Jump to content
Annons

Detta med mail


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag tillhör tydligen den där mikroskopiska minoriteten som skriver fler mail än de får. Jag känner faktiskt INGEN som säger sig skriva fler mail än den får.

Hur hänger detta ihop? ALLA kan ju inte få fler mail än de skriver...det säger sig självt, liksom...

😏

banan//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skriver betydligt färre mail än jag får - men det beror främst på att jag får omkring 100 SPAM-mail om dagen... 😏

Det hanteras av K9, som är ett mycket bra (och gratis) SPAM-filter. 😱

När det gäller att skicka och ta emot mail som är relevanta, så är det däremot ganska jämnt skägg.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Okeeeeeeeeeeeeeeeeej. 100 mail om dagen, är det ok?

Nej - det är för dj-t, men vad gör man? 🙂 Jag vill ju inte byta adress. 🙂

Det är ju inte kul att tvingas köra med ett SPAM-filter för att en massa idioter vräker ut SPAM till miljontals adresser, men K9 är i alla fall väldigt effektivt - och det lär sig efter hand så att det är extremt sällan man behöver klassa om något mail. 99.8% träffsäkerhet ligger det på nu - men då har jag inte rensat statistiken sedan jag började köra med det, så i nuläget är det nog snarare typ 99.9999999%, eftersom det är ett par månader sedan jag behövde klassa om ett enstaka mail senast - och gången före det var ytterligare ett par månader tidigare...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

När man skaffar en e-postadress är det bra att redan från början icke ange att man vill ha en massa reklam eller det med den negativa klangen spam som ni kallar det. Jag har många e-mailadresser. Vissa har jag därför aldrig någonsin på flera år fått ett enda reklammail eller spambrev till.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Precis! Exakt! Du har fattat! Om man icke anger, d.v.s. kryssar inte för en massa intresseområden...ja du vet...då får man heller aldrig nån reklam. Enkelt!

Har ett par mailadresser där jag dock angett...sport, musik, hälsa och annat...så där strömmar ju reklamen in. Men det är ju kul!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Exakt! Du har fattat! Om man icke anger, d.v.s. kryssar inte för en massa intresseområden...ja du vet...då får man heller aldrig nån reklam. Enkelt!

Har ett par mailadresser där jag dock angett...sport, musik, hälsa och annat...så där strömmar ju reklamen in. Men det är ju kul!

😳

Mjaa. Alla har vi väl ett spam-mailkonto som du nämner, men problemet är att ibland tvingas man använda sin riktiga email-adress och har man otur publiceras den på nätet på ett eller annat sätt. I din profil på nåt forum, på din hemsida, i en mp3-tag, eller liknande. Och dessa snokar spammarna upp med sina bottar, precis som google indexerar nätets alla websidor. Svårt att hålla sin email-adress från att läcka ut alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okeeeeeeeeeeeeeeeeej. 100 mail om dagen, är det ok?

Nej - det är för dj-t, men vad gör man? 😆 Jag vill ju inte byta adress. 🙂

Det är ju inte kul att tvingas köra med ett SPAM-filter för att en massa idioter vräker ut SPAM till miljontals adresser, men K9 är i alla fall väldigt effektivt - och det lär sig efter hand så att det är extremt sällan man behöver klassa om något mail. 99.8% träffsäkerhet ligger det på nu - men då har jag inte rensat statistiken sedan jag började köra med det, så i nuläget är det nog snarare typ 99.9999999%, eftersom det är ett par månader sedan jag behövde klassa om ett enstaka mail senast - och gången före det var ytterligare ett par månader tidigare...

Ursäkta om jag låter sirlig; men är det inte du som säger att du klarar dig rätt bra utan antivirusprogram? 100 spammejl om dagen tycker inte jag är liktydigt med "klarar sig bra".

***

Jag får spam. Jag kör ofta Ad-Aware-programmet, och det hittar ALLTID nåt. Det kan ju bero på att hela familjen surfar från datorn, men det är ändå larvigt mycket tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...