Kornsan Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 (redigerat) Här kommer min första instrumentallåt. Håller på att göra en till farsgubben som är tokig i den typen av musik. Testar den här på forumet innan den går vidare för mixning och leverans. LÅTNAMN: Guitar Melody ARTIST/GRUPP: Jag GENRE: Gitarrmusik, Instrumental LÅTLÄNGD: 3:43 KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 2,62MB STATUS: Skiss/ Tacksam för tips och idéer inför mixningen! 😉 Guitar_Melody.mp3 Redigerat 3 april 2006 av Kornsan
Harmonica mike Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Tja.. Lite trevande inledning..lite otajt mellan gurorna..sedan tar det sig..snyggt när elguran kommer in..lite otajt mellan akustiska - el..men snygga stämmor! på gitarrerna alltså.. Slipa på det och det kan bli bra! Tror nog att din "Old man"blir nöjd 😆 MVH Harmonica mike
johahl Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Det cleana låter rätt trevligt men den distade leadgitarren låter inte lika bra. Alldeles för mycket dist och för digital. Den skulle jag börja med i första hand.
Kornsan Postat 4 april 2006 Trådstartare Postat 4 april 2006 Tack! Jo det är några ställen som är otajt och jag skall fixa till dessa innan mixning bli aktuell. Har lite problem med att det släpar när jag spelar in. Det kan ibland tom komma ett parti mitt i en inspelning som släpar fast resten blir ok. Vet inte varför det blir så eller hur man får bort det. Tyvärr är jag ingen gitarrvirtuos direkt heller och det gör väl inte saken bättre, men efter ett tiotal gånger brukar det blir rätt ok. 🙂 Appropå disten så har jag för tillfället endast tillgång till Zoom pedal och det blir tyvärr digitalt. Skall köpa en stärkare framgent men det är ju det där med stålar.... Vill ha ett mixerbord också. 😳
karl Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 absolut ...schysst komposition...lite allergisk mot lajnade guror....men bra låt, bra stämning i den...försök att få till otajtheterna så är du hemma 🙂😆
Midwinter Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Gillade de helt akustiska partierna bäst. Det behöver inte vara supertight heller, det låter så stelt. Bitvis lät det dock som vinjetten till Norra magasinet (eller vad det hette),hehe.
Kornsan Postat 5 april 2006 Trådstartare Postat 5 april 2006 absolut ...schysst komposition...lite allergisk mot lajnade guror....men bra låt, bra stämning i den...försök att få till otajtheterna så är du hemma 😎😎 Det där med lajnade guror ja. Jag har börjat testa mig fram med att mica upp och spela in, men det är hopplöst svårt att få inspelningen att kännas nära och att få den tyst. Jag ska väl få kläm på det så småningom, men fram till dess får jag tyvärr leva med lajnat. 🙁 Vill lägga till också att den gitarrslingan som inleder låten skiftar i tempo medvetet. Jag ville få känslan av att melodin går i vågor, att en bit går lite snabbare för att sedan bromsas ner och man nästan skall känna hur den går över "vågkammen" och tar fart igen. Men det finns ju som påpekats andra saker som är otajt i låten och som skall fixas. Kul att ni gillar grundidén! Tack!! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.