Jump to content
Annons

Apple låter dig starta XP på Mac

Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
Inte alls illa måste jag säga.. när får vi se M$ göra det omvända? 🙂

Microsoft göra vilket omvända?

Dela på andra sajter

Köra mac os på pc kanske...........vore förbannat toppen.... 🙂

Edit: kanske måste köpa en mac eftersom alla jävlar har det här.... jobbigt.... 🙂

Redigerat av Bobogura
Dela på andra sajter

Köra mac os på pc kanske...........vore förbannat toppen.... 🙂

Edit: kanske måste köpa en mac eftersom alla jävlar har det här.... jobbigt.... 🙂

Det har väl Microsoft inget att göra med; om Mac OS X går att köra på en icke appletillverkad PC eller inte?

För övrigt går det alldeles utmärkt. Har en vän som gör det.

http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

Dela på andra sajter

MiSt (oregistrerad)

Nu är det inte Microsoft som bestämmer det. Det är Apple som måste låsa upp Mac OS X för att man ska kunna köra det på PC. Microsoft har inget med det att göra.

Det vore onekligen trevligt att köra OS X på PC. 🙂

EDIT: mornel hann före 🙂🙂

Redigerat av MiSt
Dela på andra sajter

Köra mac os på pc kanske...........vore förbannat toppen.... 😉

Edit: kanske måste köpa en mac eftersom alla jävlar har det här.... jobbigt.... 🙁

Det har väl Microsoft inget att göra med; om Mac OS X går att köra på en icke appletillverkad PC eller inte?

För övrigt går det alldeles utmärkt. Har en vän som gör det.

http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

Oja visst går det!!

men det är ju inte lagligt!!! 🙂 eller? http://www.profit42.com/guides.php?id=1

Dela på andra sajter

Låter onekligen intressant.

Men en fråga. Betyder det att man då kan använda alla program som är anpassade för PC på sin Mac? Kan jag t ex använda Photoshop eller SONAR (för PC) på en MAC som kör Win XP. Det borde väl vara så, men men...

Dela på andra sajter

Nu har jag testat OS X på en PC här hemma.

Allt fungerade klockrent förutom nätverkskortet, så jag kunde inte surfa. Kul värre.. Men häftigt att det fungerar iallafall. Lite fler drivrutiner skulle inte skada, bara.

Dela på andra sajter

Det skulle verkligen va super bra för mig om jag kunde köra både os x och windows på min pc laptop... är det lagligt? eller måste man ha massa crackade grejer?

Skulle nån som fått det å funka bra berätta hur man går till väga...

Var precis på väg att köpa en billig begangnad mac....

Kanske jag slipper det? 🙂

Tack tack Bobo

Dela på andra sajter

Det skulle verkligen va super bra för mig om jag kunde köra både os x och windows på min pc laptop... är det lagligt? eller måste man ha massa crackade grejer?

Skulle nån som fått det å funka bra berätta hur man går till väga...

Var precis på väg att köpa en billig begangnad mac....

Kanske jag slipper det? 🙂

Tack tack Bobo

Hej, det är olagligt och Apple är på krigsstigen mot de sajter som tillhandahåller information om hur man går tillväga.

Dock ska tilläggas att OS X på en pc har relativt sett få drivrutiner och att det kan vara meckigt att anpassa installationen för just din pc. Med andra ord inget som kan rekommenderas vare sig juridiskt eller praktiskt till den som är ute efter en stabil arbetsmiljö.

Dela på andra sajter

Inte helt relevant till ämnet, mer än att det handlar om MAC.

Man hör ju ofta att MAC är så himla mycket bättre för Musikproduktion än PC. Mycket möjligt, och jag funderar på att köpa MAC istället (Till sommaren typ).

Men! Hur är ljudnivån in en MacBook Pro? I jämförelse med en ACM t ex? Nu när det är Dual Core och i "stort sett" samma hårdvara i burkarna.. borde inte ljudnivån vara snarlik? I o f s beroende på hårddisk och fläktar men ändå?

Någon som har en aning, eller var man kan hitta info.... Jag har sökt en del, men inte hittat nått ännu....

Dela på andra sajter

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200604...3515_MW.dbp.asp

Egentligen så fattar jag inte vitsen med att köra xp på en mac. Men men. Folk får göra som dom vill. Skulle inte förvåna mig att det ska kunna gå längre fram att installera pc-program direkt i osx utan att behöva skräpet xp.

Att installera xp på en mac är som att injecera hiv i en frisk människa. 🙂

Dela på andra sajter

Allt fungerade klockrent förutom nätverkskortet, så jag kunde inte surfa. Kul värre.. Men häftigt att det fungerar iallafall. Lite fler drivrutiner skulle inte skada, bara.

Ska du byta till ett Mac-kompatibelt nätverkskort då? 😆

Dela på andra sajter

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200604...3515_MW.dbp.asp

Egentligen så fattar jag inte vitsen med att köra xp på en mac. Men men. Folk får göra som dom vill. Skulle inte förvåna mig att det ska kunna gå längre fram att installera pc-program direkt i osx utan att behöva skräpet xp.

Att installera xp på en mac är som att injecera hiv i en frisk människa. :rolleyes:

För de med t.ex Pulsar-kort finns det all anledning att kunna köra OSX och XP samtidigt.

Dela på andra sajter

Ska du byta till ett Mac-kompatibelt nätverkskort då? 🙂

Jag funderar på det 😉 Kan vara värt ett par hundralappar för att köra OS X smärtfritt. Förutom nätverket "flöt" allt på som det skulle. Däremot så hittades inte min LaCie-disk på 250 GB, så det var ju inte så lajban. Den har FAT32, så det ska inte vara några problem. Saknas väl drivrutiner bara.

Dela på andra sajter

Usch för windows, skulle aldrig vilja köra det på min mac.

Nä för mig är det Mac OS som gäller, kommer föresten 10.5 till jul:)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.