Jump to content
Annons

En till "sämsta"


bdatony

Recommended Posts

Annons
  • Svar 96
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

-Var kommer ordet "waila" ifrån egentligen, och hur stavas det?? Whale'a?? (Borde ju kunna komma från ordet whale=val iallafall med tanke på hur det låter... 😳)

Antagligen från ordet wail som enligt min engels-svenska ordbok ska betyda högljudd (bitter) klagan eller nått sånt. Det har väl nått med slavarnas sångsätt att göra för att i en låt uttrycka sin förtvivlan. Tycker nog att wailandet har blivit lite väl utbrett och tycks användas av flertalet sångare/sångerskor för att täcka brister i teknik istället för att förtydliga en känsla.

Falsett är också väldigt populärt, men jag kan inte riktigt förstå varför det skulle vara så eftersträvansvärt.

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Falsett is the shit ju. Lyssna bara på King Diamond. Han sjunger förresten rätt falskt. Särskilt live, då låter han som en stucken gris. Han är bisarr den mannen, men rätt ball.

Redigerat av Jarnis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan skatta er lyckliga som inte måste lyssna på alla tonåriga "rocksångare" som spelas på radio här i Finland. Jag är lite rädd att det här är början på en ny mörk era av finländsk musik, där en hel generation av "musiker" växer upp med totalkassa sångare som förebild. För tillfället verkar det som det enda som behövs för att få ett skivkontrakt i Finland är att vara ung och sjunga högstadielyrik på knagglig engelska med H.I.M.-inspirerad sångstil. Kolla t.ex. "Still Alive" av Negative.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan skatta er lyckliga som inte måste lyssna på alla tonåriga "rocksångare" som spelas på radio här i Finland. Jag är lite rädd att det här är början på en ny mörk era av finländsk musik, där en hel generation av "musiker" växer upp med totalkassa sångare som förebild. För tillfället verkar det som det enda som behövs för att få ett skivkontrakt i Finland är att vara ung och sjunga högstadielyrik på knagglig engelska med H.I.M.-inspirerad sångstil. Kolla t.ex. "Still Alive" av Negative.

medium-smiley-036.gif Hu..!

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

hygienteknikern (oregistrerad)
Ni kan skatta er lyckliga som inte måste lyssna på alla tonåriga "rocksångare" som spelas på radio här i Finland. Jag är lite rädd att det här är början på en ny mörk era av finländsk musik, där en hel generation av "musiker" växer upp med totalkassa sångare som förebild. För tillfället verkar det som det enda som behövs för att få ett skivkontrakt i Finland är att vara ung och sjunga högstadielyrik på knagglig engelska med H.I.M.-inspirerad sångstil. Kolla t.ex. "Still Alive" av Negative.

medium-smiley-036.gif Hu..!

😛

För övrigt håller jag med om att Love Generation suger död setter.

Fruktansvärd.

Näe, tanka vet jag Dani i Cradle Of Filth.

DEN mannen kan ta ton!

Link to comment
Dela på andra sajter

har nån hört peter stormares band? där har ni en snubbe som inte alls är något vidare att hänga i granen.

På tal om skådisar som försöker göra musik: Nån som hört Russell Crowes band, The Ordinary Fear of God? Det är kanske det sämsta som finns, tillsammans med Billy Corgans soloprojekt då.

Mats Willander

Wilander/Seldon - När man har funnit glädjen (7") 1991

En kalkonklassiker i allra högsta grad, hela vägen från det Lundell-svåra omslaget ner till sista ackordet mjukt klingar ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...