android Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 * LÅTNAMN: Strangething * ARTIST/GRUPP: New Modern Angels * GENRE: Elektropop * LÅTLÄNGD: ~3:30 * KOMPOSITÖR: Linnéa Brun * PRODUCENT: Linnéa Brun & Christian Andersson * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 4MB * STATUS: Färdig demo? * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jopp, en ny låt här. Mixade ned den vid 12-tiden i natt, så det är möjligt att alla nivåer inte är 100%... 😕 Hur låter det?
Egghuvud Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 Det låter kul och orginellt. Vet inte om det är det jag skulle har sagt men eftersom du påpekar det så tycker jag nivåerna är lite ojämna. Vissa av syntljuden domierar. Tycker att trummorna känns lite tunna. Lite mer botten skulle inte vara fel så att det blev lite mer smask i ljudbilden. Sången har svårt att tränga igenom den är lite mellanregistrig tycker jag. Går det inte att lägga till lite mer bas och diskant istället? Låten annars är kalas. Den slutade lite oväntat bara. Läcker sång. 🙂
android Postat 6 april 2006 Trådstartare Postat 6 april 2006 Kul att du gillar... 😆 Sången har vi ofta lite svårt med, blir lätt antigen för luddigt eller ess'igt. Men det kan ju va värt att försöka EQa lite till... Tack för lyssningen!
Twilight_Zound Postat 6 april 2006 Postat 6 april 2006 (redigerat) Fin den du.... Men....men...men...gillar inte riktigt intrumenteringen på trummorna..... 😆 Edit lite mycket 8BIT Redigerat 6 april 2006 av Twilight_Zound
AndyPandy Postat 7 april 2006 Postat 7 april 2006 Brå låt! Påminner mycket om tidiga Human League. Det jag gillar med NMA är att musiken alltid känns originell och har en egen stil, och det gäller även den här låten. Det jag märker är att du (ni?) har en tendens att få grötiga mixar, vilket beror på att ni väljer de ljud ni gör. Dock tycker jag att mixningen är bättre den här gången än förra. Dock slår sången sången igenom i refrängen. Kanske värt att ta en titt på?
android Postat 7 april 2006 Trådstartare Postat 7 april 2006 Brå låt! Påminner mycket om tidiga Human League. Det jag gillar med NMA är att musiken alltid känns originell och har en egen stil, och det gäller även den här låten. Kul! Tack!! 😆 Det jag märker är att du (ni?) har en tendens att få grötiga mixar, vilket beror på att ni väljer de ljud ni gör. Dock tycker jag att mixningen är bättre den här gången än förra. Jag vet, vi(!) gillar helt enkelt basiga halvdistade ljud lite för mycket... 😏 Har försökt EQa lite överallt för att få till det, och lyckades alltså lite bättre den här gången iallafall. 😆 Dock slår sången sången igenom i refrängen. Kanske värt att ta en titt på? Hmmm... Vad menar du med "slår igenom"? Sången (och även körerna) är VÄLDIGT processad där, både "vocoder", bitcrusher/dist och flanger...
android Postat 7 april 2006 Trådstartare Postat 7 april 2006 (redigerat) Twilight: Fast är det så mycket 8-bit på det här trummorna?? Har för mig att det mest är 808/909 och microQ-ljud... Och kanske lite dist... 😏 Redigerat 7 april 2006 av android
AndyPandy Postat 7 april 2006 Postat 7 april 2006 (redigerat) Hmmm... Vad menar du med "slår igenom"? Sången (och även körerna) är VÄLDIGT processad där, både "vocoder", bitcrusher/dist och flanger... När refrängen kommer uppstår ett obehagligt väsande, "det slår igenom". Jag vet helt enkelt inte hur jag ska beskriva det ... det kommer vid 2:21 i alla fall. Jag tror att det är en kombination av sidoljuden och sången. Redigerat 7 april 2006 av AndyPandy
Grannen Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Riktigt fet början! Skitsnyggt och tungt. Gillar verserna bäst. Tycker att sången låter lite distanserad skulle vilja ha den närmre utan riktigt lika mycket effekt. Bra sång annars! Snyggt! 😏
drloop (oregistrerad) Postat 9 april 2006 Postat 9 april 2006 Bra hantverk. Kanske lite låga trummor förutom hihat. Detaljer... smaksak. Egentligen inget att hänga upp sig på :-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.