Jump to content
Annons

Dumheter vi gjort på fyllan


Sonnert

Recommended Posts

En rolig sak som hände en jobbarkompis för några år sedan.

Vi hade jobbat i Göteborg i ca 6 veckor nästan dygnet runt med att bygga upp mobiltelefon nätett där när våran chef fick för sig att han skulle bjuda oss på middag och en krog runda, efetrsom vi var ganska slutkörda så behövde vi inte så mycket för att komma igång.

Min alla kom tillbaks till hotellet iallafall, men efter några timmars söm så vaknar en av min kolegor upp av att det knackar på dörren och utanför står hans rumskompis spritt naken ( han sov alltid så ), han har tagit fel på toa dörren och rummsdörren och gått ut när han väl kommit ut från rummet glömmer han bort vilket rum han bodde i så han går och lägger sig i en soffa i koridoren för att senare bli väckt av en flicka från receptionen.

Han fick då uppge sitt namn och hon hjälpte honom tillbaka till rummet.

Han ville aldrig mer bo på det hotellet

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 198
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Katla (oregistrerad)

Jag har aldrig gjort nåt pinsamt på fyllan. Eller så minns jag inte. 😲

Däremot har mina polare hittat på saker...

Kompis 1 hamnade efter en väldigt blöt midsommarfest hemma hos sin dåvarande flickvän sedan tre år i säng med hennes moster(!). Han gjorde slut dagen därpå...

Kompis 2 spydde rakt ner i brevlådan till en annan kompis granne. Grannen hade klagat på oljudet från våningen ovanpå där festen hölls och när Kompis 2 gick hem passade han på att gnälla tillbaka. Kompisen som hade festen blev polisanmäld och fick en rejäl varning från sin värd.

Kompis 3 fick för sig att jonglera med vinflaskor på fyllan. Det slutade med ett rejält skärsår i tummen och en natt på akutmottagningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

En av dom bättre berättelserna är när en kompis hade stooor nyårsfest ute i bushen där jag bodde då (hemma hos päronen). En kompis gick framåt kvällen ut för att röka på med några för honom okända personer. Resultatet av detta blev att han gick bort sig i skogen, gick ner sig i ett träsk och däckade.

Nästa morgon vaknade han i ett främmande hus i bara kalsingarna och någon annans musse pigg-tröja. Förvirrad flydde han därifrån och hittade så småningom hem till en annan kompis. Visade sig så småningom att det var några bekanta till mina föräldrar som dragit upp honom ur träsket och lagt han att sova på soffan.

Mindre roligt på samma fest var att jag fick för mig att jag skulle skojbråka med människor jag inte känner. Eftersom man måttar rätt dåligt på fyllan slutade det med att jag slog en kille på näsan så han började blöda och en annan i magen. Kom inte ens ihåg det dagen efter. Jobbigt jobbigt...

En annan skön grej var när vi hade varit på Go Bang på Berns. Alla skulle slagga hos samma kompis i stan, så vi gick förbi McDonalds på Norrmalmstorg. I kassan välter en kompis (han vi skulle slagga hos) ner en bricka som kassören börjat stapla mat på innanför disken.

Sen när vi kommer hem har jag tagit med mig min mat och har min cola i handen. En annan kompis säger ungefär "tänkte du dricka hela den där själv?" till vilket jag svarar jakande. Då säger han "men om jag gör så här då?!" och slår colan ur handen på mig. Resultatet: Stor pöl cola på hallgolvet som snabbt torkas upp med första bästa, nämligen en handduk. Nästa morgon vaknar han som äger lägenheten och undrar varför fan det ligger en brun handduk i handfatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en bakåtvolt i en säng en gång när jag var 16..

jag ville visa att jag kunde göra en när jag var riktigt full..

Det hela slutade med att jag landade utanför sängen och slog på både en tv, lampa, klockradio och tvspel samtidigt..

dagen efter mådde jag mindre bra  🙁

Du är inte ensam om att ha skadat dig när du hoppat i en säng! 🙁

Det där lät inte bra! 😏

berätta!

Jag var väl en 10 bast (ej full 😄 ), och skulle hoppa i päronens säng! Jag skulle också försöka mig på en volt (framåtvolt).

Men det slutade med att jag smällde i mina framtänder i sängkanten (metallstång), och tänderna trycktes upp mot näsan, och syntes inte längre.

Så ont har jag aldrig fått i hela mitt liv. Och va jag skrek!! 🙂

Undvik volter i sängar!

aj fyfan!

det där måste ha gjort riktigt jävla ont!

får ju ont bara jag tänker på det 😆

En annan kul grej hände för några årsen..

