Jump to content
Annons

POD (& liknande) eller uppmickad stärkare

toiletbrush deluxe (oregistrerad)

Recommended Posts

toiletbrush deluxe (oregistrerad)

Själv spelar jag in genom pod:en mycket pga valmöjligheterna och lathet

kan känna att resultatet inte alltid blir det bästa dock, saknar ofta diskanten i ljudet och dynaminken, svårt att få det att låta levande.

hur gör ni?

Dela på andra sajter

Annons

Hade en damp, förlåt vamp. Som lät skit. Polaren har lånat den i ett par år nu. Han får det å funka på nåt sätt. Sen när Logic kom med sin gitplug amp pro som lät lite bättre så har jag kört med den. Men sen så hittade jag en gammal ADA i lokalen. Men den har ju ingen simulator så jag provade den ihop med logics amppro (bara simulatorn) Och det gav ett bra resultat, så bra att det skulle nog funka att använda till mer seriös inspelning.

Men annars så blir det att micka upp. Fyrtolvafladder kring benen får man aldrig med en simulator.

Redigerat av KillwithSkill
Dela på andra sajter

POD XT...visst blir det aldrig som the real deal, men lättare och billigare vilket håller motivationen uppe. Har inte heller plats för all hårdvara i min lägenhet som är emulerad i babianarslet. 😱

Jag håller på att bli civilekonom och musiken kommer alltid att vara en hobby. Så håller ambitionen på samma nivå.

Samtidigt är jag emot överambitiösa människor. Vet inte om det är så på grund av att jag är avundssjuk på all utrustning.

Dela på andra sajter

Jag har två Fenderstärkare (Blues Deluxe och Pro Reverb) som jag brukar micka upp med en Shure SM57. Har även en Vox Tonelab SE som används när man inte vill föra så mycket oväsen.

Faktum är dock att jag ofta inte kan höra skillnad på Voxen och de riktiga stärkarna i mixen, så bra är den.

Dela på andra sajter

jag hade en vamp .. eller har men jag använder den aldrig. ska jag spela in idégitarr så använder jag guitarpro. visst en del gånger så behåller jag guitarpro guran.

annars kör jag på en orange eller en ampegtopp med marshall låda. mickar upp med 2 sm57 och en mxl 990 eller vad den heter (den kostade något sånt i alla fall)

Dela på andra sajter

Jag kablar inte in mina gitarrer, varken akustisk eller elguran.

Miken är en MXL 990.

Äger bara en mik -Jag är ny på det här med att spela in. så jag har inte hunnit (tjäna ihop pengar så att jag kan) köpa in mer utrustning.

För att kosta bara 795 pengar tycker jag att 990:an låter snorbra.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.