Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kör Cubase SL

Har mic kopplad in i en Alto Alfa Mic Tube och sen in i ljudkort Audiophile 2496

Ljudkortet är i sin tur kopplat till en separat stereostärkare m högtalare etc.

Mitt problem är att när jag lirar in audio-kanaler så hör jag ingenting av det jag spelar in. Det har gått att leva med förstås, det är ju bara att glänta lite på hörlurarna, men....

Jo, jag har provat att dutta på den där gula monitorknappen, men det gör ingen skillnad.

Inspelningarna blir bra, så det är inte där skon klämmer, utan det är just den här lajv-medhörningen vid recording.

Jag antar att det här är någon busenkel inställningsgrej i Cubase snarare än sladd å maskinmek, men var ska jag kolla?

Hälsningar från

Selektivt Hörselskadad?

Annons
Postat

Jag kör ju förstås varken Cubase SL eller Audiophile 2496, men oftast kan man ställa in hur linjeingångar och sånt ska höras i windows mixer, alltså uppselning inte inspelning. Motsvarande inställningar borde finnas i eventuell mixerapplikation du fick med.

Postat
Testa med att i Deltas kontrollpanel, fliken Patchbay/Router ställa H/W Out till Monitor Mixer.

Tack bonzo, jag testade det, men då försvann allt ljud! 😉

Postat

Gå in i Cubase klicka på Device -> Device settings -> VST Multi track -> kolla så att direct monitoring INTE är ikryssat. Är det ikryssat fungerar det inte.

Postat
Gå in i Cubase klicka på Device -> Device settings -> VST Multi track -> kolla så att direct monitoring INTE är ikryssat. Är det ikryssat fungerar det inte.

😄😄😄😄😄

DET var lösningen.

Nev: - stort tack, vilken klippa!

Studio Forum: tack för att detta universum för oss studiodårar finns!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.