någon programavdelning, men det spelar ingen roll. Är det fler som tycker så, så blir den väl flyttad?!

Visst är det väl härligt många gånger när man står inför ett köp av en ny pryl? Det är bara att erkänna... Själv funderar jag på nån sån där syntetisk sak. Syntetisator heter det visst.

Happy Eastern!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...