Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Artist:Harmonica mike

Gitarr:Josse(The Mail man)

Bas:Josse

Övriga inst:Harmonica mike

Producent:Josse/Mike

Mix:Josse/Mike

Genre:Rock..med lite soul

Inspelnings år:Sep - 2005

Storlek:6meg

Text:Harmonica mike

Musik:Josse

Tja..

Ny låt,behöver lite feedback..av den snälla sorten 😳

Lite omixat..Tyck till om vad ni vill!!!

MVH

Josse/Harmonica mike

Annons
Postat

Ha ha ha.. det här är så right up my alley så du fattar inte. 😛

Om det fanns på platta så skulle jag köpa det.

Skall det vara nån sorts kritik så är det väl att mixen kan snyggas till. Lite rattande så är det helt hemma. Tyvärr är jag ju tämligen usel på mix och trix och kan inte komma med några konkreta tips.. men det kan säkert andra. Gitarrljudet på solot behöver piffas, låter linat och lite digitaldistat. Snyggt spelat dock.

Tokbra låt osv naturligtvis.

Josse mail man och du verkar ha ett fruktbart samarbete.

Postat (redigerat)
Ha ha ha.. det här är så right up my alley så du fattar inte.  😛

Om det fanns på platta så skulle jag köpa det.

Skall det vara nån sorts kritik så är det väl att mixen kan snyggas till. Lite rattande så är det helt hemma. Tyvärr är jag ju tämligen usel på mix och trix och kan inte komma med några konkreta tips.. men det kan säkert andra. Gitarrljudet på solot behöver piffas, låter linat och lite digitaldistat. Snyggt spelat dock.

Tokbra låt osv naturligtvis.

Josse mail man och du verkar ha ett fruktbart samarbete.

ha ha ha..

Fan du verkar gilla våran grej..flytta hit för helvete!!!

Nu mäste vi vara lite seriösa:Vi skrev det här i höstas,,lite mix jobb kvar,bra synpunkter,,vi ska på den igen!..man har ju utvecklats sen man började här på forumet..fått många bra tips..nu ska dom bara översättas i praktik. 😠

Nu sitter jag och josse å jobbar på en reagge låt..vi tänker planka din..ha ha ha ha

Tack Mats!!!

MVH

Josse/Micael

Edit:Skämta bara om plankningen.. 😳 Jo vi funkar tillsammans..vi har harvat runt i olika band sen -90..Plötsligt hade vi ett kanon band!! - och då la vi ned alltihop..lite snopet,men lira covers är inte så kul längre..blir det nåt mer "On the road"..så blir det med våra låtar!

Redigerat av Harmonica mike
toiletbrush deluxe (oregistrerad)
Postat

gillar rösten och soundet i virveln, skitig, kanske blir lite ovarierad...

annars känns trummorna ganska stela...skulle kunna sänkas tycker jag i detta läget

skönt solo!

sanknar det riktiga hooken i låten men kanske kommer efter fler lyssningar

SNYGGT!

Postat

Jo mixen behöver fixas lite. Tycker att nivåerna är ojämna rätt över. Gitarren alldeles för hög i början. Jag tycker trummorna har för stort reverb. De blir slafsiga och lite otydliga. Gillar inte heller hur de är spelade. Förmodar att de är programmerade. (hihatten är närmast irriterande i sin enformighet)

Ljudbilden är lite mufflad. Det stora plusset är väl sången och musnpelet. Sången är snygg och munspelet är läckert. Fixa till trummorna och jobba på med mixen. Nivåer och trummor till att börja med. panna gitarrerna lite och låt dem smälta in mer i ljudbilden. Och se upp för digitaldist. 😆

Postat
Jo mixen behöver fixas lite. Tycker att nivåerna är ojämna rätt över. Gitarren alldeles för hög i början. Jag tycker trummorna har för stort reverb. De blir slafsiga och lite otydliga. Gillar inte heller hur de är spelade. Förmodar att de är programmerade. (hihatten är närmast irriterande i sin enformighet)

Ljudbilden är lite mufflad. Det stora plusset är väl sången och musnpelet. Sången är snygg och munspelet är läckert. Fixa till trummorna och jobba på med mixen. Nivåer och trummor till att börja med. panna gitarrerna lite och låt dem smälta in mer i ljudbilden. Och se upp för digitaldist. 🙂

Tack för dina synpunkter..

Vi gjorde det här i höstas med urusla dator högtalare..mycket kan skyllas på dom..

givetvis ska hela mixen ses över.Trummorna är givetvis( som du mycket riktigt påpekade )- midi.Nivåerna behöver också justeras..panorering hade jag inte en susning om när vi skrev detta..lärt mig mycket på forumet! 🙂

Jag uppskattar dina synpunkter,man utvecklas hela tiden när man får så här bra feedback!!

MVH

Harmonica mike

Postat

Gillar det här bra sång och snyggt spelat med härlig groove. den funkar säkert live så här men blir lite lång

Postat
Gillar det här bra sång och snyggt spelat med härlig groove. den funkar säkert live så här men blir lite lång

Tack marexx..

