AndyPandy Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) Jag har alltid haft en hatkärlek till covers. Ibland suger de å det grövsta, men ibland får de en låt att lyfta till oanade höjder. Själv slår jag ett slag för följande: 1) Telex - Rock around the clock. Telex gjorde det enda rätta och gjorde en hyperelektronisk och infralångsam cover på denna klassiker. Bäst blir det när solot kommer. 2) Cardigans - Sabbath bloody sabbath. Kan det bli bättre? Vilka covers tycker du är de allra bästa? Redigerat 4 april 2006 av AndyPandy
Claes Holmerup Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Luther Vandross gjorde en skiva med en massa covers. Songs heter plattan - och alla låtarna är de bästa versioner som någonsin har gjorts av låtarna! Helt underbart!!! Phil Collins har gjort flera covers på gamla Supremes-låtar genom åren - och de brukar bli riktigt bra också. Kommer inte på något exempel för stunden, men det gör jag säkert senare... Även Rod Stewart har en förmåga att blåsa nytt liv i de coverlåtar han tar sig an (flera gamla Motown-låtar där också). Annie Lennox' version av A whiter shade of pale är faktiskt riktigt skön också.
giggsy Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Dinosaur jr - Feel a whole lot better (Time Between - A Tribute To The Byrds) Dinosaur jr - Lotta love (The Bridge - A tribute to Neil Young) Dinosaur jr - Just like heaven (Cure) Dinosaur jr - Show me the way (Pete Frampton) Dinosaur jr - Quicksand (Bowie)
Vallhagen Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Skitlätt:) Judas Priest: Diamonds and Rust Judas Priest: Better By You Better Than Me Judas Priest: Johnny B Good ...fina grejjjjer
surikatmamma Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Jag wordar på Stefan_E. Sammanfattade mina favoritcovers rätt bra!
Stinkey Zwei Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) Johnny B. Good är bäst medJohny Winter. Annars är Pet shop Boys cover på Elvis´s Always in my mind suverän. Dave Edmunds slakt på Sabre Dance är ju nått av det bästa som någonsi nspelats in. Redigerat 4 april 2006 av Stinkey Zwei
Overkill Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var några 😳
johahl Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Nina Gordon - "Straight Out of Compton"Singer/songwriter version av Niggers with Attitudes kanske bästa verk. Bara akustisk gitarr och Ninas stämma. Ladda ner gratis från hennes officiella hemsida. Your browser does not support the HTML5 audio tag Blää!!! kan det bli mer fel? Det känns som magen vill åka ut genom munnen. Jag hoppas du gillar den för den humoristiska faktorn. Annars tycker jag Jamie Cullum har en skön och laidback version på singing in the rain. En av mina favoriter.
Dark Of Light Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Skitlätt:) Judas Priest: Diamonds and Rust Judas Priest: Better By You Better Than Me Judas Priest: Johnny B Good ...fina grejjjjer Ja, djävlar och visst faen!! 🙂 Heh. Maiden brukade inkludera en hel del roliga covers på singlar (på den tiden sådana fanns) som B-sidor (på den tiden...). Ja vilka tider 😳 ... Faith no More har också gjort liknande utflykter som kan vara värda att minnas, senast så läste jag om just So Easy någonstans här i kring 😆 ...
sixties Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 det första jag tänker på är: Caravans- Nothing copares 2 you (Sinaed O´Connors låt som Prince skrev i Rockabilly version) mycket bättre än orginalet Ramones brukar ju göra nästan alla covers de kör bra, de låter som de vore deras egna låtar.
Snow Brigade Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var några 😆 😠😳 Det var roligt. Jag tänkte nämligen att 😱 Alltså, om man 🙁 tänker på att 😎 Nej, jag kan inte skriva när jag tänker på Gu... 🙂 och Knocking on Hea... 😆 ...med Gu... 😆😛
Overkill Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var några 😆 😳😱 Det var roligt. Jag tänkte nämligen att 🙁 Alltså, om man 😎 tänker på att 🙂 Nej, jag kan inte skriva när jag tänker på Gu... 😆 och Knocking on Hea... 😆 ...med Gu... 😆😛 😠
The Edge Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var några 😛 Sympathy for the Devil är riktigt jäkla bra med Roses!
