Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Går det inte att byta det stela ljudet som metronomen avger "by default" I mitt cubase finns det 2 options..Midi click eller audio click. Spelar ingen roll vad jag clickar i. Jag skulle bli glad om man kunde byta ljudet till ex. hi-hat ljud.

Går det?

/Uffe

Annons
Postat

Klart det går..... bocka för midi click och använd tex en lm-7: a som output för ditt klick.... sen kan du ju välja vilka ljud du vill ha.... pilla lite med det så kommer du fatta...

Har inte cubase framför mig just nu annars kunda jag förklarat exakt...

MVh Jonas

Postat

ett problem dock........

om man tex., som nämndes ovan, kopplar en lm-7 till midiklicket så kommer denna inte att höras om man spelar in ett spår i sololäge vilket stör mig väldigt. går det att lösa på ngt smidigt sätt?

(förutom att spela in klicket som ett separat spår som man kör "dubbel-solo" tillsammans med det andra solade spåret vilket jag tycker känns osmidigt)

Postat

uppgraderar du till cubase sx 3 click jobbar i audition knapp, då låter lm7 även om du har bara ett spår i solo.

annars väljer du audio click, istället för beep väljer du sound och sen importerar du en hihat ljud eller vilken du vill

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.