Kul att du gillar min låt! Längden.. polarn(josse the mailman)skrev musiken..så jag fick lägga dit mitt efteråt.

Det är väl lite omixat överlag..men det går ju att fixa!! 😄

Tack igen för din synpunkt.

MVH

Harmonica mike

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Tja här svänger det på minsann skitskönt gung bra låt rätt feeling på sången och skönt lir överlag. Mera mera 😆 vi vill ha mera sånt tack 😄 .

Ha det bra i helgen

Göran

Postat
Tja här svänger det på minsann skitskönt gung bra låt rätt feeling på sången och skönt lir överlag. Mera mera 😏 vi vill ha mera sånt tack 😱 .

Ha det bra i helgen

Göran

Tack Göran.

Jag och "Mail mannen",håller på med en reagge låt,det kan bli nåt..plus en drös halv färdiga projekt! det finns en del som svänger riktigt grymt..är bara så usel på trum programmering.Men man lär sig ju hela tiden..he de bra du med 😆

MVH

Micael

Postat

Kanonlåt 😱

Nice gung..-upp med munspelet för bövelen -ska väl inte ligga nere i källarn o fisa???

-Är inte sången lite lågt mixad i början av låten?

Du sjunger ju som han den däringa flanen i comittments juh!

Så ni håller oxå på med en reggaelåt? -klokt av er, så kan man kanske få njuta av er sprudlande musikalitet till fullo...

Jag säger bara -reggae med munspel....... 😉

Förresten -jag ska ju sno Bimbampops basgång!!!!!

Tjohopp!

Postat
Kanonlåt 😳

Nice gung..-upp med munspelet för bövelen -ska väl inte ligga nere i källarn o fisa???

-Är inte sången lite lågt mixad i början av låten?

Du sjunger ju som han den däringa flanen i comittments juh!

Så ni håller oxå på med en reggaelåt? -klokt av er, så kan man kanske få njuta av er sprudlande musikalitet till fullo...

Jag säger bara -reggae med munspel....... 😆

Förresten -jag ska ju sno Bimbampops basgång!!!!!

Tjohopp!

Tack baktakt.

Jo jag vet..det är inte på något sätt färdig mixat..bara en ide som vi skrev i höstas..finns definitivt utvecklings potencial 🙂

MVH

Harmonica mike

Postat

Vilken känsla 🙂 gåshud 😱 Frun som är totalt ointresserad av musik tar av sig sina lurar mitt uppe i SIMS! och säger att "det där var bra !"

Rockypop

Postat

Skön låt. Mycket är redan sagt om high-haten o trummorna. Tycker att munspelet och sången krockar lite. Det finns ju luft för munspelet och ska du köra detta live blir det svårt att sjunga och blåsa samtidigt, känns alltså lite onaturligt. 😄

Skönt sväng o go sång!

Postat

Rocky pop:Hoppas "Mail man" läser ditt inlägg..han står ju för det mesta av liret och kompositionen..Be frugan lyssna på dom andra trådarna..Kanske har vi ett första "Fan",, 😱 Super tack för att du/ni gillar det.

Grannen:Du verkar ju också gilla det här..Jag skrev ju inte musiken..så mina grejer kom på sedan..krockar..jo det är klart,men i ett Live framförande så skulle det bli på ett annat sätt! med munspelet alltså..men det fattar du..Tack för dina synpunkter..det finns alltid lite mixning kvar..synd bara att det tar sån tid,jag vill ju bara skriva nya låtar hela tiden 😱

MVH

Harmonica mike

Postat

Jag gillar också den här typen av musik, lite Chris Rea med ett stänk Low Budget Blues Band. Billigt! 😉 Det funkar rätt bra fastän trummor och gitarr låter plastiga. Sololjudet är verkligen usch!

Mixat på datorhögtalare? Du menar såna som följer med vid ett datorinköp antar jag? Det kan ju förklara att det saknas botten och topp i ljudet. Skaffa bättre grejer och mixa om från början är mitt tips. Fixa trummor och gitarr först bara.

Postat

Upp med volymen på munspelet, lägg en ny sologitarr med ett bättre ljud och fixa till mixen lite så funkar detta lika bra som John Mayall. 😉

Postat

Superskön rosslig röst, tänker närmast på The Commitments - Mustang Sally när jag hör det här...

Det som sänker låten är dess obalans: frekvensmässigt, icke-utnyttjande av hela stereofältet, stela trummor ( ruskigt stel-arms-opererad trummis f:ö ) och avsaknad av botten.

Nu är det enkelt för en åskådare att säga detta, men rösten måste ha en backing som lever upp till samma standard den redan satt.

Lycka till

Postat
Upp med volymen på munspelet, lägg en ny sologitarr med ett bättre ljud och fixa till mixen lite så funkar detta lika bra som John Mayall. 🙂

tack för tipsen martin m..

Vi skall definitivt på den här igen..john Mayall..mmm..

det var snällt - och ett högt betyg!

MVH

Harmonica mike

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.