Jump to content
Annons

microkorg och midi

Frekvens

Recommended Posts

tjena! använder cubase sx2. införskaffade en microkorg för ett tag sedan. har nöjt mig med att spela in audiofiler fram tills nu då ja vill kunna temposynka effekter också.

Men jag har inte lyckats klura ut hur jag till exempel kan bounca (till audio) en midifil som styr korgen...

Dela på andra sajter

Annons

jag kan inte få ljuden från korgen till audiospår i cubase via midi. Däremot kan jag spela in midisignaler och använda mig av korgens ljud. Jag kan redigera i sequencern och så, men när jag ska bounca midifilen så kommer det ett tyst audiospår.

Dela på andra sajter

Hur menar du nu? Midisignalen innehåller ingen audioinformation. Du får skicka ut midisignaler från Cubase till din microkorg, som då spelar upp ljud, som du kan skicka tillbaka i datorn via audiokablarna.

Så: Kan du få en midislinga från cubase att skickas till microkorgen och få ljud ur den? Kan du det är det ju bara att koppla in.

Om du inte kan microkorgen att spela slingorna du gjort i cubase, måste du välja rätt utgång (och kanal) i midi outputs på ditt midispår.

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

hybner (oregistrerad)

Midin styr bara synten du måste ändå spela in det på det vanligt audiospår

måla ut midin gå över till audispåret tryck på rec å spela in

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.