Frekvens Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 tjena! använder cubase sx2. införskaffade en microkorg för ett tag sedan. har nöjt mig med att spela in audiofiler fram tills nu då ja vill kunna temposynka effekter också. Men jag har inte lyckats klura ut hur jag till exempel kan bounca (till audio) en midifil som styr korgen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 ?. Förstår inget av din fråga ??? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvens Postat 6 april 2006 Trådstartare Dela Postat 6 april 2006 jag kan inte få ljuden från korgen till audiospår i cubase via midi. Däremot kan jag spela in midisignaler och använda mig av korgens ljud. Jag kan redigera i sequencern och så, men när jag ska bounca midifilen så kommer det ett tyst audiospår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 (redigerat) Hur menar du nu? Midisignalen innehåller ingen audioinformation. Du får skicka ut midisignaler från Cubase till din microkorg, som då spelar upp ljud, som du kan skicka tillbaka i datorn via audiokablarna. Så: Kan du få en midislinga från cubase att skickas till microkorgen och få ljud ur den? Kan du det är det ju bara att koppla in. Om du inte kan microkorgen att spela slingorna du gjort i cubase, måste du välja rätt utgång (och kanal) i midi outputs på ditt midispår. Redigerat 6 april 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hybner (oregistrerad) Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Midin styr bara synten du måste ändå spela in det på det vanligt audiospår måla ut midin gå över till audispåret tryck på rec å spela in Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvens Postat 6 april 2006 Trådstartare Dela Postat 6 april 2006 japp Neko, jag får midisignalerna i cubase att låta i korgen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Då är det väl bara att koppla in dina telekablar i ljudkortet/mixern eller vad det nu kan vara, skapa nytt audiospår, tryck rec och spela in. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvens Postat 6 april 2006 Trådstartare Dela Postat 6 april 2006 yessur 😳 tack so mycket då 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.