Snow Brigade Postat 4 april 2006 Dela Postat 4 april 2006 Varför finns det inga små digitala trumset? Nästan alla sitter ju och spelar med pennor och annan skit titt som tätt, när man egentligen borde göra annat. Många har enormt mycket bättre trummotorik genom att spela på knäna än att spela på stora trummor. Vore det inte bra om nån kunde göra ett litet digitalt trumset, som man kan spela på med några slags minitrumstockar. Man skulle kunna ha det uppställt på skrivbordet t o m. Lätt att ta med sig och lätt att ha upställt. Eller finns det nåt sånt redan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 4 april 2006 Dela Postat 4 april 2006 som det här? som jag har och inte rekomenderar, säljer det för 1000:- kostar 1800:- på musikbörsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 4 april 2006 Dela Postat 4 april 2006 Det sixties visar är en Yamaha DD55 Digital Drum Pad, vilkt var exakt samma som jag tänkte visa menmen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 4 april 2006 Dela Postat 4 april 2006 som det här? som jag har och inte rekomenderar, säljer det för 1000:- kostar 1800:- på musikbörsen. Vad är det som är dåligt med det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 4 april 2006 Trådstartare Dela Postat 4 april 2006 som det här? som jag har och inte rekomenderar, säljer det för 1000:- kostar 1800:- på musikbörsen. Där ser man. Fan att man aldrig kan komma på nåt först. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 4 april 2006 Dela Postat 4 april 2006 Vad är det som är dåligt med det? padsen är hårda så man måste slå hårt för att få studs, det blir jobbigt att göra virvlar och rundgångar. det är omöjligt att träffa "cymbalerna" samtidigt som du spelar, du träffar lätt den andra handen istället. jag änvänder det mest som komplement till groove agent, för att lägga fills osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 4 april 2006 Trådstartare Dela Postat 4 april 2006 Vad är det som är dåligt med det? padsen är hårda så man måste slå hårt för att få studs, det blir jobbigt att göra virvlar och rundgångar. det är omöjligt att träffa "cymbalerna" samtidigt som du spelar, du träffar lätt den andra handen istället. jag änvänder det mest som komplement till groove agent, för att lägga fills osv. Hur gör du med bastrumman? Har du fotpedal till den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 4 april 2006 Dela Postat 4 april 2006 Eller en sån här: ...som jag faktiskt kan rekommendera. Bra spelkänsla och massor av bra ljud. Okej, en del är kanske lite väl crazy. Inte så ofta man jammar loss med vattenfall och skenande elefanthjordar. Det är en SPD-20 från Roland. De har även en färskare modell i sortimentet, SPD-S. /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutzie Postat 25 december 2006 Dela Postat 25 december 2006 Ledsen om jag drar upp en jättegammal tråd nu men, jag har letat mig galen på internet efter detta "Yamaha DD55" och jag har itne kommit längre än hit. På musikbörsens hemsida kan jag inte heller hitta detta, vore trevligt om ni kunde hjälpa mig! Tack på förhand! MVH Mutzie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefanlindmark Postat 1 januari 2007 Dela Postat 1 januari 2007 jag har letat mig galen på internet efter detta "Yamaha DD55" och jag har itne kommit längre än hit. På musikbörsens hemsida kan jag inte heller hitta detta, vore trevligt om ni kunde hjälpa mig! 222 EUR på http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-175445.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutzie Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 222 EUR på http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-175445.html Tack så jättemycket, bara en liten fråga till. Är detta en affär att lita på? Jag vill ju inte bara gå och slänga mina pengar i sjön 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Malice Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 http://www.youtube.com/watch?v=8wrX0_tr4yM Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 222 EUR på http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-175445.html Tack så jättemycket, bara en liten fråga till. Är detta en affär att lita på? Jag vill ju inte bara gå och slänga mina pengar i sjön 😎 De flesta som handlat där brukar rekommendera dem så - ja! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JahCrab Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 http://www.youtube.com/watch?v=8wrX0_tr4yM Undrar hur lång tid det tar innan man slår sönder det där... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Jag har redan beställt ett Alesis control pad. Alesis Control Pad Nu kommer väl ALLA skriva att detta suuuuger. /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Jag har redan beställt ett Alesis control pad. Alesis Control Pad Nu kommer väl ALLA skriva att detta suuuuger. /Bajenuffe hur bra är den?? jag blev sugen på en sån.. ser ut o va asskön!!. retro som fan iaf... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oscarmontelius (oregistrerad) Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Vilken tur att jag hittade hit, eller tja. Det var ju inte tur egentligen, det var en snäll ängel som kom till... skit samma. Hur dyra är de här makapärerna, och hur gör man med bastrumma el. motsvarande? Blir det till att lägga till ett par tusen, så att något som var fantastiskt prisvärt helt plötsligt blir skitdyrt. Är det någon som har koll på de mest prisvärda enheterna? Dessutom, är det bara att slå på, eller måste man mecka till ljudet i en dator efteråt? Jag vill bara spela in digitalt från apparat till min porta. End of story. Tackarrr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nasti Postat 8 mars 2007 Dela Postat 8 mars 2007 Är det någon som vet var jag kan hitta en Alesis Control Pad? Den finns tydligen i USA nu, har problem att hitta den i europa. Tacksam för svar /Edvard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 9 mars 2007 Dela Postat 9 mars 2007 För dvärgar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.