Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Understand The Realness

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: House

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK:

Nu är den klar iaf 🙂

/Marcus

Redigerat av trancer
Annons
Postat

hej!

lyssnar medan jag skriver...

jag fastna för inledningen, bra kongas, o nice kagge du skruvat fram också... sen händer det lite väl mycket... de ljuden som skapar ackorden känns dels för mycket midi (blås framförallt) o dels något som jag katogoriserar lite som eurotechno.

Dessa delar uppskattar jag mest i låten:

baskagge

bas

kongas framförallt vid 0047

gitarr wah wah

kompet vid 0040 med lite reservation för att det lutar åt marcarena o därav euroT...

I övrigt bra mixat!

Min kritik riktar sig mest mot stilvalet... När det gäller sån här musik föredrar jag mer minimalistiskt och långa förändringar som sakta smyger in i varandra, så man kan stå o snöa iväg ordentligt o komma in riktigt i svängarna...

peace!

starboy (oregistrerad)
Postat

Hej,

Bra proddat, men ljudvalen funkar inte riktigt för mig. Det blir alldeles för plastigt, påminner kanske lite om Aqua i det avseendet.

Som vanligt går virtualguran bort. Det finns faktiskt andra gitarrljud att hitta, om man nu skulle vilja det.

Funkar väl som demo.

/cheers

Postat (redigerat)

va fan !! eurodisco ?!?!?!

Vet ni hur eurodisco låter? 😎

Jag tycker personligen det är rätt skönt gung i låten, men den är på TOK för monotom, ska göra om hela mixen i morron och göra låten med lite mer ackord än 1 😆

Men tack för kanonkritik, får se vad jag ändrar !

Men det kanske är lite mer latino/house/dance låt!. jag vette fan =)

/Perrra

Redigerat av trancer
Postat
Det finns faktiskt andra gitarrljud att hitta, om man nu skulle vilja det.

Säg nån som jag kan använda till denna typ av musik, vore riktigt skoj att testa nåt annat =)

/Perrra

Postat

Själva låten är det egentligen inget fel på, möjligtvis är den ganska enformig. Jag saknar sång!

Vad gäller mixningen tycker jag att det är för mycket mellanregister, det blir liksom inget tryck i låten. Dessutom tycker jag att alldeles för mycket ligger i mitten.

Jag tycker att du ska lägga på någon sorts sång och fila lite på mixen så kommer det låta kanon sedan.

Postat
Själva låten är det egentligen inget fel på, möjligtvis är den ganska enformig. Jag saknar sång!

Vad gäller mixningen tycker jag att det är för mycket mellanregister, det blir liksom inget tryck i låten. Dessutom tycker jag att alldeles för mycket ligger i mitten.

Jag tycker att du ska lägga på någon sorts sång och fila lite på mixen så kommer det låta kanon sedan.

Ok.. kanonbra... då vet jag lite mer , men är det mastringen eller själva mixen(låten) som låter för mkt mellan om?

För jag måste medge att jag verkligen suger hårt på att mastra!

mvh

Marcus

Postat
Ok.. kanonbra... då vet jag lite mer , men är det mastringen eller själva mixen(låten) som låter för mkt mellan om?

Jag har ingen aning, men jag skulle tippa på att det är grundmixen som är problemet. Det är svårt att mastra bort/mastra fram något som inte finns från början.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.