Overkill Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Japp! 😳 Fast jag gillar de andra också. Down On The Farm går inte av för hackor 😠😛
Snow Brigade Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var några 😮 🙁😎 Det var roligt. Jag tänkte nämligen att 🙂 Alltså, om man 😆 tänker på att 😆 Nej, jag kan inte skriva när jag tänker på Gu... 😆 och Knocking on Hea... 😆 ...med Gu... 😆😛 😳 Guns N' Roses gjorde ju en hel skiva med covers... Gillar framförallt: Sympathy for the Devil Live and Let Die Attitude Hair of the Dog Knockin' On Heaven's Door Det var några 😛 Det var roligt. Jag tänkte nämligen att 😮 Alltså, om man 😮 tänker på att 😮 Nej, jag kan inte skriva när jag tänker på Gu... 😮 och Knocking on Hea... 😮 ...med Gu... 😮😠 😱 När jag hör den så vill jag
Bebopkeys Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Johnny Cash - Bridge over troubled water Svårt att göra en sån låt till sin egen, men det fixar han:-)
AXL THE ROCKER Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) 😱 nä...fan 😄 Redigerat 4 april 2006 av AXL THE ROCKER
Snow Brigade Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Tycker du den 'r dålig? 😱 Nej nej. Axls subtila nervfyllda sång är ju väldigt förtrollande. 😄
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Stereophonics gör en jäveljävel till Dont let me down med biiitles. Digga den om ni gillar originalet. Vidare hittade min kompis Gunnar 25 versioner av Peace in the valley på DC senast. Shrlalala kvällens onödiga fakta är serverad. Hursomhelst tog det en kväll att lyssna på. Jag förstår att ni alltid har undrat. 😱
Dark Of Light Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Scarborough Fair med Queensryche, nu när jag tänker efter...
Charles (oregistrerad) Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Man får väl säga att Metallicas Garage Inc. är faktiskt en jäkligt skön coverplatta. Sen om jag bara ska säga en låt så får jag faktikst säga att Malmsteen har gjort en sak bra och det är covern på Abbas Gimme Gimme den är faktikst riktigt bra.
tydal Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 *bläddrar i skivsamlingen*... hmm, det finns ju massor. Men om jag bara ska nämna några som sticker ut lite extra: Boz Scaggs - Loan Me a Dime Deep Purple - Hush Gipsy Kings - A mi manera (My Way) Housemartins - Caravan of Love Incognito - Don't You Worry 'Bout a Thing Jimi Hendrix - All Along the Watchtower Merl Saunders - After Midnight Nancy Sinatra - As Tears Go By Santana - Black Magic Woman Santana - She's Not There Wailing Souls - Love Her Madly Yes - I See You För att det ska funka tycker jag man inte ska försöka efterlikna originalet, utan man ska göra sin grej, rent musikaliskt. Artisterna ovan gör just det.
Florian le Sage Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 återigen-ni är ute och cyklar...här är ett par dräpare: Esperanto --- Eleanor Rigby (1975) Frank Zappa---Purple Haze (1988) ööööhhhh,va sa ni nu då-ladda hem och lysnna innan ni kommenterar,jag har fler recept för hungriga själar,antidravelkommisarien! 😆
Signert Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Många bra förslag hittills, även om jag kan hålla med Snow Brigade om att Axl Roses nasala "Aj-aj-ajaj!" på Knocking On Heavens Door inte tillhör Dylantolkningarnas största stunder. 😆 Här är några tips från mig (album inom parentes): *The Beach Boys - Sloop John B (Pet Sounds) *Type O Negative - Summer Breeze (Bloody Kisses) *Kronos Quartet - Purple Haze (The Kronos Quartet Plays Sallinen, Glass, Sculthorpe, Hendrix, Nancarrow) *Fantômas - The Godfather Waltz (The Director's Cut) Kolla upp dessa skivor, pojkar och flickor!
Jarnis Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 All heder åt Guns 'n' roses, jag älskar dem, men deras cover på Sympathy for the devil är ju helt vidrig. Knockin' on heavens door är jobbigt usel också. Bra covers då: All along the watch-tower med Hendrix som nån nämnde är ju helt fantastisk. Gillar också Soft cells Tainted love och Where did our love go. Van Halen har gjort ett par fina. Den där Kinkstolkningen är nice (inte You really got me, den andra). Och Sisters cover på Gimme shelter är grym.
binary78 Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 ööööhhhh,va sa ni nu då-ladda hem och lysnna innan ni kommenterar,jag har fler recept för hungriga själar,antidravelkommisarien! 😏 Hoppas du menar på nån betal-sajt, typ cd-on 😏
Mutto Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 appropå akustiska hiphopcovers, Teo Holmer har ju gjort petters 'mikrofonkåt' i akustisk version.. den är faktiskt ganska skön! man kan se videon och höra låten här!
Jeffrey Lee Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 (redigerat) Marilyn Manson har ju gjort en hel del tråkiga covers men deras "I put a spell on you" av Screamin' Jay Hawkins är fantastisk ! Kom på en till, Fu Manchu's cover på Devo's "Freedom of Choice" Redigerat 4 april 2006 av Jeffrey Lee
Florian le Sage Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Hoppas du menar på nån betal-sajt, typ cd-on 😱 jag misstänker att den från 1975 kan vara svår att hitta,kolla skivbörsar etc,ebay vad vet jag,jag har dom på vinyl som allt annat som är bäst' 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.