Var på en fest med polarna. Vi var la 17 ungefär.. Så vi alla skulle sover över hos tjejen som hade festen..

Jag hade lagt mig i en säng och var så jävla full.. Jag hade sagt till min flickvän som jag hade då vilken rum jag skulle lägga mig i..

Det kom i en tjej i rummet, luktade precis som min, kröp ner under sängen. Började hålla på med den lille, suga å slicka tills vi lägger oss i ställningen skeden.

Vi börjar ha sex och det visar sig när vi är klara att det var en helt annan tjej.. Det visar sig också att hon trodde det var en helt annan kille..

Det sjuka var att under hele sexet så stönade hon precis som min flickvän, jag sa hennes namn och hon gjorde allt, precis allt som min flickvän brukade göra..

haha..

Det var ganska bra sex för att vara fylle sex..

Vi berättade aldrig för någon och behöll det som vår lilla hemlighet 😄

Nu är det ingen hemlighet längre heheh:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur man ska skilja ut de dummaste sakerna man gjort men här kommer ett par;)

•Repat en bil och fått paya 2900:-

•Slätat av ett haj-bete

•Raggat på en 44-årig norska som inte var allt för vacker

•Spelat bort 890:- på texas hold e'm

•En jävla massa annat dumt som jag inte orkar minnas eller skriva ner

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Bestämde mig att agera vakt en gång. Jag ställde mig vid utgången och sa

"nepp, det är fullt därute". Det blev rätt bra kö innan vakterna fattade vad som stod på... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en bekant som jobbar på Ishallen(Skycom Arena) i Umeå där Björklöven spelar och han har nycklar dit. Så vi åkte dit och spelade lite hockey vid femtiden en lördagnatt efter krogen! Hade lite blåmärken dagen efter, har inte stått på ett par skridskor på typ 10år!

Link to comment
Dela på andra sajter

Polaren har också gjort den klassiska duscha-på-natten grejen. Han lyckades täppa till avloppet i duschen med arslet, och vaknade på morgonen av att grannen nedanför stod och ringde på dörren. Vattenskada i köket...

Satt en gång och festade med en polare, varpå vi senare skulle gå på krogen... Polaren tyckte att jag blivit väl dragen, så han tjatade på mig:

"Kom ihåg nu! Säg inte ett ord åt vakten! Knalla bara förbi utan att dra nån uppmärksamhet till dig, så kanske vi kommer in..." Det skulle han inte ha gjort, för vad gör jag? Går fram till vakten, säger: "Vad är klockan? Va!? Va!? Klockan? Va!!? Va fan är klockan??" varvid jag upprepade gånger sparkar honom på smalbenet...

Polaren ser smått förtvivlad ut, men in kom jag...

En annan bekant vaknade en påskaftons morgon i ett hyreshus, längst ner i källaren... Med endast skjorta och strumpor på sig. Inget minne hade han av gårdagen.

Det visade sig vara en annan polares ingång han var i. Han letade efter resten av kläderna, men hittade ingenting, dessutom var inte den andra polaren hemma.

Helvete, panik! Va fan ska man göra, gå hem så här, i snö dessutom, tänkte han...

Han knallade iaf längst upp i trapphuset, och där, på 4:e våningen låg hans brallor, kalsonger och jacka snyggt ihopvikta ie n prydlig hög, skorna var bredvid...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kommer på nya hela tiden... Här är några våldsammare saker:

När polaren fyllde 25 hade han ordnat en fin fest hemma, med en megastor skål med bål bl.a. Han hade dagen till ära klätt upp sig fint med kavaj och fina brallor. Vi festade på där, och mot slutet innan vi skulle dra iväg på krogen så vart han ganska full. Taxi beställdes, men polaren skulle dricka upp det sista i bålen plus käka upp frukten i botten... I sista stund ändrade han sig om brallorna. "Va faan scka jag ha gubb-brallor på mig för?" Så han drog på sig ett par sönderrivna jeans.

på krogen stoppade vakterna honom, han skulle inte få gå in med de jeansen på sig. Han började göra motvärn, och det slutade med att 3 vakter låg på honom medan han kämpade och skrek. När polisen kom försökte han nita dem också och när de bar ut han till bilen så försökte han sparka sönder fönstrena på bilen... Han hade ångest när han kom hem från häktet på morgonen...

Slutsats: Ät aldrig frukten i bålen, och byt aldrig brallor...

Var i Norge på 17:e maj. Knatade på stan bland allt festande folk och passerade under en sån där hög telefonkiosk de har där. På kiosken satt en full norrman i studentoverall.

