Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett Creative SoundBlaster Audigy 2 ljudkort. Jag vill kunna spela in Keyboard, gittar, bas och sång. Jag är nybörjare och har testat Cubas vst 5.0. Tyvärr var det en himla massa krångel med latency och ljudinställningar samt otroligt svårt att lära sig alla övriga inställningar. Finns det andra bra musikprogram eller är det bara att bita ihop och fortsätta med Cubase.

Annons
Postat

Av egen erfarenhet när jag själv började med datorinspelning Audio/Midi så fick jag heller inget grepp om Cubase. Däremot är Cakewalks produkter väldigt pedagogiskt upplagda och enkla att använda. Du behöver ju inte börja med flaggskeppet Sonar utan med ännu mer basicversionen Cakewalk Home Studio 2004. Jag använder fortfarande Cakewalks produkter (har testat Cubase mfl på senare tid åxå!)

exhorder (oregistrerad)
Postat

Jag skulle nog rekommendera Cakewalk Music Creator. Billigt, enkelt och bra.

Finns för runt 600-700:-.

Använder det själv för tillfället.

• 7 månader senare...
Postat

Undrar vilka musikprogram som är bäst om man vill hålla på och göra musik? Det verkar finnas en hel del.

Jag har använt musikprogram förr, men bara billiga enklare program, så nu vill jag ha ett lite mera avancerat program.

Har laddat ner demot av Reason och det verkar vara ett program i min smak, men det kanske finns fler program i den stilen? Kan tänka mig att använda en MIDI-keyboard till det, men helst så vill jag bara använda det som som finns i programet.

Postat

svårt att säga...finns massa....oftast fastnar man för nåt man tycker är lätt och effektivt att jobba i, ladda hem lite demo av cubase, i en studio tidning finns 6 mån test av sonar 3 mm.....

Postat