Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Lite att tänka på:

När en av mina arbetskamrater bytte till en annan virusdödare för ett par veckor sedan, så blev han chockad. Han har kört med Norton länge, men tänkte prova annat när hans licens behövde förnyas denna gång. Han hade kört uppdateringar hela tiden - men när han installerade F-secure, så hittades 3st maskar - som alltså Norton inte hade reagerat på!!! 😉

Dessutom är Norton den virusdödare som snor mest resurser - och är därför mindre bra för musiker som behöver så mycket kraft som möjligt...

Postat

som sagt. det är inte fel på forumet utan på Nortons program. Tråkigt att du gjort ett felköp. Du kan ju påpeka felet för Symantec och se om de fixar det.

Postat
som sagt. det är inte fel på forumet utan på Nortons program. Tråkigt att du gjort ett felköp. Du kan ju påpeka felet för Symantec och se om de fixar det.

Men frågan kvarstår, varför har jag inga problem någon annanstans än här på forumet?

Och den ännu större frågan: Varför svarar inte Olsberg?

Postat

Eftersom studio själva inte har utvecklat forumprogramvaran så misstänker jag att det dessvärre är svårt för dem att göra något åt detta... 😉

Postat
Jag har PM:at Olsberg två gånger nu.

Jag har frågat om det inte är dags snart att studio tar tag i problemet med att vi som använder norton inte kan lyssna på ljudfiler upplagda på Studios forum.

Jaha du Dr Hans!

Jag har liknande funderingar.. När ska systembolaget ta tag i problemet med att jag får ont i huvudet och blir allmänt trött dagen efter jag har druckit av deras produkter 😆

Det är absolut inte ett fel på detta forum att du har problem att ladda hem låtar, snarare så handlar det om inkompabiltet. För det första är Norton Internet Security ett ökenprogram som sölar ner datorn nåt fruktansvärt. Jag skulle aldrig rekomendera det till någon.. Det finns gratisalternativ som är många gånger bättre.

Om jag skulle gissa vart problemet ligger så ligger det nog snarare på din (och andra användares) sida. Kan det vara som så att du mellan din dator och internetanslutningen har en router med brandväggsfunktion också (tårta på tårta)? Om så är fallet så skulle jag rekomendera dig att testa om det funkar att ladda hem låtar uppladdade på foumet med din dator direktansluten mot Internet utan denna router/brandvägg.. Funkar det då så skulle jag rekomendera att du ställer in datorn och routern så att du har en fast IP-adress på din dator (typ 192.168.0.2 etc) sen konfigurerar du routern till att ha din IP-adress i en DMZ.. På så vis görs undantag för just din dator så att all portforwarding görs direkt mot din dator. På så vis är det enbart din Nortonbrandvägg inblandad sen.

Lycka till! 😆

Postat

Slår ihop tråd med tidigare tråd i samma ämne.

Hans, anledningen till att du itne ahr fått svar, är att jag redan har svarat flera gånger tidigare i detta forum, och ibland prioriterar man tiden så att man (förhoppningsvis) säger något nytt och viktigt. Allt finns här, bara att söka 😆

Gällande uppdatering av forum så har vi varit så nära mållinjen flera gånger, men tyvärr stoppats i sista sekund då det handlar om en ganska stor investering. Därför har jag tänkt ta saken i egna händer och helt enkelt uppgradera till en ny version av Invision så länge men just nu är det jobb både kvällar och helger - tiden finns helt enkelt inte.

Även om det är ett tråkigt besked så gäller tills vidare följande. Den som har problem får inaktivera sitt Norton eller helt enkelt byta till annan brandvägg, till exempel den inbyggda i XP.

Postat
Jag har PM:at Olsberg två gånger nu.

Jag har frågat om det inte är dags snart att studio tar tag i problemet med att vi som använder norton inte kan lyssna på ljudfiler upplagda på Studios forum.

Jaha du Dr Hans!

Jag har liknande funderingar.. När ska systembolaget ta tag i problemet med att jag får ont i huvudet och blir allmänt trött dagen efter jag har druckit av deras produkter 😕

Det är absolut inte ett fel på detta forum att du har problem att ladda hem låtar, snarare så handlar det om inkompabiltet. För det första är Norton Internet Security ett ökenprogram som sölar ner datorn nåt fruktansvärt. Jag skulle aldrig rekomendera det till någon.. Det finns gratisalternativ som är många gånger bättre.

Om jag skulle gissa vart problemet ligger så ligger det nog snarare på din (och andra användares) sida. Kan det vara som så att du mellan din dator och internetanslutningen har en router med brandväggsfunktion också (tårta på tårta)? Om så är fallet så skulle jag rekomendera dig att testa om det funkar att ladda hem låtar uppladdade på foumet med din dator direktansluten mot Internet utan denna router/brandvägg.. Funkar det då så skulle jag rekomendera att du ställer in datorn och routern så att du har en fast IP-adress på din dator (typ 192.168.0.2 etc) sen konfigurerar du routern till att ha din IP-adress i en DMZ.. På så vis görs undantag för just din dator så att all portforwarding görs direkt mot din dator. På så vis är det enbart din Nortonbrandvägg inblandad sen.

Lycka till! 😮

Jag har Pm:at systembolaget med men utan svar 😲

Postat
Slår ihop tråd med tidigare tråd i samma ämne.

Hans, anledningen till att du itne ahr fått svar, är att jag redan har svarat flera gånger tidigare i detta forum, och ibland prioriterar man tiden så att man (förhoppningsvis) säger något nytt och viktigt. Allt finns här, bara att söka 😕

Gällande uppdatering av forum så har vi varit så nära mållinjen flera gånger, men tyvärr stoppats i sista sekund då det handlar om en ganska stor investering. Därför har jag tänkt ta saken i egna händer och helt enkelt uppgradera till en ny version av Invision så länge men just nu är det jobb både kvällar och helger - tiden finns helt enkelt inte.

Även om det är ett tråkigt besked så gäller tills vidare följande. Den som har problem får inaktivera sitt Norton eller helt enkelt byta till annan brandvägg, till exempel den inbyggda i XP.

Där kom svaret! 😲

Tack för det, okej då vet jag!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.