hammagrella Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 Kör Cubase SL Har mic kopplad in i en Alto Alfa Mic Tube och sen in i ljudkort Audiophile 2496 Ljudkortet är i sin tur kopplat till en separat stereostärkare m högtalare etc. Mitt problem är att när jag lirar in audio-kanaler så hör jag ingenting av det jag spelar in. Det har gått att leva med förstås, det är ju bara att glänta lite på hörlurarna, men.... Jo, jag har provat att dutta på den där gula monitorknappen, men det gör ingen skillnad. Inspelningarna blir bra, så det är inte där skon klämmer, utan det är just den här lajv-medhörningen vid recording. Jag antar att det här är någon busenkel inställningsgrej i Cubase snarare än sladd å maskinmek, men var ska jag kolla? Hälsningar från Selektivt Hörselskadad?
bonzo Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 Testa med att i Deltas kontrollpanel, fliken Patchbay/Router ställa H/W Out till Monitor Mixer.
speed-focus Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 Jag kör ju förstås varken Cubase SL eller Audiophile 2496, men oftast kan man ställa in hur linjeingångar och sånt ska höras i windows mixer, alltså uppselning inte inspelning. Motsvarande inställningar borde finnas i eventuell mixerapplikation du fick med.
hammagrella Postat 3 juni 2004 Trådstartare Postat 3 juni 2004 Testa med att i Deltas kontrollpanel, fliken Patchbay/Router ställa H/W Out till Monitor Mixer. Tack bonzo, jag testade det, men då försvann allt ljud! 😉
hackeman Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 Jag säger som speed-focus, kolla Windows inbyggda "mixer". Du har förmodligen mik-ingången mutad där.
nev Postat 3 juni 2004 Postat 3 juni 2004 Gå in i Cubase klicka på Device -> Device settings -> VST Multi track -> kolla så att direct monitoring INTE är ikryssat. Är det ikryssat fungerar det inte.
hammagrella Postat 3 juni 2004 Trådstartare Postat 3 juni 2004 Det ska jag testa first thing i morgon! Tack! 🙂
hammagrella Postat 5 juni 2004 Trådstartare Postat 5 juni 2004 Gå in i Cubase klicka på Device -> Device settings -> VST Multi track -> kolla så att direct monitoring INTE är ikryssat. Är det ikryssat fungerar det inte. 😄😄😄😄😄 DET var lösningen. Nev: - stort tack, vilken klippa! Studio Forum: tack för att detta universum för oss studiodårar finns!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.