Honguito Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Jag är ute efter någon enkel mic preamp för att koppla mellan en studio projects B1 mikrofon och en vanlig hemmastereoanläggning. Normalt sett kopplar jag in den i min mixer men det är tänkt att mikrofonen ska stå hos flickvännen ett tag och hon vill sjunga i micken. Eftersom hennes ljudanläggning är rätt så crappy så har jag inte speciellt höga krav på preampen, eftersom stereoanläggningen i sig ändå kommer vara en flaskhals. Jag har sökt info och fastnat lite för Behringers Ultragain Mic100, men inte hittat någon som säljer den begagnad i Sverige (förutom en snubbe på blocket som inte svarar på varken mejl eller i telefonen). Jaja, hur som helst. Känner du till någon lösning för mig? Kravet är alltså att preampen ska ha XLR ingång och teleutgång. Jag är ute efter någonting väldigt enkelt. Prismässigt får den kosta max 500kr och jag köper gärna begagnat. Tack för tiden och den eventuella hjälpen! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Hej! Jag har en såndär till salu. 600:- inklusive frakt. PM:a om du är intresserad. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Hemförstärkare och b1, låter som stor risk för rundgång om hon ska höra i högtalarna. Det är min teori men är fortfarande newbie. Berätta hur det gick sen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Ja, inga höga volymer där 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Honguito Postat 6 april 2006 Trådstartare Dela Postat 6 april 2006 Jo risken för rundgång är ett problem... Kanske att jag kopplar in hörlurar till henne istället för att släppa ut ljudet från stereohögtalarna. Men still, jag behöver tips om billiga, enkla, bra preamps. Tack för era svar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Behringern fungerar. Annars Studio Projects VTB1 (: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 stereoanläggningen i sig ändå kommer vara en flaskhals Kanske en preamp som du kan koppla in hörlurar direkt. Vet inte möjligheterna till det, men om möjligheterna finns så är det mer användarvänligt för en nybörjare som ska ratta och blir av med flaskhalsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Artproaudio's har väl nån preamp som ligger runt 500 kr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 kan du inte köpa en billig mick i stället. typ en 99 kronors på musikbörsen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 kan du inte köpa en billig mick i stället. typ en 99 kronors på musikbörsen? Det verkar dumt. Då kommer det att låta kass. SP B1 sägs ju vara en riktigt bra mikrofon, håll fast vid den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biggie Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Jag hade turen att trilla över ett begat behringer mixerbord, en minsting men med 4 xlr ingångar med micpre/fantommatning på musikbörsen. Tror jag fick ge typ 300 spänn för det. Det borde va perfekt för dina ändamål. Då finns det t.ex ingångar för cd spelare o hörlursutgång om man vill sjunga till musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Artproaudio's har väl nån preamp som ligger runt 500 kr. Skulle precis skriva det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 7 april 2006 Dela Postat 7 april 2006 QUOTE (dancedancedance @ 6 April 2006, 21:09) kan du inte köpa en billig mick i stället. typ en 99 kronors på musikbörsen? Det verkar dumt. Då kommer det att låta kass. SP B1 sägs ju vara en riktigt bra mikrofon, håll fast vid den men om bara ska sjuna till sin stereo så behöver hon ju inte värsta kvaliten. Tror inte hon kommer anmärka på ljudkvaliteten (gummor och mickar hôhô) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.