Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Detroit Rock City!

Och MTV Unplugged-skivan är helt otrolig! Det enda riktigt bra dom gjort efter att dom tog bort sminket!

Fast är det bara jag som tycker att de numera är lite smått patetiska? Farewell-turnén exempelvis...Och ändå spelar dom fortfarande! 🙂

Fast jag tänker vårda mina gamla minnen och minnas varför jag en gång i tiden gillade dom så mycket. 😄

Annons
Postat
fotomusse5.jpg

Musse... Min katt.gene.jpg

Samt Gene, likheten är slående va??? ... Nähä...

Poängterar öronen då! 🙂 Ingen vanlig katt du har eller?

Näe, det är en Cornish Rex, har fem stycken och de har sådana fladdermus öron... Passar mig bra.. 😄

Postat

Strutter gillar jag. Donnas gör en bra version av den som jag kan rekomendera.

Love Gun var nog den andra plattan jag köpte i mitt liv. (första var Beatles-Live)

Sedan kom ju Clash, Stiff Little Fingers och Sex Pistols Så då åkte alla Kiss posters ner från väggarna.

Postat

Love gun och Lick it up.

Postat

Läste nånstans att KISS skulle återuppstå - dock utan originalmedlemmar 😲

För övrigt var Gene riktigt dålig i "Rockskolan" på fyran.

Gillar inte KISS annars.

Led Zeppelin och Black Sabbath regerade sjuttiotalet.

Shout It Out Loud får jag väl säga, den går väl bra.

Har inte de släppt en herrans massa "Best of/Greatest Hits" album?

Postat
Rockskolan! Det var så patetiskt så det var riktigt kul!!!! 😄 Nån annan som såg? 😆

Ja och så försökte de vara "School of Rock" (som för övrigt är en bra film). Det var, precis som du säger, så patetiskt att jag var tvuingen att titta. Och han som sjöng/skrek... 😆

Annars hade de ju fina scenkläder, hon som spelade bas, hon hade ju ett skärp runt skallen! 😆 Den hade kanske gått av på mitten? 😱

Postat
Läste nånstans att KISS skulle återuppstå - dock utan originalmedlemmar 😆

För övrigt var Gene riktigt dålig i "Rockskolan" på fyran.

Gillar inte KISS annars.

Led Zeppelin och Black Sabbath regerade sjuttiotalet.

Shout It Out Loud får jag väl säga, den går väl bra.

Har inte de släppt en herrans massa "Best of/Greatest Hits" album?

KISS va oxå kungar på 70-talet.

Postat
Annars hade de ju fina scenkläder, hon som spelade bas, hon hade ju ett skärp runt skallen! 😆 Den hade kanske gått av på mitten? 😆

Hon kanske försökte skärpa sig...? 😱

Postat
Annars hade de ju fina scenkläder, hon som spelade bas, hon hade ju ett skärp runt skallen! 😆 Den hade kanske gått av på mitten? 😆

Hon kanske försökte skärpa sig...? 😱

😆

Postat
Annars hade de ju fina scenkläder, hon som spelade bas, hon hade ju ett skärp runt skallen! 😆 Den hade kanske gått av på mitten? 😱

Hon kanske försökte skärpa sig...? 😆

😄

Fast nu kommer vi lite off topic, tror jag... 😆

Postat

Hon kanske försökte skärpa sig...? 😆

😄

Fast nu kommer vi lite off topic, tror jag... 😆

Ja, vi får nog skärpa oss! 😄😆😄

Postat

Svårt att säga... som du skrev, de flesta låtar före -79 är ju bra! 😏 Men en favorit är helt klart I stole you love !

Postat
I övrigt tycker jag nog att av alla hippa reunions som blev så inne under 90-talet, så var KISS den mest patetiska. Men visst, de (KISS) blev å andra sidan USA:s 219:e mest framgånsrika verksamhet för året 1997 - läste jag nå'nstans.

Kan till viss del hålla med dig men samtidigt... när ridån gick ner 1996 till tonerna av Deuce och originalbandet stod där med 1976 års dräkter. Well, jag måste nog erkänna att jag blev 10 bast igen. Ace Frehley sa ju något i en TV-intervju att hela spektaklets bästa grej var att han fick uppleva det närmaste man kan komma en tidsmaskin och jag får nog lov att hålla med! 😏

Postat

"Shock Me" Den är ju lysande. Får man ta nåt från deras soloplattor också? Isåfall "Speedin' back to my baby" från Ace Frehely's platta. Baklängessolo och motorljud, swisch swisch swisch.

Postat
"Shock Me" Den är ju lysande. Får man ta nåt från deras soloplattor också? Isåfall "Speedin' back to my baby" från Ace Frehely's platta. Baklängessolo och motorljud, swisch swisch swisch.

Mmm..."CHOCK ME" är fan grym!

drloop (oregistrerad)
Postat
Detroit rock city!

Need I say more?

Detroit Rock City är fetast!

• 2 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.