Jump to content
Annons

Guide till Cubase sx2


Rock´n Rolf

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jag köpte en bok som heter.. *går iväg och hämtar boken*

Cubase SX Mixing&Mastering och är skriven av Craig Anderton och Christian Deinhardt ( Christian jobbar hos Steinberg/Pinnacle och är moderator på Cubase.net )..boken är på 496 sidor och med den kommer en CD som visar sånt dom tar upp i avsnitten.. kostade en 500 - 600 ungefär

den är skriven på lagom teknisk engelska men hyffsat enkel att förstå... det kanske är vissa terminologier som kan vara svårt att greppa men överlag mycket bra tips och trix.

Gjord av Wizoo

ISBN-0-8256-2720-6

edit: Boken är gjord med SX 1 i åtanke, men funkar likabra på 2:an

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

I all ödmjukhet får jag ju tipsa om min egen bok "Datorstudion Cubase SX2 - Hur du gör din dator till en hemstudio." (boken är självklart på svenska)

Boken beskriver från en grundläggande nivå hur du använder din dator och Cubase SX2 för att spela in och redigera musik - både akustiska ljud och MIDI.

Johan

www.datorstudion.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Wow, töfft 😆

Lånade boken "Datorstudion - Cubase VST" från biblioteket för någon månad sen. Väldigt läroria och bra bok, speciellt för nybörjare på cubase, som jag tex.

EDIT: Nonsens-rappakalja osv.

Redigerat av spyfly
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...