Stigma666 (oregistrerad) Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 2006-03-27 Nu inleds Kalla Kulors årliga rocktävling! 😎 Kalla Kulor Förlag utlyser härmed en tävling om titellåten till boken Stigma av Åsa Schwarz. Det vinnande bidraget blir förevigat i boken. Vinnarbandet får uppträda på releasepartyt och egen artistsida i mobilen på wap.phonehits.com. Alla typer av rock accepteras. Låten ska anknyta till boken - som inspiration har deltagarna flashfilmer, bakgrundsfakta och utdrag ur ”Stigma”. Allt finns för beskådande på websiten www.stigma666.com. Har du alltid drömt om att bli inskriven i en bok? Bli förevigad för alltid? Bli marknadsförd tillsammans med en av årets grymmaste böcker? Det band/den artist som vinner kommer att bli inskriven i Stigma. När musiken används på webben och i andra sammanhang då boken marknadsförs kommer även artisten/bandet att anges. Självklart ges bandet/artisten chansen att framföra sitt bidrag på releasepartyt och andra eventuella Stigmaevenemang. Alla detaljer finns på www.stigma666.com. Juryn består av: Hans-Olov Öberg, Kalla Kulor Förlag Åsa Schwarz, författare David Gardelli, Tube Studio, musikproducent Patrik Ransäter, Reactor (förra årets vinnare) Stigma av Åsa Schwarz Stigma är en ond, djävulsk berättelse om hur en förhistorisk varelse förföljer en chartergrupp från Alperna till Stockolm. Det är uppföljaren till Åsa Schwarz uppmärksammade debutroman ”och fjättra Lilith i kedjor” och ingår i samma serie. I Bibliothèque de l’Arsenal i Paris vilar en översättning av skrift från medeltiden. Ett lik stiger långsamt till ytan i en döende glaciär. De har ett gemensamt: de borde aldrig någonsin bli återfunna. Lena är på charterresa i franska Alperna. Efter en vandring bland berg och glaciärer ser hon hur hennes gudmor långsamt förvandlas utan att kunna sätta fingret på vad som är fel. De återvänder till Stockholm och hoppas på att allt bara var en ond dröm men infernot har följt med på flyget… Stigma är den andra i Åsa Schwarz serie där studenten Anna sugs in i gastkramande mysterier bland onda andar, historia och ockultism. För ytterligare kommentarer kontakta Hans-Olov Öberg, förläggare 070-630 0088 Kalla Kulor Förlag som är ett oberoende förlag för utgivning av skönlitteratur och samhällsdebatt, startades hösten 2001 av Robert Aschberg och Hans-Olov Öberg. Mer information om förlaget och utgivningen finns på www.kallakulor.com
chrisB Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Inbjudan har valsat runt på olika forum under veckan. jag skulle säga; lite varning . . . det som inte beskrivs här är avtal om att man inte får något betalt för att spela på releasepartyt, inget betalt för att låten ska ges ut av bokförlaget, mm mm. Det är ok att ställa upp som promotion för olika evanemang, men _inte_ att ge bort sin musik för . . . nästan ingenting. På ett par andra musikforum så har det diksuterats om att bojkotta tävlingen tills dess att upphovsrätt och betalning för ens arbete kommer upp till diskution.
Stigma666 (oregistrerad) Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 OK, jag ska framföra detta till Förlaget. De får förtydliga avtalet. Vad jag förstår är upphovsrätten bandets. Låten ska endast användas i marknadsföringsevenemang där både boken och låten promotas. Alla andra rättigheter har bandet. /Henrietta
Stigma666 (oregistrerad) Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Hej igen! Så fort jag såg inlägget här ringde jag. Nu är sidan med reglerna redan uppdaterad. Vad det gäller betalning så lever vi tyvärr i tråkig realitet. Däremot hoppas jag att vissa band tycker det är värt att deras musik och namn sprids samt att de får scenvana. Förra årets vinnarlåt har fått tusentals nedladdningar. Ni kan själva se hur de exponeras på den bokens sida: www.lilith666.com. Hälsningar, Henrietta
dede Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Får inte musikerna betalt så ska väl ingen annan heller ha betalt.......eller 😛
DåligtGehör Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Det är nog Kalle Kulas rocktävling eller Palle Kulings kanske, försöka lura barnen med godis.
chrisB Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 (redigerat) Så fort jag såg inlägget här ringde jag. Nu är sidan med reglerna redan uppdaterad. Vad det gäller betalning så lever vi tyvärr i tråkig realitet. Däremot hoppas jag att vissa band tycker det är värt att deras musik och namn sprids samt att de får scenvana. Förra årets vinnarlåt har fått tusentals nedladdningar. "vi lever i en tråkig realitet" Nej, vi lever i en realitet där man måste betala för sig, nu tror då ett förlag, som själva är ett vinstdrivande företag (annars så skulle väl "ni" ge ut boken gratis till alla som vill ha den?) Jag menar, de får då gratis marknadsförning . . <ironi>det är väl bra??? </ironi> "Får scenvana" bandet ska betala själv inspelning av låten, betala för ev. pressning betala själva resan till förlagets partyn, betala själva PA't, betala, betala betala ska då musikerna göra men förlaget hostar in stålarna!! 😆 Hur mkt ska musikena behöva förnedra och förödmjuka sig själva för att ett förlag som Kalla Kulor (snacka om rätt namn!!!) ska tjäna pengar (kulor) på musikernas verksamhet (iskallt)!! I fredags så stod det: "I och med att låten skickas in som ett bidrag till isKalla Kulors tävling så får Kalla kulor publicera den på webben, i mobilen och använda den i marknadsföring av Stigma." samt "Vinnarbandet får uppträda på releasepartyt och egen artistsida i mobilen på wap.phonehits.com" Men inget om att bandet får något betalt för det, dvs få betalt enligt upphovsrätten! Ok "Däremot behåller bandet/artisten rättigheterna till låten." ehh Duuuh!!??!! det är lagstadgdad, kul att isKalla Kulor och stigma erkänner detta. Men får bandet betalt för sitt arbete? Får de del av försäljning av bok/mobil ringsignal/ Nej det får de inte!! Men Stigma och KK får det. Det måste göras något åt detta utnyttjande av musikers talang, tid, engagemang och begåvning. Snacka om badwill för isKalla Kulor och den nya boken!! Redigerat 2 april 2006 av chrisB
sixties Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 om man inte har något band, kan man skicka in nån låt ändå? kommer ju inte att kunna framföra den live. tror inte jag har råd att hyra in musiker/låna in kompisar och forsla oss till release partyt i allafall.
dede Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Hur mkt ska musikena behöva förnedra och förödmjuka sig själva för att ett förlag som Kalla Kulor (snacka om rätt namn!!!) ska tjäna pengar (kulor) på musikernas verksamhet (iskallt)!! Exakt samma tanke! 😆 På dom bara! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.