När vi passerade under kiosken så kände jag nåt blött på kinden. "Va fan! Han spottade på mig!?" Jag började skrika "Din jävla norrman, kom ner din skit!" varvid jag började kasta knytnävs-stora stenar på honom där han satt. Polarna försökte stoppa mig, men nu hade jag fått spel... Några vakter från en närliggande pub kom och höll fast mig, killen hoppade ner, ställde sig riktigt nära och hånflinade... Vakterna höll i mig så jag kunde inte röra nåt annat än skallen, så... Jag skallade honom så näsan sprack. Blod över honom och mig. "Nu är vi kvitt" sa jag... Otroligt nog lugnade det ner sig och jag knallade vidare med polarna. "Din idiot!" tyckte de.. "Vadå?" sa jag... "Snubben spottade mig i ansiktet för fan!"

"Nä, han öppnade en öl som skvättade lite..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

detta hände på en vardag på kvarterskrogen i Alingsås.

Några av mina kompisar satt och tog några öl. det blev ytterligare några öl och samtalsämnet gled in på industri- och grovarbetare.

Samtalet gled iväg ännu längre, så långt som till Ådalshändelserna 1931.

"-Man ska aldrig glömma Ådalen 1931! SKÅL"

"-vi drar dit! Vi får lön vid midnatt ju!"

"-vi måste hedra grabbarna i Ådalen 1931!"

Där drog dom flesta sig ur projektet, med 2 killar återstod.

Vi körde dom till Landvetter, där dom skulle köpa en biljett upp till Stockholm, dom köpte varsin och vi lämnade dom där.

Dagen efter ringde dom från Stockholm, något bakis.

dom kom inte till Ådalen.

dom gick in och runkade på rosenbad och tog tåget hem istället 🤪

Edit: han är dock fortfarade fast besluten att han en dag ska ta sig dit

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

senaste dumma prylen måste vara nu i påskas.

Efter ett antal nubbar o bira. runt 5 på morgonen fårjagförmig att knalla hem till mina kära mor. Väl där lyckas jag väcka alla som sover, inte nog med det jag skulle promt sova på köksgolvet, man låg ju så skönt där

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort en hel del dumma saker, en del roliga och en del ganska smärtsamma.

Mina vänner säger att man varit före "Jackass" med mina bravader...

Men det finns mycket "normal" tokiga grejor...

Vi har varit ett ganska vilt kompisgäng så...

Har stagedivat rakt ner i asfalten med händerna i byxfikan, fick käka soppa med tesked i en vecka efteråt och mina vänner kommer på besök enbart för att få mig att skratta och därmed få ansiktet att spricka...ont

Hoppat från en balkong i tron att det går snabbare än att gå ut genom dörren och runt huset och därmed hamna lite efter de andra, men landar lite dumt och krossar min fotled... resulterar i 6 månaders gips och 9 på krykor...ännu mer ont

Har cyklat i fyllan med samma resultat som stagedivingen...ett antal ggr

Välte och välte tillbaks en kompis bil på en fest och slog sönder den totalt efter att ha fyllt den med vatten (kompisen var med och trodde ej vi klarade det)

Sen köpte jag motorn av han, det roliga var att det var hans brors bil.

Jag har massvis med sådana här minnen från tidigt 90- tal tills nu, det mesta kommer man ihåg som roliga saker, men en del är pinsamma som man nästan skäms över men f-n vad kul jag/vi haft... 🤪😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

annars kan man ju beställa 2 shottar fernet branka och kaffe-sump :rolleyes:

jag gjorde det inatt.

ganska gott faktiskt. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa fyllespexet är helt klart att spärra av gator med diverse vägarbetskonor och skyltar som man hittar. Kan bli himla kul, fast kanske inte så smart i efterhand... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Valborg är alltid ett bra tillfälle för dumma saker.

Visst är det ädelt och helt rätt att försvara sina vänner inför ondska, men igår slutade det med att Marcus fick springa ifrån 10 arga män, någon hade en batong, andra hade flaskor...

Slutsats: Jag är ett klantarsle 😛

Men jävlar vilken lyckad kväll det var!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har aldrig gjort nåt dumt på fyllan, men ni aaanar inte hur mycket dumt Odel har gjort. 😄

Det mest korkade måste varit när han... 😉

/L

Redigerat av Odels_tant
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Näe, ni får tjata på Odel istället. Jag skulle tro att jag ligger i riskzon för skilsmässa om jag berättar det. 😉

/L

Redigerat av Odels_tant
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...