zafter Postat 3 april 2006 Dela Postat 3 april 2006 Jag undrar om det finns nått program som är som Garageband men det skall funka till PC? Anväbde det i skolan. Tyckte det var skit kul men nu går man inte i skolan längre och vill ändå kunna göra nån liknade musik lika enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 3 april 2006 Dela Postat 3 april 2006 Om du menar loopbaserad så_ Acid eller FruityLoops Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
blindead Postat 2 september 2006 Dela Postat 2 september 2006 öh? fruityloops (fl) och acid är två loop-baserade program kanske ja...men om du tycker att fruity loops ens är nästan likt garageband så har du nåt fel i huvudet eftersom du behöver ha en jävla ordbok för att ens kunna starta fruity loops...svåraste programmet jag vart med om inklusive cubase, reason, garageband och logic. och ACID fattar jag inte ens hur man får fram looparna på. om du vill satsa på lite lättare program med bra loopar som också tar loopar från nätet så ska du tanka eller köpa ett program som heter "Traction".. rekommenderas starkt// Vardaglig användare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 2 september 2006 Dela Postat 2 september 2006 "va arg han blev!" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 2 september 2006 Dela Postat 2 september 2006 pröva audacity.. enligt källor ska det vara bra, samt att det är gratis!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 Tracktion är busenkelt att jobba med och kraftfullare än Garageband. Demo finns att ladda hem... http://www.mackie.com/products/tracktion2/splash.html Tracktion är ju det absolut fulaste program som finns och inte ens i närheten av Garageband. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 pröva audacity.. enligt källor ska det vara bra, samt att det är gratis!! Audacity är ett hyfsat kompetent verktyg för ljudredigering, men inget jag skulle önska ens min värsta fiende att sitta och göra en låt i från scratch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 3 september 2006 Dela Postat 3 september 2006 öh? fruityloops (fl) och acid är två loop-baserade program kanske ja...men om du tycker att fruity loops ens är nästan likt garageband så har du nåt fel i huvudet eftersom du behöver ha en jävla ordbok för att ens kunna starta fruity loops...svåraste programmet jag vart med om inklusive cubase, reason, garageband och logic. och ACID fattar jag inte ens hur man får fram looparna på. om du vill satsa på lite lättare program med bra loopar som också tar loopar från nätet så ska du tanka eller köpa ett program som heter "Traction".. rekommenderas starkt// Vardaglig användare Haha! Vilket första inlägg! Troll! 😄🙂😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinb Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Samplitube verkar rätt lovande. Har inte testat det själv än, men det följer med en version av det i senaste numret av Computermusic (underbar tidning förresten!) så nu ska jag banne mej testa det med! Här finns tidningen att köpa: ComputerMusic på Press-Stop Finns en liten komma-igång-guide inne i tidningen också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 pröva audacity.. enligt källor ska det vara bra, samt att det är gratis!! Audacity är ett hyfsat kompetent verktyg för ljudredigering, men inget jag skulle önska ens min värsta fiende att sitta och göra en låt i från scratch. är du snäll mot dina fiender.. 😄 det är ju alltid ngt att hålla på med om man inte vill lägga ut en mindre förmögenhet på ett program om man är lite halvsugen... nu säger jag inte att trådstartaren är "halvsugen" utan mer generellt.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 (redigerat) "va arg han blev!" Det kan man säga... 😉 det är inte lätt att använda ett program när man låra sig hur det funkar. (Åhhh, provokativt det blev nuuuu då'rå!) Redigerat 4 september 2006 av Hellpig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Tracktion är busenkelt att jobba med och kraftfullare än Garageband. Demo finns att ladda hem... http://www.mackie.com/products/tracktion2/splash.html Tracktion är ju det absolut fulaste program som finns och inte ens i närheten av Garageband. 😉 Utseendet är ju alltid subjektivt. Själv tycker jag det ser väldigt trevligt ut med det gamla färgschemat (T2 är för skrikigt). Men funktionsmässigt är det bra mycket kraftfullare än Garagage band, men fortfarande lätt att använda. Har du använt programmet i längre utsträckning undrar jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Solfeggio Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Har folk verkligen glömt nämna Band in a box? Jag är jätte nöjd med den och börjar oftast trixa där innan jag går över till de tyngre programmen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 men om du tycker att fruity loops ens är nästan likt garageband så har du nåt fel i huvudet eftersom du behöver ha en jävla ordbok för att ens kunna starta fruity loops...svåraste programmet jag vart med om inklusive cubase, reason, garageband och logic. och ACID fattar jag inte ens hur man får fram looparna på. 😆 Kort stubin? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gain Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 Blindead vs braindead och stubinen har slocknat 😆 Varför så oförskämd när du ändå bara hade en åsikt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 "va arg han blev!" Det kan man säga... 😉 det är inte lätt att använda ett program när man låra sig hur det funkar. (Åhhh, provokativt det blev nuuuu då'rå!) erkänn du vill slåss!! 😏😕😆 låra? hehe ok.. 😉 jag förstår faktiskt inte vad du menar.. jag är iofs trött, men ändå!! förtydliga! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Btw så kommer det finnas en motsvarighet till gargeband när windows vista kommer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Btw så kommer det finnas en motsvarighet till gargeband när windows vista kommer. Jo, den har man ju sett smakprov på 😛 🙂😎🙂😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Btw så kommer det finnas en motsvarighet till gargeband när windows vista kommer. Med tanke på hur deras Movie Maker är så har jag inga större förhoppningar för Monaco. Men vem vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nystraand Postat 8 september 2006 Dela Postat 8 september 2006 öh? fruityloops (fl) och acid är två loop-baserade program kanske ja...men om du tycker att fruity loops ens är nästan likt garageband så har du nåt fel i huvudet eftersom du behöver ha en jävla ordbok för att ens kunna starta fruity loops...svåraste programmet jag vart med om inklusive cubase, reason, garageband och logic. och ACID fattar jag inte ens hur man får fram looparna på. om du vill satsa på lite lättare program med bra loopar som också tar loopar från nätet så ska du tanka eller köpa ett program som heter "Traction".. rekommenderas starkt// Vardaglig användare HAHAHA... ojojoj då... du får jag fråga vad du använder för slags super program om du inte använder nåt av dessa ??? gör programmet musiken åt dig eller ??? :S 🙂 det e ju självklart att det tar ett tag att lära sig programmet.. ha lite tålamod så går det snabbt !! man lär sig av sina misstag !! och det kan ju inte bli värre än att du råkar avinstalera programmet 😛 :P men man måste va ganska inkompitent för att råka göra någto sånt haha 😛😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.