Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Jag söker efter en Pitch plugg man kan automatisera steglöst i tex Cubase. Har ett långt audiospår som jag vill kunna pitcha upp steglöst i Cubase.

Annons
Postat

Ehh ... tja ... det är väl bara att ta vilken pitch shiftande plugg som helst och lägga ett automationspår som kontrollerar tonhöjden.

Postat (redigerat)
Ehh ... tja ... det är väl bara att ta vilken pitch shiftande plugg som helst och lägga ett automationspår som kontrollerar tonhöjden.

Jafan va puckad man kan vara... 😆

Redigerat av Grahn
Postat

När jag andvänder Waves UltraPitch Shift och gör som du beskriver finner jag bara "program list" att automatisera. Altså inte steglöst?

Postat
När jag andvänder Waves UltraPitch Shift och gör som du beskriver finner jag bara "program list" att automatisera. Altså inte steglöst?

Gör så här:

1) Lägg Ultrapitch som insert-effekt på ditt audiospår.

2) Markera ditt audiospår i track-listan (eller vad det nu heter), det vill säga till vänster.

3) Högerklicka och välj Show Automation. Du får nu upp ett spår där det står Volume.

4) I rutan där det står Volume har du en liten nedåtriktad pil. Tryck på den och välj Ultrapitch Shift - Pitch.

5) Automatisera som du vill ha det genom att dra i den svarta linjen till höger.

Postat
Gör så här:

1) Lägg Ultrapitch som insert-effekt på ditt audiospår.

2) Markera ditt audiospår i track-listan (eller vad det nu heter), det vill säga till vänster.

3) Högerklicka och välj Show Automation. Du får nu upp ett spår där det står Volume.

4) I rutan där det står Volume har du en liten nedåtriktad pil. Tryck på den och välj Ultrapitch Shift - Pitch.

5) Automatisera som du vill ha det genom att dra i den svarta linjen till höger.

Jag vet hur man automatiserar. Inte där problemet sitter. Gör alltid precis så som du beskrev.

Prova själv att göra det nu på direkten. Hur jag än försöker så blir det INGEN steglös pitch!

UltraPitch Shift verkar inte stödja steglös.......

KOLLA HÄR

Jag är arg..

Postat
Prova själv att göra det nu på direkten. Hur jag än försöker så blir det INGEN steglös pitch!

Ok, jag provade och det verkar inte funka så bra, nej. Sorry! Du borde prova att använda SoundShifter istället om du har den.

Jag är arg..

Puss och kram.

Postat

Tackar och bockar.

Skulle vilja ha tipps på fler pluggar. Som kan pitcha ännu högre och lägre.

• 3 veckor senare...
Postat

Man måste nog köra Waves pluggar genom VST-shell (eller vad det heter) för att kunna automatisera i Cubase. Försök istället med vilken annan pitch-shifter som helst i VST-format .

Förslag på pitch-shifters (några gratis) hittar du här.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.