Jump to content
Annons

något annat liknande Garageband?

zafter

Recommended Posts

Jag undrar om det finns nått program som är som Garageband men det skall funka till PC?

Anväbde det i skolan. Tyckte det var skit kul men nu går man inte i skolan längre och vill ändå kunna göra nån liknade musik lika enkelt.

Dela på andra sajter

Annons

Om du menar loopbaserad så_ Acid eller FruityLoops

Dela på andra sajter

• 4 månader senare...

öh? fruityloops (fl) och acid är två loop-baserade program kanske ja...men om du tycker att fruity loops ens är nästan likt garageband så har du nåt fel i huvudet eftersom du behöver ha en jävla ordbok för att ens kunna starta fruity loops...svåraste programmet jag vart med om inklusive cubase, reason, garageband och logic. och ACID fattar jag inte ens hur man får fram looparna på.

om du vill satsa på lite lättare program med bra loopar som också tar loopar från nätet så ska du tanka eller köpa ett program som heter "Traction"..

rekommenderas starkt// Vardaglig användare

Dela på andra sajter

öh? fruityloops (fl) och acid är två loop-baserade program kanske ja...men om du tycker att fruity loops ens är nästan likt garageband så har du nåt fel i huvudet eftersom du behöver ha en jävla ordbok för att ens kunna starta fruity loops...svåraste programmet jag vart med om inklusive cubase, reason, garageband och logic. och ACID fattar jag inte ens hur man får fram looparna på.

om du vill satsa på lite lättare program med bra loopar som också tar loopar från nätet så ska du tanka eller köpa ett program som heter "Traction"..

Haha! Vilket första inlägg! Troll! 😄🙂😆

Dela på andra sajter

Samplitube verkar rätt lovande.

Har inte testat det själv än, men det följer med en version av det i senaste numret av Computermusic (underbar tidning förresten!) så nu ska jag banne mej testa det med!

Här finns tidningen att köpa: ComputerMusic på Press-Stop

Finns en liten komma-igång-guide inne i tidningen också.

Dela på andra sajter

pröva audacity.. enligt källor ska det vara bra, samt att det är gratis!!

Audacity är ett hyfsat kompetent verktyg för ljudredigering, men inget jag skulle önska ens min värsta fiende att sitta och göra en låt i från scratch.

är du snäll mot dina fiender.. 😄

det är ju alltid ngt att hålla på med om man inte vill lägga ut en mindre förmögenhet på ett program om man är lite halvsugen... nu säger jag inte att trådstartaren är "halvsugen" utan mer generellt.. 😉

Dela på andra sajter

"va arg han blev!"

Det kan man säga... 😉 det är inte lätt att använda ett program när man låra sig hur det funkar. (Åhhh, provokativt det blev nuuuu då'rå!)

Redigerat av Hellpig
Dela på andra sajter

Tracktion är busenkelt att jobba med och kraftfullare än Garageband. Demo finns att ladda hem...

http://www.mackie.com/products/tracktion2/splash.html

Tracktion är ju det absolut fulaste program som finns och inte ens i närheten av Garageband. 😉

Utseendet är ju alltid subjektivt. Själv tycker jag det ser väldigt trevligt ut med det gamla färgschemat (T2 är för skrikigt). Men funktionsmässigt är det bra mycket kraftfullare än Garagage band, men fortfarande lätt att använda.

Har du använt programmet i längre utsträckning undrar jag?

Dela på andra sajter

men om du tycker att fruity loops ens är nästan likt garageband så har du nåt fel i huvudet eftersom du behöver ha en jävla ordbok för att ens kunna starta fruity loops...svåraste programmet jag vart med om inklusive cubase, reason, garageband och logic. och ACID fattar jag inte ens hur man får fram looparna på.

😆

Kort stubin?

Dela på andra sajter

"va arg han blev!"

Det kan man säga... 😉 det är inte lätt att använda ett program när man låra sig hur det funkar. (Åhhh, provokativt det blev nuuuu då'rå!)

erkänn du vill slåss!! 😏😕😆

låra? hehe ok.. 😉

jag förstår faktiskt inte vad du menar.. jag är iofs trött, men ändå!!

förtydliga!

Dela på andra sajter

HAHAHA... ojojoj då...

du får jag fråga vad du använder för slags super program om du inte använder nåt av dessa ??? gör programmet musiken åt dig eller ??? :S 🙂

det e ju självklart att det tar ett tag att lära sig programmet.. ha lite tålamod så går det snabbt !! man lär sig av sina misstag !! och det kan ju inte bli värre än att du råkar avinstalera programmet 😛 :P men man måste va ganska inkompitent för att råka göra någto sånt haha 😛😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.