easy_dog Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 För ungefär ett halvår sedan så sålde jag min korg AX1000G när jag rotade fram min gamla roland vs840 porta. Portan har använts tillsammans med en Behringer Tube ultragain för att spela in gitarr och bas, effekterna i portan slog ax1000g med hästlängder. Men nu börjar jag fundera på om jag kanske skulle köpa ngt nytt och då kom en pod 2.0 fram som ett bra alternativ då den är billig nu för tiden. Här finns en kort ljudfil så ni kan höra själva hur det låter nu. Så frågan är enkel, tjänar jag ngt ljudmässigt på att köpa en pod 2.0 eller ska jag strunta i det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 Jag har själv en pod 2 och jag tror inte du tjänar så mycket ljudmässigt. För poden låter inte mer likt en riktig förstärkare än den där preampen du har. Så ska du ha bättre ljud köp en liten combostärkare och en mick. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
easy_dog Postat 2 april 2006 Trådstartare Dela Postat 2 april 2006 Combostärkare och mick passar sig inte så bra här tyvärr. Jag bor i ett hyreshus med grannar åt alla håll och kanter som inte skulle tycka om när jag drar upp volymen. Därför letar jag efter ett schysst billigt alternativ som låter bättre än nuvarande utrustningen. Men då är alltså Pod 2.0 inget att satsa mina slantar på. Finns det ngt annat liknande som inte kostar mig skjortan? Jag testade guitar rig 2 innan idag och var supernöjd, tills jag såg priset på 499euro 😱. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 köp en begagnad Pod XT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 Jag är nöjd med min xt..slår tvåan med hästlängder...så jag håller med Jari...den är också kul att leka med..visst låter riktiga pedaler bättre men långt ifrån samma bredda nyttjande. Tvåan höll sig ett kort tag, xt kom snabbt...sen tycker jag att utvecklingen har stannat av...vad pysslar line6 med nu? Nån som har koll? (förutom xt live då) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 Jag har en POD 2.0 och tycker den är helt ok. Men som andra påpekat, kanske det inte är att "köpa upp sig" ? Å andra sidan så funkar den och är billig. Det finns ju en del gratismjukvarusimulatorer, t.ex Voxengo Boogex. Tanka hem och prova och skruva, det kostar ju inget. tjing Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 2 april 2006 Dela Postat 2 april 2006 Det går ju att köpa till uppgraderingar så att man får in nya effekter och förstärkar emuleringar till XT:n. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
easy_dog Postat 3 april 2006 Trådstartare Dela Postat 3 april 2006 (redigerat) Ska testa den där pluginen och se om jag kan hitta en Pod XT till vettigt pris begagnad. Annars kanske det räcker med lite köp av separata effekter för att piffa upp ljudet lite. Boss me50 är det ngt att ha kanske? Redigerat 3 april 2006 av easy_dog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 3 april 2006 Dela Postat 3 april 2006 Jag testade guitar rig 2 innan idag och var supernöjd, tills jag såg priset på 499euro. Ta en titt på Amplitube 2, kommer aldeles nu i dagarna och går fortfarande att köpa för ett reducerat pris om jag minns rätt. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 3 april 2006 Dela Postat 3 april 2006 (redigerat) Jag har guitar rig 1 och då tycker jag faktiskt att poden är bättre. +att den kan du lira på utan datorn. Redigerat 3 april 2006 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
easy_dog Postat 3 april 2006 Trådstartare Dela Postat 3 april 2006 Ska se om jag kan hitta amplitube 2 och se om det kanske passar mig. Men annars så blir det att lägga undan lite pengar för en Pod XT som inte låter fy skam. Guitar rig 2 hade ju varit mysig att lägga vantarna på men kostar ju en tusenlapp till också. Nackdelen med guitar rig 2 är ju att den är datorbaserad, men för tillfället så är det här hemma vid datorn som allt skapas. Får se, jag har ju en hel del tid kvar på demoversionen av Guitar rig 2 så jag kan testa den ordentligt och se om den är värd sitt pris. Det är inte lätt att välja prylar nu för tiden, finns ju en hel del! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 4 april 2006 Dela Postat 4 april 2006 En sak som jag gillar med hårdvaru prylarna, om man tröttnar är enkelt att sälja vidare om man vill byta till nåt annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
I C O N (oregistrerad) Postat 5 april 2006 Dela Postat 5 april 2006 SKaffa en stärk och bygg in lådan i en Isobox så kan du micka gura hemma i lägenheten... Mycket roligare än ngn. Pod, någonsin!!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
easy_dog Postat 5 april 2006 Trådstartare Dela Postat 5 april 2006 SKaffa en stärk och bygg in lådan i en Isobox så kan du micka gura hemma i lägenheten... Mycket roligare än ngn. Pod, någonsin!!! 🙂 Blir nog också bra mycket dyrare 🙂. Sen tror jag inte ljudet blir så gulligt om man bygger in stärkaren i en låda. Det ska ju finnas luft kring den! Har du någonsin testat att stänga in en stärkare i en garderob och vaddera runtom? Gör det annars så förstår du snabbt att det inte är ett bra val 😄. Hade jag kunnat så hade jag fixat med isolering och grejer här men min lägenhet är inte tillräcklig. Jag bor i en etta på 40kvadrat, så att ens tänka tanken på att avskärma en del för inspelning är bara dumt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
I C O N (oregistrerad) Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Närmickar du högtalarn så spelar det ingen roll att lådan är instängd i en isobox... Har testat och fått till jävligt schyssta ljud... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.